Dahl Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Heisann! Jeg har begynt på et lite prosjekt i javascript. Jeg lager et poker-spill, for å se om det faktisk er mulig i javascript. Det er ikke meningen at jeg skal bruke scriptet, jeg lager det kun fordi det er morsomt! :smile: Spørsmålet mitt er: Når spilleren får utdelt kort, bruker jeg en random-funksjon (math.random()). Math.random() tar verdien av en array, og skriver ut verdien på skjermen. Mitt problem da er at spilleren godt kan få foreksempel 5 konger, og alle av dem spar. :-? Ettersom at en kortstokk bare har 4 konger, og en av dem spar, blir det litt ulogisk.... Så hvordan kan jeg gjøre det slik att jeg unngår dette? Takker for alle svar! :smile: Lenke til kommentar
Neo Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Hva med å lagre alle verdiene som blir plukket ut fra random-funskjonen i et annet array slik at du kan sjekke med dette arrayet hver gang det blir "trukket" et kort for å se om kortet er blitt trukket fra før? Pseudokode: while( nytt != innhold i trukket-arrayet) { nytt = trekkkort() } trukket[i] = nytt; i++; Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 12. august 2003 Forfatter Del Skrevet 12. august 2003 Ja, det var kanskje smart. Skal se hva jeg får til. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå