OHJohansen Skrevet 6. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2011 Øker minnemengden for deg som er sugen på ekstra mye minne. Corsair frister med Vengeance på 8 GB Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 6. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2011 Dette ser bra ut. Lett lenge etter ram-moduler på 8gb som ikke er ECC. Finnes det andre slike moduler på 8gb? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 6. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2011 hadde vært fint om at windows 8 ble slik at det utnyttet minne allt etter hvor mye man har i. Da kunne satt inn 48 gb og fått god ytelse. skanskj slik at man kunne klone ett spill/program fra HDD og inn i minne etter oppstart og kjørt det derifra . eller noe annet lurt Lenke til kommentar
Eraphim Skrevet 6. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2011 Dette så snadder ut. Sitter med 12GB (4GB moduler) fra Corsair Vengeance serien. Holder for mitt bruk enn så lenge. Men hadde ikke vært feil å hatt disse heller Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 6. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2011 Har 2 stk 4GB Vengeance, kjøpte dem på tilbud. Burde jo klokket, men har lagt de dagene bak meg foreløpig. Uansett, 8GB holder for meg til mitt bruk. 16GB skaffer jeg når jeg får behov for det. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 6. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Lav frekvens på brikkene, men godt å se at det kommer høyre minne pr enhet, blir kjappere å loade store programmer på en enkelt modul enn f.eks 2x4. Vil bli spennende å se tall fra testingen av modulene. Endret 6. oktober 2011 av Shibiz Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 6. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2011 blir kjappere å loade store programmer på en enkelt modul enn f.eks 2x4. Load tider vil vel heller øke, siden man går glipp av dual channel. Lenke til kommentar
TreiQ Skrevet 6. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Når du loader må det uansett fra disk til minne, så der vil du ikke merke stor forskjell så lenge du har over 2-3gb med minne. Mer minne vil også føre til høyere latency da det tar lenger tid å søke igjennom minnet. Ikke at dette har så veldig stor betydning, men så en tomshardware artikkel der de testet ut spill med 4,6,8 og 16gb RAM. Der vant 4-6gb med ca 1-2fps. Endret 6. oktober 2011 av TreiQ Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 7. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2011 Når du loader må det uansett fra disk til minne, så der vil du ikke merke stor forskjell så lenge du har over 2-3gb med minne. Mer minne vil også føre til høyere latency da det tar lenger tid å søke igjennom minnet. Ikke at dette har så veldig stor betydning, men så en tomshardware artikkel der de testet ut spill med 4,6,8 og 16gb RAM. Der vant 4-6gb med ca 1-2fps. Nå søker du sjelden gjennom minnet du går rett til adressen, om du søker så er det på et datasett i minnet ikke hele. Er vel mer at om du har masse minne så blir det tregere å kalle, veldig relevant om du overklokker. Fordelen med mye minne er ikke bare å jobbe med masse store programmer men også disk cache, spill har lite glede av mye minne, de fleste er også laget for konsoll så de er veldig sparsomelige og har god prefetching så du har heller ikke så stor nytte av masse cache. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 7. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2011 Genialt for dem som jobber med STORE bilder eller animasjon. Klarer meg med mine 16GB jeg da Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 7. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2011 Betyr det at jeg endelig kan doble RAM fra 16 til 32 på mitt HK, som i teorien skal støtte 32 GB? Fikk svar fra Gigabyte at kort i 1155 sokkelen skal støtte 32 GB, men at det ikke finnes RAM brikker på 8 GB for noen måneder siden. Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 7. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2011 10-10-10-27 i latency ? litt vel høy etter min mening. når skal de komme med enda lavere latency. har nå 1600mhz på 8-8-8-24. kunne godt tenkt meg latency ned i 4-4-4-12 på samme frekvens. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 7. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2011 Blazer : Forskjellene merker du nesten kun i benchmarks. Jobber man med store bilder i Photoshop f.eks, så er mengden RAM viktigere enn hastigheten på brikkene Spiller du spill, så holder 8GB RAM i massevis fortsatt! Lenke til kommentar
Brakballe Skrevet 7. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2011 Dere glemmer CAS som er helt revva her. Normalt sett så har lavere CAS gitt mere ytelse enn ett hakk raskere i speed... Men det interessante er her med de me skikkelige hovedkort (X58) proppe i 6 stk ha 48 Gb RAM og gjøre deler til RAM-disk... får en SSD til å virke som en fjert... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå