Gå til innhold

Problemer med AMD installering?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utolig lett så ikke du gjør helt ulogiske ting.

Som og bruke all makt du har på CPU vifta.

Bar pass på og først hekte på det ene festebunktet. Så må du passe på at CPU kjøler en noenlunde i vater hele tiden mens du setter på det siste festepunktet. Så vrir du viften litt til siden et par ganger.

Lenke til kommentar

Det er like lett å installere en AMD cpu som en intel cpu. Du trenger ikke å være en dreven pc-bygger for å klare dette, bare du ikke er for røff når du skal montere vifta, men det går som regel bra.

Selv så bygger jeg ca. 20 pc'r i året og har til gode å ødlegge en AMD prosessor.

Lenke til kommentar
Så vrir du viften litt til siden et par ganger.

Hvor har du det fra? Har byggd en del pc'er med amd cpu, og jeg ALDRI vridd viften litt til siden et par ganger..er det noe du ikke bør gjøre så er det det.

Det eneste forskjellen på installering(hvis du tenker på den fysikke biten) er montering av vifte...mye lettere p4 en på amd cpu'er

Lenke til kommentar

Hvor har du det fra? Har byggd en del pc'er med amd cpu, og jeg ALDRI vridd viften litt til siden et par ganger..er det noe du ikke bør gjøre så er det det.

Det eneste forskjellen på installering(hvis du tenker på den fysikke biten) er montering av vifte...mye lettere p4 en på amd cpu'er

Har vridd viften vær gang og fått CPUtempen ned mange grader på

den måten, har byggd ca. 45-50 AMD maskiner uten skader

på CPUèn.

Grunnen til det er at du sprer kjølepastaen jevnt over flatene mellom

vifte og CPU :wink:

Lenke til kommentar
Tusen takk :yes:

Har snakka med en Intel type, hehe, han sier at amd cpu'er blit ødelagt omtrent HVER gang, lol? :lol:

Voldsom kar?

Min erfaring er at amd cpu'ene tåler mye mer enn hva enkelte folk skal ha det til. Har også tilgode å ødelegge en amd, selv om jeg kan bli litt hardhent når cpu vifta ikke vil på med engang. :wink:

Lenke til kommentar

på CPUèn.

Sant.. Praktiserer selv også en lett "twist".. ikke så voldsomt, men bare en lett forsiktig vridning sånn at pastaen fordeler seg jevnere.

Tror man skal være utrolig klumsete/hardhendt for å klare å skade core på en CPU...

Hadde AMD vært et italiensk produkt ville det sikkert stått i technotes at "when installing this product, treat the CPU like you caress a pretty woman"

Lenke til kommentar

:lol: Hva babler dere om at man skal vere forsiktig naar man setter paa vifta? Aldri hort paa makan, anyway. JEg er altiud forsiktig naar jeg setter paa kjoleribba, naar den settes paa saa bor man gjore som nevnt over denne posten, passe paa at det er i vater og hvis du har en kjoleribe ala AlphaPal saa husk aa skru skruene i kryss, slik man gjor naar man skrur til felg-hjul paa en bil.

Akurat naa har jeg en Intel maskin og jeg syntes ikke det var spessielt lettere aa sette paa kjoleribbe enn en AMD.

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

for et utrolig teit grunnlag du har for signaturen din.. du har jo ikke peil på cpu'ene jo!

det eneste du vet er at de er billigere enn intels p4. Men det er f.eks. pga en annen konstruksjon av cpu, som i thuroughbreds, bartons og palominos tilfelle medfører et annerledes utseende som gjør den lettere å svi/ødelegge..

selv er jeg en amd-fan.. aldri hatt annet, vil aldri ha annet..

amd er fysisk like bra som intel, forutsett at du tar dine forholdsregler, og behandler de som glass..

mvh

alexio

Lenke til kommentar

på CPUèn.

ok, var kanskje litt for rask der, beklager, jeg skal prøve det neste gang og se om det hjelper på varmen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...