amunds Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Har bestilt meg dette hovedkortet: P8P67 PRO (REV 3.1) Men kan ikke se det er noen IDE-port. Min gamle DVD-rom er selvfølgelig IDE, men er det noen vei utenom dette - eller må man rett og slett kjøpe ny dvd/blu-ray-spiller ? En liten annen ting - kjøpte med 1600mhz minne. HK støtter dette, men jeg mener jeg har lest noe om at det ikke vil kjøre på så høy hastighet pga prosessoren ? Har jeg misforstått noe ? Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Har bestilt meg dette hovedkortet: P8P67 PRO (REV 3.1) Men kan ikke se det er noen IDE-port. Min gamle DVD-rom er selvfølgelig IDE, men er det noen vei utenom dette - eller må man rett og slett kjøpe ny dvd/blu-ray-spiller ? En liten annen ting - kjøpte med 1600mhz minne. HK støtter dette, men jeg mener jeg har lest noe om at det ikke vil kjøre på så høy hastighet pga prosessoren ? Har jeg misforstått noe ? Hastigheten på rammen har ikke så mye å si, mitt asus crosshair iv formula støtter max 1333 mhz ram, men jeg har 1600 - den setter ned hastigheten automatisk. Det er mulig å kjøpe idekort man kan putte i pcie porter, men det er jo en mye bedre løsning å påkoste seg en ny drive når den koster fra 200 kr Lenke til kommentar
amunds Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 Hastigheten på rammen har ikke så mye å si, mitt asus crosshair iv formula støtter max 1333 mhz ram, men jeg har 1600 - den setter ned hastigheten automatisk. Var litt uklar ser jeg - vet at minnet som regel bare klokkes ned. Men er det pga HK-støtte, eller prosessor-"oppførsel" ? For det jeg har kjøpt støtter jo 1600 native. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 En i5-2500k og bedre støtter 1600MHz lett, det er prosessor det går på ja, og grensa for de fleste 2500k/2600k er over 2000MHz. Ikke at raskere RAM har så mye å si på ytelsen akkurat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå