Steina Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Jeg skal opprette en dokumentmal, hvor brukernavnet i windows skal dukke opp på et angitt område. Midt i en annen kode for å være presis, for henting av signatur (bilde). I skrivende øyeblikk så tenker jeg at kanskje det er mulig med én kode/ makro som henter bildet direkte istedet? Alle forslag mottas med takk. Tanken er at det skal legges til et bilde med signaturen til den aktuelle personen som åpner malen. Bildet vil den hente fra et filområde på server, hvor alle signaturene ligger med navn <brukernavn>.jpg. Jeg har allerede funnet en kode for henting og utfylling av brukernavn, men som blir angitt sentrert i bunnteksten, og jeg har ikke kunnskap til å endre på dette. (jeg har prøvd) Sub FooterAdder() Set objNetwork = CreateObject("Wscript.Network") strUser = objNetwork.UserName ThisDocument.Sections(1).Footers(1).Range.Text = strUser ThisDocument.Sections(1).Footers(1).Range.ParagraphFormat.Alignment = 1 End Sub >Kilde< Kan noen hjelpe meg med dette? Endret 6. oktober 2011 av Steina Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Se om dette likner noe. Endre C:\Temp til noe reelt. Sub test() Dim objNetwork As Object Dim X As Object Dim StrUser As String Dim StrBilde As String Set objNetwork = CreateObject("Wscript.Network") StrUser = objNetwork.UserName StrBilde = "C:\Temp\" & StrUser & ".jpg" If Dir(StrBilde) = "" Then Exit Sub 'filen finnes ikke Set X = Application.Selection.InlineShapes.AddPicture(FileName:= _ StrBilde, LinkToFile:=False, _ SaveWithDocument:=True) DoEvents Application.Selection.TypeParagraph Set X = Nothing End Sub HTH. Beste hilsen Harald, med Word 2007 Lenke til kommentar
Steina Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 (endret) Takk, dette så ut til å funke veldig bra. Er det noen måte å få denne til å kjøre ved oppstart av dokumentet, på en angitt plassering? Vi bruker et system som kopierer dokumentmalen før den åpnes, så makroen trenger kun å kjøre første gang dokumentet åpnes. På forhånd, takk. Endret 7. oktober 2011 av Steina Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Se om du finner et event som egner seg på denne siden: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa140279(v=office.10).aspx Beste hilse Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå