Andzel Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Jeg veit det finnes en annen tråd men det er ikke noe lov i den pluss her er det ikke avstemning. Pluss jeg vil gjerne at vi fokuserer utafor Oslo og eventuelt de store byene som har bra kollektivt. Jeg hater bussen, og tog. Er det verste jeg veit om! Bruker alt for mye tid. Ifra tar buss til Drammen 45 min med bil under 15 min. Dette sier jo litt hvorfor folk kjører? Bussene er alltid forsinket, lukter dritt, og det er bråkete som bare det. En bil kan du kjøre mens du hører på din egen musikk og drikker kaffe eller kakao. Bare i Drammen nå skal de legge ned flere stasjoner også sier de at de vil satse på kollektivt ved å legge ned tog stasjoner? http://dt.no/nyheter/steinberg-stasjon-skal-legges-ned-1.6536136 Dette vil bare føre til at folk bruker mer bil, og er mer idiotisk en ja. Sitter her og ler inni meg mens jeg skal cruise rundt med min 2.0 TDCI bil og bruker mye mindre tid enn alt annet . Bare å kjøre ifra der jeg bor til Ski tar 45-50 min til dama, deretter tar jeg tog så bruker jeg over to timer til sammen nesten... Synes også prisene er helt sykt! Nesten 900 kroner for månedskort for buss som ikke er tidsnok, og bare dritt å kjøre med. Jeg får vondt i kroppen av å kjøre buss ettersom de hopper på fartsdumper osv. Jeg tar komfort enn kollektivt jeg assa. Kan bare ta med at pris ifra Drammen(bukserus) er nesten tusen kroner dyrere enn ifra Asker(Akerhus) http://dt.no/nyheter/store-prisforskjeller-for-pendlerne-1.6535012 Endret 6. oktober 2011 av Andzel Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Ett problem med tog i norge ar at de kjører for mye melkerute. D.v.s. de stopper på alt for mange stasjoner slik at det tar for mye tid. Å kutte ned på antallet stopp slik at togene kommer raskere frem kan redusere tidsbruken for alle andre. Forøvrig er jeg skeptisk til sjåfører som hører på musikk og drikker kakao når de burde fokusere på å kjøre bil 2 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 (endret) Hvor bor du der det koster 900 for månedskort? Jeg betaler 325,- Endret 9. oktober 2011 av TMB Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2011 Jeg bor i det fine stedet som heter Drammen. Kan ikke fatte at det skal KOSTE så mye! Igjen så har alle bussene og togene jeg har tatt i helgen vært forsinket... Ei venninne av meg måtte stoppe Kristiandsand toget på søndag ettersom spikkestad toget var 10 min forsinket og da ble alt forsinket. Heia NSB! Lenke til kommentar
Occi Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Hvor bor du der det koster 900 for månedskort? Jeg betaler 325,- Jeg betaler 800 kr/mnd for oslo/akershus, og det er med studentrabatt, dvs. det hadde vært 1200 kr/mnd uten rabatten som en venn av meg betaler. Veldig mye penger, men lønner seg fortsatt å ta kollektivt pga. bla.a bomringer. Syns uansett det er litt vel mye. Er to soner, men still. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2011 Det er mye, jeg synes jeg betaler mye. Men her bremser bussjåførene så hardt at du får vondt i ryggen osv. Endte med i dag det kom en buss mot den bussen jeg satt på så endte med at buss sjåføren lå plutselig 50 KM på fortauet bortover, i en sving. Tenkt om det var en liten unge på fortaut og at det kom en bil i mot... Idiotisk kjøring! Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Gleder meg til å få bil! Bussen som gikk ifra drammen kl 2 ble full på en skole så endte med at knapt noen kom på. Der sto det igjen ei dame som var høygravid med en liten unge. Kjørte bare forbi alle sammen. Bussen var så full at dørene gikk knapt opp og igjen! Uten klimanlegg i samme sleng! Dette her begynner å bli idiotisk. Nettbus er et mukka firma! Skal sende de verdens største klage snart, pluss invitere lokal avisen på buss tur. Idag så kjørte han så fort at han bussen hoppet bortover på fartsdumpene og skrappet og dunket sikkelig nedi... Vondt i ryggen pga dette. Iditoisk! Når jeg har lov å kjøre igjen ALDRI mer BUSS! Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Må ta buss for å komme meg til skole, og der er det ikke rent sjelden at de stapper bussene til det rett og slett ikke er plass. I tillegg kjører de som svin, så de som må stå i bussen blir slengt rundt. Synes det er alt for dårlig. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2011 Må ta buss for å komme meg til skole, og der er det ikke rent sjelden at de stapper bussene til det rett og slett ikke er plass. I tillegg kjører de som svin, så de som må stå i bussen blir slengt rundt. Synes det er alt for dårlig. Helt enig i det. I dag var det opplæring på bussen er greit det men er vel best å ta det når det ikke er rush tid? Bussen ble fult opp som vanlig og endte med at bussjåførene måtte bytte plass ettersom de var 15 min forsinket som igjen gjorde at han presset seg ut i rundkjøringen. Åpnet døren i fart så folk kunne ha detti ut. Kjørte vel i 80 i 50 sone osv. Idag har jeg tatt initiativet å sendt en e-mail på hele to til tre sider A4 ark med klager hva som skjer på rutene osv. Så håper jeg ledelsen får opp øynene også fikser disse problemene! Må ta buss for å komme meg til skole, og der er det ikke rent sjelden at de stapper bussene til det rett og slett ikke er plass. I tillegg kjører de som svin, så de som må stå i bussen blir slengt rundt. Synes det er alt for dårlig. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Tok selv buss til skolen om vinteren i alderen 16-18 år og fikk erfare mange farlige situasjoner og ubrukelige sjåfører. Det var også noen som virkelig kunne kjøre, hadde roen i sinnet, men allikevel holdt rutene sine. Opplæringa burde vært langt bedre, også den språklige veien. De fleste av de dårlige sjåførene, var unge, utlandske som hadde det svært vanskelige å kommunisere på norsk. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 Fy flate, tok bussen i dag og når den stoppet opp så kom det eksos lukt og det svidde i øynene ettersom sikkert hull i eksosrøret. Herregud.. Fikk svar på klagen min at den har blitt sendt videre og ditt og datt. Men står ingenting angående kjøringen dem sin da.. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Skjer vel sikkert ikke noe før du får med f. eks klassen din (om du er elev) og står frem i lokalavisa med dådyr øyne og klager : \ Trist men sant. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Jeg er ikke elev. Men nå har jeg lappen og kjører til Drammen hver dag nå og står parkert gratis et sted DEILIG! Uansett blindsone er noe dritt når det gjelder busser.(Hinter til at sjåførene aldri ser i blindsonen men bare hiver seg ut!) http://dt.no/nyheter/moped-klemt-mellom-buss-og-lastebil-1.6577178 Endret 28. oktober 2011 av Andzel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå