aesthetic Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Hei! Etter litt googling har jeg problemer med å finne noen i samme situasjon som meg, og tenkte jeg skulle stille spørsmålet her. I disse tider ønsker jeg oppgradere fra ett GTX295 kort til å kjøre AMD Radeon HD 6990 + 6970 "TriFire". Nå er maskinen to år gammel, så spørsmålet blir da, vil prosessor (eller eventuelt andre deler av min PC) utgjøre flaskehals? Alt under kjører standard, ingen overklokking: Intel Core i7-920 (socket 1366, 2.66Ghz) ASUS P6T Deluxe V2 (X58) Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB (3x2GB) 750W PSU, men tanken er å oppgradere til 1200w. Vurderer å overklokke prosessor, men vet ikke om det å presse inn kjøling ved siden av de minnebrikkene blir aktuelt! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 I utgangspunktet så har du er god cpu som bør funke bra, og jeg ville prøvd å oppgradere til nytt kort alene først. Du kan alltids kjøpe på ny cpu senere. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Flaskehals ja. Om du overklokker den i7en til 4GHz og dropper det ene 6970et ender du ganske balansert opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå