fotogigen Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Kolla og kalven. Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Synes miljø og positurer her er veldig bra, utsnittet fungerer godt - det kan croppes i topp, uten at jeg kan si at det blir en forbedring, bare anderledes. Siden omgivelsene er så rene og fri for forstyrrelser fra før så blir stråene som stikker opp bak kalven noe som kan flikkes på sammen med en lys flekk blant greinene til venstre i bildet. Det er bare pirk på et allerede godt motiv. Det andre som du nevner selv er ikke noe som er så veldig påtagelig før man ser det i forstørret versjon, og blir vel heller ikke synlig på print. For meg fremstår dette som et godt bilde av kolle med kalv. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Veldig bra bilde på de fleste måter! Kunne kanskje tenkt meg et lite kutt på alle sider utenom under! Går sikkert greit med A3 på dette! God 4'er herfra! Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Fint lys. Komposisjonen er også god, men lurer på om jeg ikke ville tatt et lite kutt til høyre, for å få dyrene enda mer ut av midtposisjon. På visningsbildet ser det ganske så bra ut, når det gjelder skarphet, selv om det virker som dyret til høyre nesten blir "løftet" ut av bildet. Etter åpning av orginalen så ser jeg hvorfor. Du har bluret bakgrunn på en flott måte, men så har du vært litt hard i oppskarpingen av dyrene. Dette kan godt ses på prikkingen i dyrene, kommer sikkert av høy iso. Litt slurv i kantene har du også gjort, her ville jeg prøvd å mykne opp noe, for å få en mindre brutal overgang. Men alt i alt et fint hjortebilde Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Selv om det er noe støy i fiull størrelse, mener jeg bildet tåler et noe tettere utsnitt. Lenke til kommentar
Magnar Bruvik Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Flott bilete av kolle og kalv! Fine fargar, bra skarpheit, vakkert ljos. Er ikkje av dei enklaste motiva dette. Einig med Erik angåande utsnittet. Mvh. Magnar Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 Tusen takk for utfyllende og konstruktive kommentarer, det er til god hjelp for å optimalisere bildet. Lenke til kommentar
Tove Iren Torland Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Nydelig bilde og dyr . Kan lite om print Lenke til kommentar
Morten Ellingsen Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Veldig bra bilde av de vakre dyrene, forholdene tatt i betraktning. Muligens et lite kutt i toppen: Print i vei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg