Gå til innhold

Router problem på Mac OS X 10.6.8

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et veldig merkelig problem med routeren i den nye leiligheten jeg har flyttet inn i. Har aldri hatt noe problemer med trådløst nett før, men her har vi kjøpt en AL 59300 som vi har hatt en del problemer med. Det som skjer er at når jeg kobler til det trådløse nettverket fungerer det alt fra 1 minutt til 30, før alle på nettverket ikke får lastet noenting. Vi er koblet til routeren, men får heller ikke kontakt med den når vi prøver å åpne kontrollene i nettleseren. Det eneste som fungerer er å slå routeren av og på, så fungereren den en liten stund før alt kræsjer igjen.

Trodde først det var et problem med routeren, har vært mye på support med dem men etter de ikke fant noen løsning fikk vi en ny. Desverre forsvant ikke problemene. Jeg skjønner virkelig ikke hva som er feil, har aldri hatt det her problemet før. Hadde satt stor pris på noen tips, prøvde å ringe mac support men møtte bare en veldig lite datakyndig mann :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er nok at Jensen & Co ikke tåler nok forbindelser.

Det kan være nok at en slår på iTunes for å knekke disse jallaboksene.

Anbefaler deg å skaffe deg f.eks Asus RT-N56U eller noe annet som tåler mange samtlige forbindelser.

Stemmer nok at det ikke er så bra router. Men det fungerer fint når 3 windows PCer er tilkoblet. Men om jeg er tilkoblet på Macen min og en PC også er tilkoblet så henger alt seg. Skjønner ikke helt hvorfor, har oppdatert firmware osv osv, men ingenting har gjort noen forskjell. Kanskje jeg bare må få ny router men rart at det fungerer med PCer da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...