Gå til innhold

Handle kamera i USA?

Anbefalte innlegg

Hei!

Grunnet jobb skal jeg en tur til San Francisco i svært nær framtid. Har tenkt å handle et nytt kamera - helst et avansert "EVIL" kamera (speilløst med utskiftbar optikk), men vurderer også speilrefleks. Regner med at dette er et kamera jeg kommer til å ha en stund, så jeg lurer derfor på:

- Hvor stor er egentlig prisforskjellen?

- Hvilke butikker lønner det seg å gå i?

- Hva skjer med garanti/service om jeg handler i USA?

- Er det noen tekniske problemer jeg bør være obs på?

Er også interessert i tips om EVIL-kameraer - er det SONY sitt system som ser ut til å ha mest framtid i entusiast-markedet mtp. linser og annet utstyr? Tenker spesielt på noe alá NEX-7, som har "alt"... *sikle* - OM det har kommet ut, og OM jeg har råd...

Jeg har i dag en Fuji 6900, som er et av de første entusiast digitalkameraene som kom for entusiastmarkedet. Det er utstyrt med en god men ikke-utskiftbar optikk, solid som en tanks, masse innstillinger og muligheter, men bare 3 MPix sensor og hele 10 år på baken (=> SmartMedia minnebrikker!). Har brukt det kameraet så mye at mange av knappene begynner å miste "malingen" :love: - ønsker meg noe liknende i størrelse og funksjonalitet, men med utskiftbar optikk og mer moderne. Fikk i sin tid dette kameraet anbefalt her på Akam :)

Endret av kyrsjo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generelt: Prisforskjellen er alt for liten og norske forbrukerrettigheter alt for gode til at jeg vil anbefale å handle i utlandet.

Unntak kan være tilleggsutstyr og annet "småtjafs" som det ikke er så viktig at dekkes av våre særnorske rettigheter.

Lenke til kommentar

Hmm...

Noen butikker i Oslo som kan anbefales?

Mvh.

Kyrre

Fotovideo i Møllergata er vel den med best utvalg, vel verdt et besøk!

Ikke langt fra Oslo S.

Ellers har du Japan Photo på Jernbanetorget, i Byporten.

Hekter meg på øvrige kommentarer, f.eks så har ikke Nikon verdensgaranti på kamerahus, bare optikk. Så kjøp i Norge, og kjøp heller gjerne brukt optikk på foto.no.

Endret av kjelldell
Lenke til kommentar

Hmm... Denne her ser svært spennende ut:

http://www.fotovideo.no/Produkter/Hybridkamera/Panasonic/EVIL/Panasonic-DMC-GH2-m-14-42mm-Micro-Four-Thirds,-16-Mpix,-Full-HD-124219.aspx

Kameraet virker litt videofouksert, som er litt på siden av hva jeg er interessert i (nå i allefall...) - men sensoren virker mye bedre enn G2 sin. Noen andre i samme klasse ("mini-speilrefleks") å anbefale? Tror jeg bare får ta turen ned dit :)

Vet det er litt off-topic for denne tråden, men for meg ser dette ut som et greit kamera. Ikke den mest fancy linsa, men har mer lyst til å supplere med fixfocus-linser som burde være mindre, billigere, og mer presise for "ytterligere" behov - pluss at prisen holder seg akseptabel.

micro four-thirds: Så vidt jeg har sett, så brukes dette også av Sony og Olympos. Er disse kompatible? Dette burde sikre god tilgang på linser, filtre etc. i lang tid framover...

Lenke til kommentar

Endte med en DMC-G3, fra JapanFoto - FotoVideo hadde desverre ikke det lille kit'et inne (vil heller oppgradere når jeg ser hva jeg trenger) - kun et kit som også inkluderte en dyr og diger telezoom eller kun hus (men hadde ingen "normale" linser inne). Var dog først på en annen JP-foto butikk, fyren som jobbet der var kun interessert i å pushe digre speilreflekser, uten forståelse for at jeg var ute etter et kompromiss mellom bærbarhet og fleksibilitet/bildekvalitet. Naja...

ladeladelade.... *gledeseg* :)

Tusen takk for hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...