Lavendula Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Finnes det en slags sporingschip jeg kan gjemme i lommeboka mi? Vil ta rotta på neste person som finner lommeboka mi, men ikke leverer tilbake. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Spørs om du ikke ser på feil løsning på problemet. En lommeboktyv har ikke lommeboka så lenge at en sporingschip er brukbar. Normalt sett så tar vedkommende penger og evnt kredittkort av verdi, og kaster resten i løpet av de første minuttene. Dvs før du vet at den er borte, og langt før du klarer å starte sporing. Du øker tjangsen for å få tilbake restene dersom du legger en godt synlig lapp i lommeboka hvor du lover dusør om den returneres til deg, med adresse og mobilnummer. Si 500 kr. Ingen garanti, men det er en såpass liten sum for å få tilbake viktige ting som sertifikat, men såpass stor sum at folk faktisk gidder å gjøre det. Deretter minimerer du skaden tyven gjør med å ha minst mulig kontanter i lommeboka(eg har aldri mer enn 2-500 kr), samt en oversikt over kortene du har der med kortnummer og telefonnummer til de forskjellige sperretjenestene. Dette har du hjemme og på mobilen din, så du raskt kan få sperret kortene dersom noen stjeler lommeboka di. I tillegg bør du ha flere kort, for eks et hjemme og i bilen, så du har tilgang på penger selv om du mister alle dine daglige kort. Når de du mister da er sperret så vil ikke dette påvirke deg økonomisk. Til sist reduserer du risikoen med å bli frastjålet lommeboka ved å alltid ha den i lommen når du ikke trenger den, primært en bukselomme(ikke bak). Er lommeboken for stor til å passe forran så reduserer du størrelsen på lommeboken(kort + sedler tar ikke mye plass i dag). 2 Lenke til kommentar
Lavendula Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 Hadde en Chanel lommebok som tyver beholder hvis de er kjent med merket. Det holder for meg å vite hvor selve lommeboka er, selv om det er i søppelcontainer. Hadde et ID-kort der som livet mitt er avhengig av Hadde bare 200 kr der btw, det er sykt hvor umenneskelige folk kan plutselig bli når det er penger i bildet... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Om den ikke er i en kontainer, hva skal du da gjøre om du vet hvor den er? Ringer du politiet har de ikke tid og ressurser til å komme, og gjør de det vil eg påstå det er bortkastede ressurser. Oppsøker du og konfronterer vedkommende selv kan du risikere å bli et voldsoffer. For hva? Ei Chanel lommebok? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå