Gå til innhold

Leter etter nye band med god rock/metal vokalist

Liteg0

Anbefalte innlegg

Du burde sjekke ut Disturbed.

Enig i denne, Disturber er sansyneligvis det beste bandet med tanke på kraft i vocals og instrumenter. Kreative er de også, det er ett av mine 5 favoritt band. ^^

Arcturus er noe du kansje kunne sjekka, det høres ganske sprøtt ut men det sparker ganske bra ifra. (Vokalen er litt operaish, men hvis du overlever det så er bandet drit bra. ^^)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Sjekk ut Audrey Horne - Le Fol og deres selvtitulerte album. Knall god Hard Rock.

Kanskje en liten stretch, men sjekk ut Candlemass - King of the grey Islands albumet, knall god vokal og ikke så doomete som deres eldre saker (hvis du da liker Doom, sjekk ut deres to første plater).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Rise Against, hvis de ikke er blitt nevnt. Utrolige. Sangene deres også, mye mening bak dem.

Ellers burde du, selv om det ikke er helt etter din beskrivelse, sjekke ut Within Temptation. Kvinnelig vokalist som absolutt ikke roper, men allikevel.

Ettersom du liker Avenged Sevenfold, har du sikkert hørt Good Charlotte? Litt pop-ish, men flinke. My Chemical Romance (fra 2002 - 2006, ikke etter, Scary Kids Scaring Kids, Slipknot, Bring Me The Horizon(screaming, men uns) Asking Alexandria, Adept, The agonist, Flyleaf og In This Moment.

Du har sikkert hørt om flere av dem, og flere av dem er heller ikke helt etter din beskrivelse, men syntes du burde sjekke dem ut. Liker samme musikk som deg, og bandene jeg har nevnt er flinke.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

A7X går som dritt fordi flere av bandmedlemmene tidligere har blitt dømt for incest og andre ablegøyer. Alle burde rett og slett slutte å høre på bandet.

Du er et trist individ.

Anyfuck, et band jeg anbefaler på det sterkeste, er Edguy! hvis du vil ha noe sanger med litt trøkk i, sjekk ut Mysteria, Ministry of Saints, Faces in the Darkness, The Asylum og King of Fools.

Hvis du like epics (lange, episke sanger) så MÅ du også sjekke ut mesterstykkene deres; The Pharaoh og The Piper Never Dies.

Endret av YHAP
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Dimmu Borgir styrer du glatt unna, makan til kjipt band. Skummelt mye dritt som blir anbefalt her, Linkin Park, Avenged Sevenfold osv.

Du kan forresten ikke høre for mye på Zeppelin og Sabbath. Kjør på med de seks første albumene til begge band. Utrolig gode skiver man aldri går lei av.

Så det er ikke bare jeg som misliker a7x.

Vil ikke kalle a7x eller Linkin park metal egentlig men.Ikke metalcore for den saks skyld heller.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Digger three days grace!!

De jeg hører mest på (i tillegg til tdg) er avenged sevenfold og five finger death punch. Du kan jo sjekke ut Volbeat, ganske spess stemme, men noe av det er bra :) pluss arctic monkeys og pierce the veil. Hørte mye på the pretty reckless før, jeg synes vokalisten har dritkul stemme, men har gått litt lei av de :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...