Gå til innhold

Leter etter nye band med god rock/metal vokalist

Liteg0

Anbefalte innlegg

Har hørt på veldig mye metal de siste årene, spesielt innenfor sjangerne Melodic Death Metal og Metalcore. Begynner å bli ganske lei å ser nå etter noe litt roligere, ingen growling og innenfor rock. Greia er bare det at jeg ikke vet hva sub sjangeren heter og det er ekstremt viktig at vokalisten er sykt god. Jeg ser etter stemmer med trøkk i, ikke no opera eller rolige stemmer, skikkelig roping!

Black Stone Cherry er bandet med akkurat det jeg ser etter. Fete riff, god trøkk å syk vokalist. Three Days Grace er også noe lignende. Three Doors Down har også jævli god vokalist, men kanskje litt for rolig. Vet ikke hva jeg kan sammenligne det med, men bare en vokalist med god trøkk i, god å rope, dette over rock eller metal, kanskje helst rock.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv Dead by April, spesielt det nye albumet. Er en del growling/scream, men noen sanger tror jeg matcher ganske greit det du leter etter. Eventuelt så har du bandet ''Red'', da spesielt med sangen Lie to Me og Ordinary World m.m.

Breaking Benjamin er også et bra valg. Det er skikkelig trøkk i vokalisten, og de fleste sangene er mer rock enn metal, selv med rimelig fete riffs(hinter spesielt til sangen ''Follow''). Noen av sangene er litt rolige, men du må lete litt. Alle band prøver ut flere stiler.

Skal bare liste et par sanger her, så kan du si meg hvilke av dem som matcher det du leter etter mest, så kan jeg hjelpe deg mer utifra det:

- Art of Dying - Die Trying

- Art of Dying - Completely

- Avantasia - Alone I Remembe

- Saint Deamon - Run for your Life

- Charon - Colder

- Sirenia - Lost in Life (kvinnelig vokalist, men veldig god)

Lenke til kommentar

Ser det er din første post på dette forumet, så først av alt, velkommen! Og takk skal du ha for å ta deg tid til å hjelpe meg :). Jeg går bare igjennom listen fra band til band.

Dead by April: Digger dette, ganske likt Bullet for my Valentine. Litt for metal for det jeg ser etter her, men ligger forsatt innen for min musikk smak.

Red: Vet ikke helt hva det er, men noe som ikke er helt min greie her, men klarer ikke sette fingeren på det.

Breaking Benjamin: Fett band, fete riff, god vokalist!

Art of Dying: Dette likte jeg, dette er stilen på vokalen jeg ser etter. Gode riff også.

Avantasia: For lite trøkk i både vokalisten og riffene. For retro sound.

Saint Deamon: Drit fete riff, men vokalisten er for puslette. God vokalist for all del! Men det er bare for mye vibrato og for lite roping for min smak.

Charon: Ganske likt HIM dette, værtfall vokalisten. Ikke det jeg spesefikt ser etter i denne tråden. Men når det er sagt liker jeg dette veldig godt! Fete riff, god vokalist (men litt for lite trøkk til det jeg ser etter her). Pluss for at de har soloer, er gitarist selv, så jeg digger soloer :D. Om flere av sangene deres er på dette nivået kommer jeg definitivt til å begynne å høre på disse.

Sirenia: Som med Charon, liker dette, men ikke akkurat det jeg ser etter.

Fra den listen er Art of Dying hva jeg ser etter. Likte flere av de artistene da å kommer nokk til å begynne å høre på flere av de, så takk skal du ha! Men om du har flere sier jeg ikke nei takk til det :).

Endret av psychotim
Lenke til kommentar

Soilwork: <3 allerede ett av mine favoritt band, men som sagt i OPen ser jeg etter mindre growling, mere rock.

Raised Fist: Interesant, han roper værtfall! Men, skulle ønske det var litt mere variasjon i vokalen. Synging og roping om en annen, slik som Soilwork gjør med gorwling og synging. Jeg liker kontraster, skikkelig rolig gitarspill i ene øyeblikket, så plutselig fullt ut metal i andre :D. Når han roper hele tiden mister det liksom litt effekten.

Disarmonia Mundi: Fet musikk, digger jo allerede melodeath, men ser etter litt roligere musikk for tiden.

Lenke til kommentar

Hva med denne?

http://www.youtube.com/watch?v=QCDUDGSFwq4

Anbefaler deg til å ta en kikk på gamle WoW filmer fra Feks Drakedog, jeg har finni sinnsykt mye bra band fra de filmene som jeg har begynt å høre på seinere.

http://www.youtube.com/watch?v=NZIg4OZlA-4

BTW, hva med Linkin Park? De utrolig mange bra sanger fra de første albuma dems.

http://www.youtube.com/watch?v=eVTXPUF4Oz4

Endret av World Of Warcraft
Lenke til kommentar

@Vowels: Rein Death Metal er ikke min greie, for lite kontrast, blir for meg slitsomt å høre på. Og de andre 4 bandene og lignende band har jeg hørt alt for mye på under oppveksten :p.

@World Of Warcraft: Violent work of art, hehe sær musikk. Vet ikke om jeg liker de eller ikke, men vokalisten var ikke akkurat top klasse. Men musikk stilen var litt interesant.

Ja spille montager bruker å ha en del god musikk i seg, skal ikke si noe på det, lager jo selv montager i blant, selv om YouTube ikke akkurat liker at man bruker andres musikk.

Linkin Park, hørte meg drit lei av de i 2003 da de slapp ut den plata de slapp ut da. Jeg tok buss 8 timer i uken der jeg hørte mye musikk, inkludert Linkin Park, hørte også mye på det på skolen, alt for mye...

Lenke til kommentar

Hva med Avenged Sevenfold? De har jo litt av hvert, alt fra rolige, varme sanger til screamo og hissige trommer. Anbefaler Chapter Four - er noe screamo, men likevel en sang som er verdt å få med seg - og Unholy Confessions, A Little Piece of Heaven (episk!!!), I Won't See You Tonight part 1 (tidenes vakreste sang spør du meg!)... og så videre (: Fantastisk band med en fantastisk vokalist!

Lenke til kommentar

Papa Roach har en del bra sanger.

Escape the Fate hører jeg en del på, This war is ours er en av favorittene mine fra dem, rå sang!

Of Mice & Men har jeg ikke hørt før men dette var bra fett!

Nomy, tror jeg liker dette, manglet litt på fete riff, men noen sanger var vokalen utmerket!

Black Veil Brides, vokalen var bare for puslette, growling hjalp ikke her. Eller det kan være det faktum at de var en gjeng med emoer og vokalisten lignet på en fyr jeg ikke tåler tryne på IRL :p.

Lenke til kommentar

Dimmu Borgir styrer du glatt unna, makan til kjipt band. Skummelt mye dritt som blir anbefalt her, Linkin Park, Avenged Sevenfold osv.

Du kan forresten ikke høre for mye på Zeppelin og Sabbath. Kjør på med de seks første albumene til begge band. Utrolig gode skiver man aldri går lei av.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...