Gå til innhold

Steve Jobs er død


Anbefalte innlegg

high five @ Runinho

 

kjipt at noen dauer av kreft, men please, dere hadde ikke tenkt to ganger om å poste på noe fora om det sto "Lars fra Notodden tapte kreftkampen" i avisa

Det er ikke noe mindre kjipt om "Lars fra Notodden" dør av kreft 56 år gammel - men det er ingen her som har relasjoner til denne "Lars". Selv om ingen her inne personlig kjente Steve Jobs, er det veldig mange som hadde et visst forhold til ham, og ikke minst hans produkter. Det må være fullstendig lov å ytre seg om at man synes det er synd at en slik mann har gått bort uten at femten andre skal komme å si "drit nå i det, han lagde bare møkkaprodukter". Det syns jeg er rett ut respektløst og ufint.

 

Og du ville selvsagt aldri funnet på å ytre deg på forumet, på Facebook eller andre steder om din favorittskuespiller, -artist eller annen person du ikke kjenner personlig hadde gått bort?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Steve Jobs hadde et fokus og en visjon som var langt sterkere enn de fleste CEO'er, han hadde også et stort personlig engasjement, og det er jo dette som har gjort at han har blitt såpass mye mer berømt og mer fremtredende i media enn noen av CEO'ene for de konkurerende selskapene. Det er jo også det som gjorde iphone til en braksuksess.

 

Du kan da ikke mene å si at Sony ikke har hatt braksuksess opp gjennom årene?

Det har jeg heller aldri sagt, men de har hatt det av en stor rekke grunner, og et enormt teamwork. I tillegg har de hatt et ganske stort fokus på å være teknisk best i pene forpakninger. Det har vært en pakkeløsning med enorm markedsføring, av produkter med større kvalitetskontroll og bedre kvalitet enn veldig mange av konkurentene, gjerne pakket inn i et design som er flere år forrut sin tid, og til en pris som er langt bedre enn noen annen med tilsvarende kvalitet. Da spesielt under walkman revolusjonen, sony walkman ga rett og slett ekstremt mye for pengene, og den var lett tilgjengelig over hele verden.

 

Det var aldri visjonen til en mann alene som skapte sony som et fenomen. Apples enorme boble de seneste årene er til veldig stor del et resultat av steve jobs og hans vision som innovatør og hans håndtering av media.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

high five @ Runinho

 

kjipt at noen dauer av kreft, men please, dere hadde ikke tenkt to ganger om å poste på noe fora om det sto "Lars fra Notodden tapte kreftkampen" i avisa

Det er ikke noe mindre kjipt om "Lars fra Notodden" dør av kreft 56 år gammel - men det er ingen her som har relasjoner til denne "Lars". Selv om ingen her inne personlig kjente Steve Jobs, er det veldig mange som hadde et visst forhold til ham, og ikke minst hans produkter. Det må være fullstendig lov å ytre seg om at man synes det er synd at en slik mann har gått bort uten at femten andre skal komme å si "drit nå i det, han lagde bare møkkaprodukter". Det syns jeg er rett ut respektløst og ufint.

 

Og du ville selvsagt aldri funnet på å ytre deg på forumet, på Facebook eller andre steder om din favorittskuespiller, -artist eller annen person du ikke kjenner personlig hadde gått bort?

Det er ingen her som har et nærmere forhold til Steve Jobs enn de har til Rimi-Hagen og hans produkter, som millioner nyter hver dag.

 

Hvilken relasjon har du til Jobs annet enn å ha kjøpt apple-produkter?

 

Det må da være lov å synes hva man vil om Apple/produkter.

 

Lurer på om noen ville reagert på samme måte om noen uttalte seg negativt om Rimi-Hagen eller produktene hans. Jeg tør påstå at de produktene er en vel så viktig del av hverdagen til de fleste.

 

Så i lys av at du ikke har noen som helst relasjoner til hverken Jobs eller familien hans, eller kanskje aksjer i Apple, gjenstår spørsmålet:

 

Hvorfor bryr du deg i det hele tatt om hva andre synes om Jobs/Apple?

 

Når det er sagt er jo dette en tråd i et forum hvor man diskuterer IT mm.

Dette er ikke en kondolanseprotokoll bare fordi enkelte velger å kondolere( se første post)

Det står ganske enkelt at en av verdens ledende IT sjefer har dødd av kreft.

Det burde strengt tatt heller ikke overraske noen at det kommer et variert utvalg av synspunkter i et forum som dette.

 

Den fullstendig unyanserte glorifiseringen/historieforfalskningen understreker bare behovet for litt perspektiv.

 

Her er altså situasjonen.

Du har kanskje kjøpt og brukt Apple sine produkter.

Det faktum at du(eller mange andre) har gått fra dette til å føle at du har en personlig relasjon til Jobs og påfølgende behov for å sørge, er egentlig ganske snodig.

 

Jeg tror ikke folk har like varme tanker om Rimi-Hagen når de nyter middagen.

 

Snakk om selger(Jobs) sier jeg bare!!

Endret av Sajber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå hadde jeg ikke akkurat personlige relasjoner til George Harrison, men det gjorde et inntrykk på meg da han døde. Fordi musikken til the Beatles har betydd mer for meg enn en god del annen musikk.

 

Det er en forskjell på Rimihagen (eller Remareitan) og Steve Jobs; Reitan og Hagen har ikke funnet opp dagligvarekonseptet, de er ikke de første som får det konseptet til å fungere. Det gjorde andre før dem.

 

Steve Jobs har ledet en teknologisk utvikling som leder for et selskap som har bedrevet utspredt innovasjon. Jeg vil ikke påstå at Jobs er en like stor figur innen dataverdenen som Bill Gates (faktisk), men han nærmer seg.

 

Og jeg vil gjerne understreke at dette kommer fra en som daglig irriterer seg grønn over tåpelige løsninger i OSX, og kun bruker Mac fordi skolens iMacer er noe bedre egnet til 3D-modellering i Maya enn min egen Thinkpad.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må nesten si meg enig med denne kommentaren her. Greit nok, Jobs hadde en framtreden rolle, men han var en sjef på lik linje med Howard Stringer i Sony. Tviler sterkt på at vi får en kondolansetråd her den dagen han går dukken.

Desto mer mediaomtale du får, desto "viktigere" er det når du går bort. :shrug:

Lenke til kommentar

Sajber:

 

Først vil jeg påstå at jeg overhodet ikke driver med verken historieforfalskning eller glorifisering. Det er et faktum at denne mannen startet Apple, og ledet det til å bli verdens største selskap. Det er et faktum at mange millioner mennesker daglig berøres av hans produkter. Dette kan ikke bestrides.

 

Sammenligningen med Rimi-Hagen blir ikke riktig - han er "kun" en selger. Når det er sagt vil jeg også føle det ville vært synd om han gikk bort, han er også et talent innen sitt felt, en skikkelig kremmer, men det er en annen historie vi forhåpentligvis kan vente lenge med å fortelle ennå (på samme måte).

 

Jeg bryr meg ikke særlig om hva folk tror og mener om Apple som sådan, men jeg syns overhodet ikke det hører hjemme å argumentere for hvorfor folk ikke bør føle sorg (på forskjellige nivåer) for at Jobs har gått bort. Hvorfor folk føler hva de føler og ikke er veldig ofte irrasjonelt, og å prøve å overbevise andre om å legge fra seg denne sorgen er egentlig fånyttes, og skaper bare mer krangel enn diskusjon.

 

En mann har gått bort, andre føler det er synd og velger å uttrykke sine følelser i forbindelse med det. Det er ikke verre. Hva er problemet, egentlig?

Lenke til kommentar

Nå hadde jeg ikke akkurat personlige relasjoner til George Harrison, men det gjorde et inntrykk på meg da han døde. Fordi musikken til the Beatles har betydd mer for meg enn en god del annen musikk.

 

Merkelig situasjon når mannen bak avspilleren vekker like mye følelser som musikken som spilles.

 

Det er en forskjell på Rimihagen (eller Remareitan) og Steve Jobs; Reitan og Hagen har ikke funnet opp dagligvarekonseptet, de er ikke de første som får det konseptet til å fungere. Det gjorde andre før dem.

 

Hvem var det da som var først ute med å få billigmatkjede konseptet til å fungere før Reitan og Hagen.

 

Poenget er å sammenligne GRUNNLAGET for denne følelsen av et personlig forhold.

I begge tilfellene er det kun produktene som knytter deg til produsenten(med mindre du har noen aksjer på lur.

 

Spørsmålet om hvorfor folk tar negative uttalelser personlig gjenstår.

Det er jo litt merkelig når det kun er snakk om tekniske produkter man bruker i hverdagen.

 

En litt artig observasjon:

Man får samme reaksjon fra barn/unge om du sier noe negativt om favorittartisten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sajber:

 

Først vil jeg påstå at jeg overhodet ikke driver med verken historieforfalskning eller glorifisering. Det er et faktum at denne mannen startet Apple, og ledet det til å bli verdens største selskap. Det er et faktum at mange millioner mennesker daglig berøres av hans produkter. Dette kan ikke bestrides.

 

Sammenligningen med Rimi-Hagen blir ikke riktig - han er "kun" en selger. Når det er sagt vil jeg også føle det ville vært synd om han gikk bort, han er også et talent innen sitt felt, en skikkelig kremmer, men det er en annen historie vi forhåpentligvis kan vente lenge med å fortelle ennå (på samme måte).

 

Jeg bryr meg ikke særlig om hva folk tror og mener om Apple som sådan, men jeg syns overhodet ikke det hører hjemme å argumentere for hvorfor folk ikke bør føle sorg (på forskjellige nivåer) for at Jobs har gått bort. Hvorfor folk føler hva de føler og ikke er veldig ofte irrasjonelt, og å prøve å overbevise andre om å legge fra seg denne sorgen er egentlig fånyttes, og skaper bare mer krangel enn diskusjon.

 

En mann har gått bort, andre føler det er synd og velger å uttrykke sine følelser i forbindelse med det. Det er ikke verre. Hva er problemet, egentlig?

 

Det er ikke snakk om at folk ikke skal få synes at det er synd. Det er alltid synd når folk dør av kreft.

Det som er snodig her er ikke at folk synes det er synd, men de oppfører seg som om de var i familie med fyren - fordi de har kjøpt noen av produktene hans.

Det er så absolutt irrasjonelt ja.......

 

Dette er et diskusjonforum for IT relaterte saker ikke sant, og denne tråden er faktisk ikke opprettet som noen kondolanseprotokoll.

Det er forøvrig mange år siden jeg prøvde å "overbevise" en mac-bruker om noe som helst.

 

Og du ville selvsagt aldri funnet på å ytre deg på forumet, på Facebook eller andre steder om din favorittskuespiller, -artist eller annen person du ikke kjenner personlig hadde gått bort?

 

Jo sikkert, men jeg blir ikke dypt fornærmet om en person sier noe negativt om f.eks musikken hans. Når jeg var 14 derimot........

Ser du forskjellen?

Endret av Sajber
Lenke til kommentar

HVorfor er det et problem at noen uttaler seg negativt om Jobs/Apple?

 

Fordi han døde nettopp, tittelen på tråden er "Steve Jobs er død" og en av de første postene i tråden ber alle om å vise respekt for dette og drite i flame wars. Registrerer at dette er helt umulig for enkelte. Barnslig rett og slett.

 

@Sajber

 

Du kan jo se på kommentarene til den artikkelen og se hvor mange som er enige med deg. Sier seg selv at han som lagde artikkelen er et stort troll og en attention whore. Det er lov å tenke litt selv og ikke sluke alt som blir postet på blogger som absolutte meninger.

Endret av arokh
Lenke til kommentar

Greit oppsummert

"When we start mourning technocrats as idols, we cheapen the lives of those who have sacrificed more for their fellow man,"

 

http://gawker.com/5847338/steve-jobs-was-not-god

Forfriskende å lese en litt mer nøktern artikkel. Vil nok få litt flere kritiske artikler etter at de har fått ham ned i jorda. Men pluss til artikkelforfatter for allerede nå å tørre å være noe annet enn 100% politisk korrekt.

 

Her er forøvrig en av de mer pussige effektene som har oppstått blant skrullinger som følge av at Jobs strøk med:Salget av polo-gensere har skutt i været

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Merkelig situasjon når mannen bak avspilleren vekker like mye følelser som musikken som spilles.

Det har du kanskje et poeng med, men menneskets natur er tross det vi liker å tro ikke særlig rasjonell.

 

Hvem var det da som var først ute med å få billigmatkjede konseptet til å fungere før Reitan og Hagen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Supermarket#History

 

"The concept of a self-service grocery store was developed by American entrepreneur Clarence Saunders and his Piggly Wiggly stores. His first store opened in Memphis, Tennessee, in 1916. "

 

Konseptets ide er like enkel som den er genial; kunden plukker selv opp matvarene han eller hun skal ha, og det eneste ansatte gjør er å legge varene ut og ta betalt for dem, sett mot tidligere tider da man gikk til en benk og fortalte hva man skulle ha, og så hentet butikkens medarbeidere varene. Det gjør prisene lavere, og øker volumet man kan selge.

 

Poenget er å sammenligne GRUNNLAGET for denne følelsen av et personlig forhold.

I begge tilfellene er det kun produktene som knytter deg til produsenten(med mindre du har noen aksjer på lur.

 

Spørsmålet om hvorfor folk tar negative uttalelser personlig gjenstår.

Det er jo litt merkelig når det kun er snakk om tekniske produkter man bruker i hverdagen.

 

En litt artig observasjon:

Man får samme reaksjon fra barn/unge om du sier noe negativt om favorittartisten.

Man får samme reaksjon fra godt voksne revisorer om du sier noe negativt om favorittfotballaget. Jeg blir litt smågretten om man sier usaklige saker om Olympus Zuiko-optikk, jeg kjenner folk som blir direkte indignerte når man omtaler deres favorittpolitiker negativt og om man er vant til å diskutere politikk med amerikanere eller briter kan jeg love at de har sine kjepphester de også, særlig innenfor religion (amerikanerne) og konservative verdier (britene).

 

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

HVorfor er det et problem at noen uttaler seg negativt om Jobs/Apple?

 

Fordi han døde nettopp, tittelen på tråden er "Steve Jobs er død"

Pfft..

 

Mannen var en styrtrik forretningsmann. Vi snakker ikke om mor Theresa her.

 

Problemet her er at enkelte ikke klarer å skille mellom personen Jobs og produktene hans

Jeg viser gjerne familien og vennene hans respekt.

Du derimot har ikke noen som helst relasjoner til denne fyren og det fremstår som tullete at du skal be om respekt.

 

 

Du får vel heller ta det personlig at folk disser Apple. Det tror jeg du får lære deg å leve med.

 

 

Så fordi Steve Jobs er død( en person ingen her har hverken møtt snakket med eller kjenner)

Skal man ikke si noe negativt om Apple eller Jobs???

Det finnes ingen rasjonell grunn til at noen skulle ta det personlig eller som tegn på manglende respekt.med mindre man har en relasjon til fyren.

Den eneste relasjonen du har er muligens eierskap til noe de har solgt deg.

og det gir ikke deg rett til å stå å hyle om respekt.

 

Jeg viser mer enn gjerne familie og venner respekt, men hvorfor gjør du krav på den samme respekten?

Vi snakker ikke om faren din her gjør vi?

Dette kommer kanskje som en overraskelse på mange, men du har faktisk IKKE mistet noen som sto deg nær.

 

Du kjenner ikke fyren har ikke møtt han, ingen relasjon i det hele tatt og dette er ikke en kondolanseprotokol samme hva du måtte "be om".

At folk kondolerer gjør faktisk heller ikke dette til en kondolanseprotokoll.

Vanligvis OP som legger den lista, og der sto det ikke et kvidder om at denne tråden skulle brukes til kondolanser og at man derfor må vise respekt.

Det holder bare ikke å hoppe inn i en tråd og be om noe.

Vedkommende står helt fritt til å starte sin egen tråd.

 

og en av de første postene i tråden ber alle om å vise respekt for dette og drite i flame

wars. Registrerer at dette er helt umulig for enkelte. Barnslig rett og slett.

Det som er barnslig her er reaksjonen når folk sier noe negativt om bla bla bla

og ikke minst folk som trenger dette for å kunne identifisere seg selv.

i likhet med 14 år gamle Justin Bieber fans

 

Du kan jo se på kommentarene til den artikkelen og se hvor mange som er enige med deg. Sier seg selv at han som lagde artikkelen er et stort troll og en attention whore. Det er lov å tenke litt selv og ikke sluke alt som blir postet på blogger som absolutte meninger.

 

Er du alltid opptatt av konsensus for dine egne meninger?

Jeg former mine egne meninger og gir blanke i hvor mange som er enig.

Dersom du ønsker å forme dine meninger etter hva du tror flertallet mener, ønsker jeg deg lykke til med "tenke litt selv".

Voksne mennesker har EGNE meninger som oft går på tvers av det andre måtte mene.

 

Som du selv sier "det er lov og tenke litt selv" ....og det kan være vanskelig om du hele tiden er opptatt av at mange nok mennesker er enige.

 

En smart innovativ forretningsmann ja, men han var ikke faren din.

 

Ja det er mange fornuftige kommentarer der fra irrasjonelle mennesker som absolutt ikke utgjør noe flertall.

 

Dette kommer kanskje som en overraskelse på mange, men dere har faktisk IKKE mistet noen som sto dere nær.

Endret av Sajber
Lenke til kommentar

Det har du kanskje et poeng med, men menneskets natur er tross det vi liker å tro ikke særlig rasjonell.

 

Så i denne situasjonen har vi noen rasjonelle og noen irrasjonelle

 

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Supermarket#History

 

"The concept of a self-service grocery store was developed by American entrepreneur Clarence Saunders and his Piggly Wiggly stores. His first store opened in Memphis, Tennessee, in 1916. "

 

Konseptets ide er like enkel som den er genial; kunden plukker selv opp matvarene han eller hun skal ha, og det eneste ansatte gjør er å legge varene ut og ta betalt for dem, sett mot tidligere tider da man gikk til en benk og fortalte hva man skulle ha, og så hentet butikkens medarbeidere varene. Det gjør prisene lavere, og øker volumet man kan selge.

 

Burde kanskje spesifisert at det var kjedekonseptet og den forretningsmodellen jeg snakket om.

 

 

Man får samme reaksjon fra godt voksne revisorer om du sier noe negativt om favorittfotballaget. Jeg blir litt smågretten om man sier usaklige saker om Olympus Zuiko-optikk, jeg kjenner folk som blir direkte indignerte når man omtaler deres favorittpolitiker negativt og om man er vant til å diskutere politikk med amerikanere eller briter kan jeg love at de har sine kjepphester de også, særlig innenfor religion (amerikanerne) og konservative verdier (britene).

 

Jepp, Særlig fra religiøse leire der noe tilsvarende ansees som blasfemisk.

(eks.. Muhammed-tegningene)

 

Det du nevner er også stort sett unntaksvis(fotball, politik etc). Det er IKKE tilfellet her med en kollektiv ikon-dyrking av en person som solgte digitale dingser.

 

Forskjellen her er altså den store andelen.

Lenke til kommentar

Så i denne situasjonen har vi noen rasjonelle og noen irrasjonelle

Det er en konklusjon jeg virkelig ikke kan støtte. I denne situasjonen har folk forskjellige reaksjoner, sansynligvis knyttet til forskjellige erfaringer og forskjellige personligheter. Mennesket kan være rasjonelt i situasjoner, men i sin natur er rasjonalitet ikke akkurat det vanlige. Derfor er noen av oss redde terrorisme, mange mennesker i et land på andre siden av Atlanterhavet er redd for ordet 'sosialisme', mens noen reagerer med sorg når noen de ikke kjenner dør. Det er helt normalt, og jeg syns det er suspekt at du stiller spørsmål ved det i det hele tatt.

 

Burde kanskje spesifisert at det var kjedekonseptet og den forretningsmodellen jeg snakket om.

Noe som også ble introdusert av disse to.

 

Britenes største varehuskjede er Tesco, og Tesco ble startet i 1919.

 

Jepp, Særlig fra religiøse leire der noe tilsvarende ansees som blasfemisk.

(eks.. Muhammed-tegningene)

 

Det du nevner er også stort sett unntaksvis(fotball, politik etc). Det er IKKE tilfellet her med en kollektiv ikon-dyrking av en person som solgte digitale dingser.

 

Forskjellen her er altså den store andelen.

Snakk med enkelte grupperinger av Amcar-fans og begynn å prate drit om Caroll Shelby..

Lenke til kommentar

Det er en konklusjon jeg virkelig ikke kan støtte

Det er eneste mulig konklusjon som følge av resonnementet ditt.

Alternativt skulle vi alle tatt på sørgebånd.

 

I denne situasjonen har folk forskjellige reaksjoner

 

Ikke så mange forskjellige.

Stortsett polarisert.

De som oppfører seg som de har mistet en god venn og de som har et litt mer nøkternt, faktabasert syn.

 

Det er helt normalt, og jeg syns det er suspekt at du stiller spørsmål ved det i det hele tatt.

 

Vi har tydeligvis svært forskjellig oppfatning av hva som er "normalt".

Å bli fornærmet fordi noen disser det firmaet som har laget telefonen er ikke ansett som normalt uansett hvilken standard man legger til grunn.

Det er derimot helt normalt og selve normen blant fjortisene, men vanligvis har voksne et annet perspektiv enn de små

 

Du kan forestille deg verdensbildet om det hadde vært normalt.

Det er normalt i en religiøs sammenheng, og nettopp derfor er spørsmålet interessant.

Hvorfor skulle det være "suspekt"?

 

Noe som også ble introdusert av disse to.

Britenes største varehuskjede er Tesco, og Tesco ble startet i 1919.

 

Jepp. Bit deg merke i at jeg IKKE har kreditert Rimi Hagen for å finne opp noe som helst.

Og sammenligningsgrunnlaget med Apple blir enda tydeligere.

De oppfant ikke mp3-spilleren, musikk på nett, GUI, touchtelefoner, tablets osv

 

Apple oppfant ingen av disse tingene. RimiHagen og Reitan oppfant heller ikke kjedekonseptet.

Apple har kun videreutviklet på allerede eksisterende teknologi.

Men du må være enig i at begge leire har hatt stor suksess på hver sin front.

 

Kanskje innføre nasjonal sørgedag når en av disse dør?

 

 

Snakk med enkelte grupperinger av Amcar-fans og begynn å prate drit om Caroll Shelby..

 

Enkelte grupperinger ja. ... det er vel heller ikke tilfellet her.

 

Den glorifiseringen som pågår nå er dessverre en devaluering av andre mennesker som faktisk har utrettet noe med andre motiver enn å fete opp lommeboka si.

Det beviser bare hvor dyktig Jobs var på markedsføring av seg selv.

 

Skal vi ikke bare gi ham fredsprisen med engang. :roll:

Endret av Sajber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke så mange forskjellige.

Stortsett polarisert.

De som oppfører seg som de har mistet en god venn og de som har et litt mer nøkternt, faktabasert syn.

Eventuelt de som føler at det å vise respekt når noen dør er skikk og bruk, og de som ikke liker Apple og synes det er greit å ta mannen istedet for ballen. Det har ikke noe med fakta å gjøre, men med folkeskikk. I hvertfall var det slik voksne oppførte seg når jeg var ung, for lenge siden.

 

Vi har tydeligvis svært forskjellig oppfatning av hva som er "normalt".

Å bli fornærmet fordi noen disser det firmaet som har laget telefonen er ikke ansett som normalt uansett hvilken standard man legger til grunn.

Det er derimot helt normalt og selve normen blant fjortisene, men vanligvis har voksne et annet perspektiv enn de små

Å snakke om å "disse" noen er ikke normalt blant voksne. Det er i seg selv et fjortis-uttrykk. Og det er nok av fjortiser blant de som "disser" Apple. Nå kan man diskutere hvor voksent det er å gjøre det til sin misjon i livet å "disse" et firma fordi man heier på en annen telefon, men det er en annen sak.

 

Den glorifiseringen som pågår nå er dessverre en devaluering av andre mennesker som faktisk har utrettet noe med andre motiver enn å fete opp lommeboka si.

Det beviser bare hvor dyktig Jobs var på markedsføring av seg selv.

Det går an å ha mer enn en tanke i hodet samtidig. Man skal bo i et velstående land som Norge for å forakte penger som motiv. Å anerkjenne Jobs bragder devaluerer ikke noe som helst. Det betyr ikke at ikke det står respekt av de som har gjort det av idealistiske grunner. Nå er det rimelig få som jobber gratis med noe som helst, om noen, vi har alle regninger å betale.

 

All ære til dem som gjør det, men det er litt egoistisk det også, siden det ikke skaper arbeidsplasser. Man kan si mye stygt om en Bill Gates, men han skaffet arbeid og inntekt til nær 100 000 mennesker. Steve Jobs til 50 000. Gjorde de det alene? Selvsagt ikke. Men det hadde ikke skjedd uten. Det jobber vel mer enn 25 000 mennesker for Reitan også....

 

Skal vi ikke bare gi ham fredsprisen med engang. :roll:

Hvorfor skulle vi det? Han har ikke gjort noe for fred. Men han har gjort noe for å popularisere teknologien rundt oss, og det synes selv jeg er en god ting.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...