Gå til innhold

Steve Jobs er død

Anbefalte innlegg

Du har en åpenbar agenda mot Apple. Det er nytteløst å diskutere med deg. Du snakker bare rundt grøten.

Var det noen som snakket om å fjerne usaklige innlegg her istad?

ATW kommer med en rasjonell begrunnelse for sine kommentarer, og du svarer med "agenda mot Apple"? Jeg for min del synes slike utsagn forsøpler tråden vel så mye som trolling og flaming mot avdøde.

Jeg legger meg på linje med mange andre her som mener at Steve Jobs var en stor mann som utrettet store ting, og han har uten tvil hatt stor innflytelse på hvordan vi bruker datamaskiner, men å hevde at utviklingen ikke ville funnet sted uten han er en smule virkelighetsfjernt. Du kan antakelig sidestille Apple med andre store selskaper som Microsoft, Intel, IBM og Commodore (i sin tid) mtp hvor stor innvirkning de har hatt på utviklingen av hjemme-datamaskiner, men å stille Apple og Steve Jobs i en særklasse blir nok feil.

Apple's bidrag til mobiltelefoner og musikkspillere er antakelig mye mindre enn du tror, de kom lenge etter andre produsenter.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det egentlig noen info om hvem eller hva hanes formue gå til? Hadde jo vært digg vis det hadde gått til en eller annen pålitelig hjelpeorganisasjon, kanskje en som forbedre arbeidsplassen til alle de kineserne ,leverandørene til Apple, eie.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingen som endrer mening om Steve Jobs, og det er ikke det dette handler om. Det handler om å for én gangs skyld kunne klare å holde en tråd fri for 'Apple vs. resten'-krigen når gründeren bak verdens største (IT-)selskap går bort. Det handler om respekt. Det ble ganske tidlig i tråden bedt om å ikke ytre seg om annet enn kondolanser, gode ord og sorg, men dette klarte man jaggu ikke overholde. Gratulerer.

Kjente du Steve?

Bare av ren nysgjerrighet: Hva skyldes denne "bunnløse" sorgen?

Er det fordi han lagde kule duppeditter?

Var han en jævli bra fyr?

Var det fordi han var en dyktig leder?

Nysgjerrigheten er oppriktig fordi jeg sliter virkelig med å forstå hvorfor du (og andre) tar dette så personlig.

Endret av Sajber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingen som endrer mening om Steve Jobs, og det er ikke det dette handler om. Det handler om å for én gangs skyld kunne klare å holde en tråd fri for 'Apple vs. resten'-krigen når gründeren bak verdens største (IT-)selskap går bort. Det handler om respekt. Det ble ganske tidlig i tråden bedt om å ikke ytre seg om annet enn kondolanser, gode ord og sorg, men dette klarte man jaggu ikke overholde. Gratulerer.

Kjente du Steve?

Bare av ren nysgjerrighet: Hva skyldes denne "bunnløse" sorgen?

Er det fordi han lagde kule duppeditter?

Var han en jævli bra fyr?

Var det fordi han var en dyktig leder?

Nysgjerrigheten er oppriktig fordi jeg sliter virkelig med å forstå hvorfor du (og andre) tar dette så personlig.

Det handler nok mer om at man bygger respekt for mennesker som utfører noe stort!

Jeg har stor respekt for Steve Jobs og hans arbeid, men ikke for Apple.

Lenke til kommentar

Det er en tragedie når millioner av barn sulter ihjel på Afrikas Horn fordi voksne ikke klarer å være ansvarlige eller leke pent. Det er en tragedie når Japan blir rammet av et jordskjelv, en tsunami, og en atomkatastrofe på èn og samme dag.

Finn deg isåfall en egen tråd å sutre i, så vi slipper å lese innleggene dine. Du kan jo opprette en «Steve Jobs var ingen helgen»-tråd?

Dette innlegget skriver jeg som vanlig bruker, ikke moderator.

Lenke til kommentar

Dette er en tragedie for hele teknologiverdenen. Hvil i fred, Steve.

Det er en tragedie når millioner av barn sulter ihjel på Afrikas Horn fordi voksne ikke klarer å være ansvarlige eller leke pent. Det er en tragedie når Japan blir rammet av et jordskjelv, en tsunami, og en atomkatastrofe på èn og samme dag.

Steve Jobs kjempet imot kreft i bukspyttkjertelen (en av de verste formene), og holdt stand i SYV år. Hovedsakelig fordi han var søkkrik. Penger han ikke hadde noen ambisjon om å dele med andre verken før eller etter hans død. Ikke engang sine egne ansatte, som han drev som kveg.

Han var en kar som var singulært opptatt av å tjene penger. Tapet av ham kjennes først og fremst i Apples aksjeportefølje, markedsføringsavdeling og juridiske avdeling.

Kall meg gjerne en kynisk drittsekk, men jeg er i det minste ærlig og står for noe mer enn kinesiske ergonomiske duppeditter jeg kan selge til dobbel pris til naive fjols som tror jeg er messias.

Endelig litt perspektiv.

Lenke til kommentar

Finn deg isåfall en egen tråd å sutre i, så vi slipper å lese innleggene dine. Du kan jo opprette en «Steve Jobs var ingen helgen»-tråd?

Du kan da ikke mene det du skriver her. Her snakker vi om å sette ting litt i perspektiv. Måten enkelte her omtaler Steve Jobs på får en jo til å tro at de kjente ham personlig. Eller at det er Gud som er død. Jeg har dessverre ingen følelser rundt denne mannens bortgang. Han betydde ingenting for meg, eller noen rundt meg. Nada...

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at det går side opp og side ned om hvordan man kommer til å savne ham. Dere kjente ham ikke. Han var en vanlig mann.

Jeg synes Steve Jobs var en del av et kynisk imperie, som var mye mer opptatt av at folk skulle ha produktene deres for designens skyld, og av følelsen av å være bedre enn andre. De fleste reklamene for Mac er ikke grunnlagt i å vise frem at man har et godt produkt, men de er om å vise at PC er dårlig. Det forteller litt om at hele selskapet har et rart syn på markedet og etikk når det kommer til å promotere produktene sine. Det var finpussede produkter, men veldig dyre i forhold til ytelse, og altfor lukket for å kunne brukes i viktige yrker (utenom design).

Dette er selvfølgelig ikke grunnen til at jeg ikke vil savne ham.

Nå ønsker jeg selvfølgelig at Steve Jobs får hvile godt i fred, for jeg synes selvfølgelig at det er leit når mennesker dør før det er naturlig at de gjør det, men jeg synes det er veldig rart med måten mennesker plutselig snur helt om på meningene sine så fort det skjer noe semi-drastisk som gjør det om til tabu å holde på dem.

Det er akkurat som å høre på "Michael Jackson"-klaginga om igjen. :/

tl;dr - RIP Steve Jobs, selv om jeg helt ærlig ikke bryr meg.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at det går side opp og side ned om hvordan man kommer til å savne ham. Dere kjente ham ikke. Han var en vanlig mann.

Jeg synes Steve Jobs var en del av et kynisk imperie, som var mye mer opptatt av at folk skulle ha produktene deres for designens skyld, og av følelsen av å være bedre enn andre. De fleste reklamene for Mac er ikke grunnlagt i å vise frem at man har et godt produkt, men de er om å vise at PC er dårlig. Det forteller litt om at hele selskapet har et rart syn på markedet og etikk når det kommer til å promotere produktene sine. Det var finpussede produkter, men veldig dyre i forhold til ytelse, og altfor lukket for å kunne brukes i viktige yrker (utenom design).

Dette er selvfølgelig ikke grunnen til at jeg ikke vil savne ham.

Nå ønsker jeg selvfølgelig at Steve Jobs får hvile godt i fred, for jeg synes selvfølgelig at det er leit når mennesker dør før det er naturlig at de gjør det, men jeg synes det er veldig rart med måten mennesker plutselig snur helt om på meningene sine så fort det skjer noe semi-drastisk som gjør det om til tabu å holde på dem.

Det er akkurat som å høre på "Michael Jackson"-klaginga om igjen. :/

tl;dr - RIP Steve Jobs, selv om jeg helt ærlig ikke bryr meg.

Enig i det du skriver, men bare må pirke litt ;)

Det at mennesker dør av sykdom er vel så naturlig som det kan bli?

Lenke til kommentar

Jeg har dessverre ingen følelser rundt denne mannens bortgang. Han betydde ingenting for meg, eller noen rundt meg. Nada...

Hvorfor da en slik trang til å kommentere og rakke ned på at andre finner Jobs’ bortgang trist?

Jeg kommenterer Steve Jobs' bortgang. Jeg visste ikke at det var en regel at man måtte være trist når man gjorde det?

Lenke til kommentar

Jeg kommenterer Steve Jobs' bortgang. Jeg visste ikke at det var en regel at man måtte være trist når man gjorde det?

Hvem har nevnt en slik regel? Alt jeg stiller spørsmålstegn ved er innlegg som «synd for dere, jeg bryr meg ikke» og «hvorfor så triste? Dere kjente ham jo ikke».

Lenke til kommentar

HVorfor er det et problem at noen uttaler seg negativt om Jobs/Apple?

Lenke til kommentar

Enig i det du skriver, men bare må pirke litt ;)

Det at mennesker dør av sykdom er vel så naturlig som det kan bli?

Joda. Jeg tenkte mer på kroppssvikt som følge av alderdom. Organsvikt, etc. Jeg vil ikke regne kreft for naturlig død, siden mange av grunnene til kreft er samfunnet vi har bygd opp rundt oss.

Lenke til kommentar

Hvem har nevnt en slik regel? Alt jeg stiller spørsmålstegn ved er innlegg som «synd for dere, jeg bryr meg ikke» og «hvorfor så triste? Dere kjente ham jo ikke».

Nå kan ikke jeg huske å ha rakket ned på noen, men jeg har stilt et spørsmål rundt fenomenet jeg mener er litt merksnodig. Da michael jackson gikk bort klarte jeg heller ikke føle sorg, enda jeg en gang i tiden hørte mye på musikken hans. Jeg ble litt skuffet, da jeg hadde gledet meg til å se hans nye show, både pga det musikalske, men også for å se hvor "crazy" han hadde blitt. Dette kunne jo selvfølgelig forveksles med sorg, men det var ikke det. Det var rett og slett en egoistisk følelse, der jeg ønsket meg noe, som brått ble fjernet fra "butikkhyllene". Hvis du har mistet noen som virkelig stod deg nært, har du opplevd hva sorg er.

Nå har jeg ikke forventet en dritt fra Apple, og jeg er ikke skuffet over at "geniet" er gått bort. Det påvirker meg ikke i det hele tatt.

Jeg viser selvfølgelig respekt overfor Steve Jobs' nærmeste, og kommer selvfølgelig ikke til å poengtere at jeg ikke bryr meg i en offisiell kondolanse protokoll.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nå kan ikke jeg huske å ha rakket ned på noen, men jeg har stilt et spørsmål rundt fenomenet jeg mener er litt merksnodig. Da michael jackson gikk bort klarte jeg heller ikke føle sorg, enda jeg en gang i tiden hørte mye på musikken hans. Jeg ble litt skuffet, da jeg hadde gledet meg til å se hans nye show, både pga det musikalske, men også for å se hvor "crazy" han hadde blitt. Dette kunne jo selvfølgelig forveksles med sorg, men det var ikke det. Det var rett og slett en egoistisk følelse, der jeg ønsket meg noe, som brått ble fjernet fra "butikkhyllene". Hvis du har mistet noen som virkelig stod deg nært, har du opplevd hva sorg er.

Nå har jeg ikke forventet en dritt fra Apple, og jeg er ikke skuffet over at "geniet" er gått bort. Det påvirker meg ikke i det hele tatt.

Jeg viser selvfølgelig respekt overfor Steve Jobs' nærmeste, og kommer selvfølgelig ikke til å poengtere at jeg ikke bryr meg i en offisiell kondolanse protokoll.

Må nesten si meg enig med denne kommentaren her. Greit nok, Jobs hadde en framtreden rolle, men han var en sjef på lik linje med Howard Stringer i Sony. Tviler sterkt på at vi får en kondolansetråd her den dagen han går dukken.

Føler at de som virkelig sørger, noe enkelte gir uttrykk for, gjør det av samme grunn som de som "sørget" 3-4 uker etter Utøya også (uten sammenligning forøvrig), det er en måte å vise at "se hvor empatisk og følsom jeg er".

Jeg tenker egentlig ingenting om at Steve Jobs er død. Jeg sørger ikke over han, men synes det er synd at han er død på samme måte som jeg syns det er synd at noen dør, uansett hvor profilerte de er. Føler at hele oppstasen rundt Apple og Steve Jobs minner mer om en "cult of personality". Kan heller ikke huske at noen sørget da Adi Dassler døde selv om det er lenge siden.

Lenke til kommentar

Steve Jobs hadde et fokus og en visjon som var langt sterkere enn de fleste CEO'er, han hadde også et stort personlig engasjement, og det er jo dette som har gjort at han har blitt såpass mye mer berømt og mer fremtredende i media enn noen av CEO'ene for de konkurerende selskapene. Det er jo også det som gjorde iphone til en braksuksess.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Steve Jobs hadde et fokus og en visjon som var langt sterkere enn de fleste CEO'er, han hadde også et stort personlig engasjement, og det er jo dette som har gjort at han har blitt såpass mye mer berømt og mer fremtredende i media enn noen av CEO'ene for de konkurerende selskapene. Det er jo også det som gjorde iphone til en braksuksess.

Du kan da ikke mene å si at Sony ikke har hatt braksuksess opp gjennom årene?

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...