Gå til innhold

Steve Jobs er død

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare spør dere selv, hvis Steve Jobs ikke har funnet opp noe spesielt, ikke har gjort noe nevnverdig,bare solgte overpriset maskinvare og bare var en gjennomsnittlig datafyr, hadde hele verdens presse dekket hans død slik de gjør nå? På tide å vokne opp og se hvordan folk på hele kloden reagerer, og hvordan alle i bransjen hyller ham. Det er ikke sånn vi mennesker gjør, hvis det ikke er grunnlag for det.

Variasjon av argument ifra majoritet. Det faktum at man er populær betyr ikke at man nødvendigvis har gjort noe positivt bidrag til teknologien eller samfunnet.

Nevn èn ting Jobs fant opp som gjør ham historisk nevneverdig.

"Steve was among the greatest of American innovators - brave enough to think differently, bold enough to believe he could change the world, and talented enough to do it." - President Obama.

At en politiker, for ikke å si president, hyller Jobs slik, beviser jo bare poenget at det handler om image og demografi. Applekunder i USA er velstående, liberale, demokrater og hipstere.

Lenke til kommentar

(...)

Bare spør dere selv, hvis Steve Jobs ikke har funnet opp noe spesielt, ikke har gjort noe nevnverdig,bare solgte overpriset maskinvare og bare var en gjennomsnittlig datafyr, hadde hele verdens presse dekket hans død slik de gjør nå? På tide å vokne opp og se hvordan folk på hele kloden reagerer, og hvordan alle i bransjen hyller ham. Det er ikke sånn vi mennesker gjør, hvis det ikke er grunnlag for det.

Hvis folks reaksjoner ikke beviser for dere hvor viktig Steve Jobs var, så er dere fortapte. Men det har jeg egentlig konkludert med at de fleste her inne er.

Det holder i å si at du må ha utrettet noe stort for å være populær. Det finnes tusenvis av populære mennesker som ikke har bidratt med noe direkte konstruktivt.

Det er vel ingen som har sagt at han ikke var viktig, men personelig syns jeg at enkelte Apple-fans overvurderer han en smule.

PS: Fortapte? Den må du forklare. Jeg kunne allerede nå antatt at du var en av de Apple-supporterne som flyr i flint og stapper Iphonen din ned i strupen på enkelte som ikke har et eneste Apple-produkt, men jeg lar tvilen komme til gode.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Hvorfor må man finne opp noe for å være historisk nevneverdig?

Fordi samtlige hyller ham som innovator og oppfinner, og han nevnes som en av vår tids store tenkere. Hadde de hyllet ham som en framstående markedsstrateg og businessmann skulle jeg ikke sagt noe :)

Endret av Runinho
  • Liker 3
Lenke til kommentar

(...)

Hvis folks reaksjoner ikke beviser for dere hvor viktig Steve Jobs var, så er dere fortapte. Men det har jeg egentlig konkludert med at de fleste her inne er.

Det finnes tusenvis av populære mennesker som ikke har bidratt med noe direkte konstruktivt.

Gjør det? Hvem da?

Lenke til kommentar

Det finnes tusenvis av populære mennesker som ikke har bidratt med noe direkte konstruktivt.

Gjør det? Hvem da?

Jeg vil ikke påstå at de hundre- og tusenvis av forskjellige realitydeltagere rundt om har gjort så mye konstruktivt og viktig - men mange av de er på sitt eget vis populære. For eksempel ...

Lenke til kommentar

(...)

Gjør det? Hvem da?

Alle musikere, alle filmstjerner, alle deltakere på reality. Sett bort fra de få som faktisk har gitt penger mot fattigdom o.l.

Lenke til kommentar

Google-fanboys eier visst ikke skam. Det er noe som heter at "hvis man ikke har noe godt å si så holder man kjeft". Mannen døde av kreft, la nå 1 jævla tråd være foruten deres usmakelige flaming.

Jeg er så lei av folk som drar inn sosiale tabuer som argument for hvorfor person X som var en drittsekk i livet, er helgen i døden.

Enten kan du/dere behandle folk litt bedre mens de fremdeles er i live, eller så får dere tåle at folk ikke forandrer mening om en person og hans handlinger bare fordi han dør.

Vi står da for faen ikke i begravelsen hans og sier dette til familien hans, men ytrer meninger på et nettforum.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det er ingen som endrer mening om Steve Jobs, og det er ikke det dette handler om. Det handler om å for én gangs skyld kunne klare å holde en tråd fri for 'Apple vs. resten'-krigen når gründeren bak verdens største (IT-)selskap går bort. Det handler om respekt. Det ble ganske tidlig i tråden bedt om å ikke ytre seg om annet enn kondolanser, gode ord og sorg, men dette klarte man jaggu ikke overholde. Gratulerer.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ingen som endrer mening om Steve Jobs, og det er ikke det dette handler om. Det handler om å for én gangs skyld kunne klare å holde en tråd fri for 'Apple vs. resten'-krigen når gründeren bak verdens største (IT-)selskap går bort. Det handler om respekt. Det ble ganske tidlig i tråden bedt om å ikke ytre seg om annet enn kondolanser, gode ord og sorg, men dette klarte man jaggu ikke overholde. Gratulerer.

Det er en egen kondolansetråd, jeg synes ikke det er noe stort problem å snakke om mannes innvirkning på samfunnet i denne tråden (noe du selv også har gjort), selv om jeg selvfølgelig klarer meg uten troll, både i denne tråden og i andre tråder.

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært Apple fan. Men kjøpte min første iPhone 3G når dette var nytt, og har vært fornøyd med denne. Hadde og en iPod Classic når denne var ny. Men sant skal sies: Steve Jobs har gjort mye bra!

Hvil i fred Steve Jobs.

Lenke til kommentar

Dette er en tragedie for hele teknologiverdenen. Hvil i fred, Steve.

Det er en tragedie når millioner av barn sulter ihjel på Afrikas Horn fordi voksne ikke klarer å være ansvarlige eller leke pent. Det er en tragedie når Japan blir rammet av et jordskjelv, en tsunami, og en atomkatastrofe på èn og samme dag.

Steve Jobs kjempet imot kreft i bukspyttkjertelen (en av de verste formene), og holdt stand i SYV år. Hovedsakelig fordi han var søkkrik. Penger han ikke hadde noen ambisjon om å dele med andre verken før eller etter hans død. Ikke engang sine egne ansatte, som han drev som kveg.

Han var en kar som var singulært opptatt av å tjene penger. Tapet av ham kjennes først og fremst i Apples aksjeportefølje, markedsføringsavdeling og juridiske avdeling.

Kall meg gjerne en kynisk drittsekk, men jeg er i det minste ærlig og står for noe mer enn kinesiske ergonomiske duppeditter jeg kan selge til dobbel pris til naive fjols som tror jeg er messias.

• Liker 5
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...