Runinho Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 (endret) Finn deg isåfall en egen tråd å sutre i, så vi slipper å lese innleggene dine. Du kan jo opprette en «Steve Jobs var ingen helgen»-tråd? Det er så vidt jeg vet imot forumreglene å opprette nye tråder som omhandler samme tema. Trodde du som moderator visste slikt Nei, det er åpenbart av Jobs var guden til en del dataentuisaster her på forumet også, og at dere sørger noe voldsomt. Personlig kjente jeg ham ikke, og hadde følgelig heller ikke respekt for andre aspekter av ham enn businessinstinktet hans. Er jeg glad han er død? Selvfølgelig ikke. Jeg bruker min mulighet til å ytre min misnøye med folk som tilber en narsissistisk og egosentrisk mangemilliardær som behandlet andre mennesker som dritt. Død eller levende. Sutring? Javel. Kan ikke heller du lage en egen Steve Jobs tråd der kritikk og perspektiv ikke er lov? Oh wait... den eksisterer allerede. Så dra deg bort dit, så vi slipper å lese de tåpelige, tendensiøse, og meningsløse personangrepene dine... herr moderator Forøvrig siste ord jeg gidder å kaste bort på denne saken. Endret 10. oktober 2011 av Runinho Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 På prinsipelt grunnlag respekterer jeg alle som har klart å skape noe, det måtte være innovasjoner, arbeidsplasser, skatteinntekter til staten, merkevareutvikling og renome for respektivt firma og nasjon. Noen må jo gjøre den jobben, isteden for å klage og sutre... Jarmo Følgene av et slikt prinsipellt grunnlag tilsier jo at du respekterer en del - skal vi si, "spesielle mennesker".(uten sammenligning forøvrig. Jeg er snarere av den oppfatningen at det er det helhetlige som teller. Hva skal da til for at du mister respekten for noen? Nå uttalte jeg meg på forretningsmessig grunnlag siden jeg er en bedriftsleder av yrke. Og siden saken og topicen er relatert til Steve Jobs, og hans virke, visjoner og verdiskaping her i verden. Lenke til kommentar
sgiga Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Å dø tidlig i kreft er trist og tragisk. For meg er Steve Jobs og Apple dette: Macintosh på midten av 80tallet var magisk, vi hadde noen på jobben. Desverre mistet den fort interesse for PC-kloner og Amiga som både var billigere og bedre. Apple var kun vitner til pc-revolusjonen og den etterfølgende mobilrevolusjonen rundt tusenårskiftet. Så laget Apple mp3-spillere og iPhone, men disse er uinteressante for meg, og så langt er det Android som går seirende ut fordi det har mye større apell hos folk. Selv foretrekker jeg andre ting. I sum har Apple og Steve Jobs spilt en perifer rolle, nesten irrelevant, med unntak av de første Macene, men de var igjen kun et blaff og var helt uoppnåelige for folk flest. For noen har Steve og Apple vert alternativet i en ellers så MS dominert pc verden og i de siste årene har Apple blitt mer mainstream og tilgjengelig, men har samtidig totalt mistet sjarmen og magien fra den tidlige mac perioden. Heltene og utviklerne er imidlertid alle de som har blitt spist opp av storkapitalen. Steve var en helt en gang for lenge siden, men har i de siste 10 årene blitt det værste eksempel på storkapitalens nådeløse tørst etter penger på bekostning av alle de som har en drøm og har evner og nysgjerrighet. 1 Lenke til kommentar
Samara Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Av respekt for Steve Jobs bortgang har både Samsung og Google avlyst en begivenhet i dag hvor de skulle avsløre en ny telefon. – Vi syns ikke dette er riktig tidspunkt å utgi et nytt produkt, mens verden sørger over Steve Jobs, fra All Things Digital. 1 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Hmm lurer på om det ikke er mest fordi de er bekymret over at annonseringen deres vil kveles i alt IPhone og Steve Jobs nyheter. 1 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Jeg tror de innser at de tjener flere markedsføringspoints på å avlyse det enn på å holde det. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Å presentere motstridende synspunkter er ikke å krangle. Spør deg selv hvem som reiser bust i denne tråden. Jo, det er de som mener de har krav på respekt fordi de har kjøpt en mobil av dette helgenet av en filantrop som har gjort såååå utrolig mye for sine medmennesker......uten annen drivkraft enn profitt. Det burde være et tankekors at folk prøver å kneble andres uttalelser bare fordi de ikke liker det de hører. De skriker og hyler om respekt, men er selv ikke i stand til å respektere ytringfriheten. Øh, "motstridende synspunkter"? Folk i denne tråden blir trakassert fordi enkelte mener Steve Jobs ikke er "verdig" å sørge for. Hvis noen er lei seg over at noen er død, hvem er du til å påstå at vedkommende ikke er verdt å sørge over? Det har til og med blitt postet at det er dumt å sørge over Steve Jobs fordi det er sult i Afrika. Kanskje vi skulle stoppet med alt vi gjør til sultkrisen er over? Jaja, Steve Jobs gjorde ihvertfall noe riktig når folk er så sykelig sjalu på produktene hans 2 Lenke til kommentar
Sajber Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 (endret) Øh, "motstridende synspunkter"? Folk i denne tråden blir trakassert fordi enkelte mener Steve Jobs ikke er "verdig" å sørge for. Tull. Her er det faktisk de som presenterer et annet syn som skal knebles fordi noen har kjøpt en mobil telefon , og ikke liker det de hører. Hårsåre kunder som reiser bust og forlanger repekt både for sin dype sorg og manne som lagde telefonen de eier. De eneste som har blitt bedt om å holde kjeft her er de som IKKE går rundt og tror de har mistet et nært familiemedlem. Hvis noen er lei seg over at noen er død, hvem er du til å påstå at vedkommende ikke er verdt å sørge over? hvem jeg er? Jeg er et frittstående individ i et land med ytringsfrihet som har all verdens rett til å mene hva jeg vil, og er da i min fulle rett til å synes hva jeg vil om denne mannen. OM du er fullstendig ukritisk får det være opp til deg. Et viktigere spørsmål: Hvem er du som skal diktere hva andre mener og skriver?? Vi overlater sensuren til Apple, Ok? Det har til og med blitt postet at det er dumt å sørge over Steve Jobs fordi det er sult i Afrika. Kanskje vi skulle stoppet med alt vi gjør til sultkrisen er over? Har ikke lest den. Hvor finner jeg den da? Det kommer forøvrig helt an på ditt eget verdigrunnlag hva du synes er viktig og hva du mener er ubetydelig. Om du vil dyrke denne forretningsmannen, værsågod, men kom ikke her å forlang at andre skal holde kjeft og respektere din reklameinduserte sorg, når du selv ikke engang kan respektere at andre mennesker fritt skal kunne ytre seg Jaja, Steve Jobs gjorde ihvertfall noe riktig når folk er så sykelig sjalu på produktene hans haha..Sjalu? Hvor gammel er du? Typisk trend-ape å tro at han har kjøpt et produkt som andre er "sykelig sjalu" på. Det er ikke alle som går rundt og biller seg inn at iPhone er status. Det er lenge siden mobiltelefoner var status vet du, og det finnes nok av produkter som pryler Apple med kjepp(for de av oss som IKKE har mistet gangsynet takket være markedsføring som grenser til svindel) Med unntak av brukerdiktaturet(manglende frihet og sensur) har Apple helt greie produkter. Lista over den mannens løgner er lang.Ikke atypisk for selgere. ahh - herlig med ytringsfrihet ikke sant... Endret 11. oktober 2011 av Sajber 2 Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Av respekt for Steve Jobs bortgang har både Samsung og Google avlyst en begivenhet i dag hvor de skulle avsløre en ny telefon. – Vi syns ikke dette er riktig tidspunkt å utgi et nytt produkt, mens verden sørger over Steve Jobs, fra All Things Digital. Hvor siterer du fra nå? Lenke til kommentar
D02 Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Av respekt for Steve Jobs bortgang har både Samsung og Google avlyst en begivenhet i dag hvor de skulle avsløre en ny telefon. – Vi syns ikke dette er riktig tidspunkt å utgi et nytt produkt, mens verden sørger over Steve Jobs, fra All Things Digital. Hvor siterer du fra nå? Lenke til kommentar
Samara Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Av respekt for Steve Jobs bortgang har både Samsung og Google avlyst en begivenhet i dag hvor de skulle avsløre en ny telefon. – Vi syns ikke dette er riktig tidspunkt å utgi et nytt produkt, mens verden sørger over Steve Jobs, fra All Things Digital. Hvor siterer du fra nå? Oh, sorry, glemte å skrive det. Var ABC Nyheter jeg siterte fra. Men linken i orginalsitatet er jo uansett opphavet, som D02 presiserer. 1 Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Av respekt for Steve Jobs bortgang har både Samsung og Google avlyst en begivenhet i dag hvor de skulle avsløre en ny telefon. – Vi syns ikke dette er riktig tidspunkt å utgi et nytt produkt, mens verden sørger over Steve Jobs, fra All Things Digital. Hvor siterer du fra nå? Oh, sorry, glemte å skrive det. Var ABC Nyheter jeg siterte fra. Men linken i orginalsitatet er jo uansett opphavet, som D02 presiserer. Fy søren, den ABC-saken var interessant og velskrevet asså. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Eller: "When one man dies it's a tragedy. When thousands die it's statistics" - Joseph Stalin Lenke til kommentar
Vice Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Om du vil dyrke denne forretningsmannen, værsågod, men kom ikke her å forlang at andre skal holde kjeft og respektere din reklameinduserte sorg, når du selv ikke engang kan respektere at andre mennesker fritt skal kunne ytre seg Håhåhå, må innrømme at jeg humret godt av denne. Om jeg hadde vært en av de "sørgende" hadde dette vært en skikkelig knyttneve av et utsagn å få i ansiktet. Herlig beskrivelse: "Reklameindusert sorg" To ord som lettfattelig beskriver hvor overfladisk og billig hele "sorgen" er. Når det er sagt, så er det naturlig at folk bryr seg mer om et ansikt som de har ett eller annet forhold til, enn at man bryr seg om en million ansikter som man aldri har hatt noe forhold til. Uansett om dette forholdet man har er fortjent eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg