Gå til innhold

Steve Jobs er død


Anbefalte innlegg

Steve Jobs var en mann med vilje, interesse og evne til å gjøre noe andre muligens ikke ville gjort på en langt nær så bra måte (hva dette noe er kan folk få definere som de vil). Og han har nok betydd en del for den IT-verden som er i dag.

-

De sendte live fra Apple-sjappa på Regents St. (CNN bl.a). Og blomster var lagt ned ved Apple-butikker i flere byer i England. Noen som vet om det var/har vært noe sånt i Oslo(eller hvorenn folk på forumet befinner seg)?

 

Jeg studerer i England og ved den lokale Apple-sjappa var det ikke lagt noe foran.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var rimelig dumt sagt og viser at du ikke har fått med deg noe av det som er blitt skrevet. Alle er klar over de negative sidene ved Steve Jobs, allikevel mente folk det var nødvendig å få framheve de samme dag som han døde. Dette er i mot alt som heter for etikette og folkeskikk. Når en person avgår ved døden er det normalt at man trekker fram det positive. Nå er jo dette et forum som følger litt andre normer men trodde folk var litt mindre lavpanna enn dette.

Noen mener det var upassende, mens andre igjen ikke mener det var upassende, og det må vi bare respektere. Det å kalle folk som bryter med dine egne normer og regler for lavpanna er ikke akkurat det de fleste heller vil anse som god folkeskikk.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Noen mener det var upassende, mens andre igjen ikke mener det var upassende, og det må vi bare respektere.

Hvorfor må vi respektere det? Skal vi avskaffe normer og regler slik at all oppførsel blir likeverdig? Er det uproblematisk?

 

Du sa vel tidligere at vi måtte tåle det, og det må vi kanskje. Men respektere noe behøver vi bare hvis vi mener det fortjener respekt. Ellers måtte jo motstanderne av Jobs respektert tilhengernes behov like mye som omvendt.

 

Det gjør de åpenbart ikke, så hvorfor skal tilhengerne respektere deres syn?

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen mener det var upassende, mens andre igjen ikke mener det var upassende, og det må vi bare respektere. Det å kalle folk som bryter med dine egne normer og regler for lavpanna er ikke akkurat det de fleste heller vil anse som god folkeskikk.

Og å kritisere nylig avdøde er også noe mange vil se på som dårlig folkeskikk, selv om han var en offentlig person og har gjort ting som kan være kritikkverdige, det finnes andre steder å gjøre det enn i kommentarfeltet i en artikkel som har hovedbudskapet at personen er død.

Lenke til kommentar

Hvorfor må vi respektere det? Skal vi avskaffe normer og regler slik at all oppførsel blir likeverdig? Er det uproblematisk?

Respektere var kanskje ikke riktig ordbruk, men tolerere/tåle, gitt den settingen både forumdeltagere og avdøde befinner seg i. (Du fikk forresten en +1 for innlegget ditt, men jeg må innrømme at det egentlig var en slepphendt forsøk fra min side på å bruke multisitat knappen :) )

 

 

Og å kritisere nylig avdøde er også noe mange vil se på som dårlig folkeskikk, selv om han var en offentlig person og har gjort ting som kan være kritikkverdige, det finnes andre steder å gjøre det enn i kommentarfeltet i en artikkel som har hovedbudskapet at personen er død.

Jeg er fullt klar over det, men samtidig må jeg tolerere at andre ikke deler mitt eller ditt syn. Selv om noe kan være helt på grensen(min grense) finner jeg det faktisk også forfriskende med litt nøkternhet, selv om det går ørlite grann på bekostning av det mange vil definere som god folkeskikk.

Lenke til kommentar

På prinsipelt grunnlag respekterer jeg alle som har klart å skape noe, det måtte være innovasjoner, arbeidsplasser, skatteinntekter til staten, merkevareutvikling og renome for respektivt firma og nasjon.

 

Noen må jo gjøre den jobben, isteden for å klage og sutre...

 

Jarmo :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Noen mener det var upassende, mens andre igjen ikke mener det var upassende, og det må vi bare respektere. Det å kalle folk som bryter med dine egne normer og regler for lavpanna er ikke akkurat det de fleste heller vil anse som god folkeskikk.

 

Mine egne normer og regler? Det du driver med nå er lavpanna. Bare fordi du siterer meg kan du ikke snu helt rundt på det jeg sa. Du er tydeligvis en av de som bare er her inne for å krangle.

Lenke til kommentar

Mine egne normer og regler? Det du driver med nå er lavpanna. Bare fordi du siterer meg kan du ikke snu helt rundt på det jeg sa. Du er tydeligvis en av de som bare er her inne for å krangle.

Om man feks. mener at andre har dårlig folkeskikk kan det være greit å begynne med seg selv.Det gjelder i tydeligvis i høyeste grad for din egen del, som du så elegant demonstrerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På prinsipelt grunnlag respekterer jeg alle som har klart å skape noe, det måtte være innovasjoner, arbeidsplasser, skatteinntekter til staten, merkevareutvikling og renome for respektivt firma og nasjon.

 

Noen må jo gjøre den jobben, isteden for å klage og sutre...

 

Jarmo :)

 

Følgene av et slikt prinsipellt grunnlag tilsier jo at du respekterer en del - skal vi si, "spesielle mennesker".(uten sammenligning forøvrig.

 

Jeg er snarere av den oppfatningen at det er det helhetlige som teller.

Hva skal da til for at du mister respekten for noen?

Endret av Sajber
Lenke til kommentar

Mine egne normer og regler? Det du driver med nå er lavpanna. Bare fordi du siterer meg kan du ikke snu helt rundt på det jeg sa. Du er tydeligvis en av de som bare er her inne for å krangle.

 

Å presentere motstridende synspunkter er ikke å krangle.

Spør deg selv hvem som reiser bust i denne tråden.

Jo, det er de som mener de har krav på respekt fordi de har kjøpt en mobil av dette helgenet av en filantrop som har gjort såååå utrolig mye for sine medmennesker......uten annen drivkraft enn profitt.

Det burde være et tankekors at folk prøver å kneble andres uttalelser bare fordi de ikke liker det de hører.

De skriker og hyler om respekt, men er selv ikke i stand til å respektere ytringfriheten.

Lenke til kommentar

Men selv om han har vært ute etter profitt har han likevel oppnådd langt mer enn mer eller mindre ale andre på planeten innenfor sitt felt. Profitt eller ikke spiller ingen trille for min del.

 

Hva er det egentlige han har oppnådd som er så stort på denne planeten?

 

Vet du hvem som egentlig er ideskaperen og hjernen bak f.eks iPhone, iPod, iPad??

Lenke til kommentar

Men selv om han har vært ute etter profitt har han likevel oppnådd langt mer enn mer eller mindre ale andre på planeten innenfor sitt felt. Profitt eller ikke spiller ingen trille for min del.

 

Hva er det egentlige han har oppnådd som er så stort på denne planeten?

 

Vet du hvem som egentlig er ideskaperen og hjernen bak f.eks iPhone, iPod, iPad??

 

Vurderer du å gi Jonathan Ive æren for i-dingsene alene?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...