Gå til innhold

RIP Steve Jobs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På en eller annen merkverdig måte var Steve Jobs som en tidsreisende fra framtiden, som ga oss glimt av det vakre og logiske. Alt det ingen visste at vi trengte, men som vi faktisk trengte.

 

Les mine betraktninger på http://blaa-g.blogspot.com/2011/10/rip-steve-jobs-1955-2011.html

 

Denne TV-rekamen fra 1997, ett år før den første iMac-en ble lansert, og i følge visse kilder regissert av Steve Jobs selv, oppsummerer egentlig Steve Jobs' virke og betydning på en fantastisk god måte:

 

http://www.youtube.com/watch?v=WyGT2F74p_A

Lenke til kommentar

Hvile i Fred ja. Triste greier. Lurte litt på om jeg skulle åpne en ny tråd for å diskutere dette (overrasker meg ikke om noen gjør det), men prøver her først.

 

Hva vil dette egentlig si for Appel's fremtid? Jeg kan ikke så mye om Appel siden jeg ikke har brukt så mange av produktene, men i Vg artikkelen står det jo at han fulgte nøye med på produksjonen og ideen osv. Men jeg har alltid sett for meg at han var mer som en slags "Front figur", den som viser produktene og snakker med pressen OL. Kommer dette til å ha STOR betydning på Appel's fremtid, eller heller ganske liten? Da tenker jeg rent praktisk og foreninger her altså - om selvskapte kommer til å gjøre det like bra, om andre produkter kommer til å bli godkjent og slikt.

Lenke til kommentar

Jeg husker jeg fikk min første iPod i 2004 og har holdt meg til iPod siden den gang, og kjøpte meg nylig en Macbook, ett friskt pust med ett hav av muligheter. Her på skolen jobber vi utelukkende på iMac med redigering av filmer og bilder, og brukervennligheten og graden av "letthet" er overraskende.

Hvil i fred, Steve Jobs.

 

 

En kamerat som skrev på Facebook.

 

Dette ble en trist morgen. Steve Jobs bortgang har påvirket meg, jeg kan ikke nekte.

 

For selv om jeg aldri har kjent personen, har han hatt betydning for livet mitt. Han har hatt en betydning for alle med interesse og forkjærlighet for teknologi. For min del har det alltid vært noe spesielt med Apple-produktene.

 

Jeg husker da jeg pakket opp min førstegenerasjons Ipod for første gang. Ubeskrivelig vakkert.

 

Senere gikk jeg fra PC til Mac, og har ikke angret et sekund. Brukervennligheten og opplevelsen av maskinen var av en helt annen dimensjon enn tidligere, og laptopen min ble også et produkt jeg har vært storfornøyd med.

 

Nå er berøringsskjerm standarden og alle laster ned apps. Steve Jobs visjon satt en hel mobilverden på hodet, da de brøyt alle forutintatte holdninger og lanserte Iphone. Verden ville virkelig ikke ha vært det samme uten Steve Jobs.

 

Jeg bryr meg om Apple-produktene mine, de er noe helt spesielt. De har blitt en del av livet mitt, en del av min livsstil, og det er derfor jeg føler meg preget av Jobs bortgang.

 

Jeg har Jobs å skylde, for en mange gode teknologiopplevelser og produkter som betyr noe for meg og hverdagen min.

 

Hvil i fred, Steve Jobs.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Takk for teknologien som endret livet mitt.
Hans bidrag var ikke teknologiske nyvinninger, der kopierte Apple over en lav sko. Hans store bidrag var å vise hvor viktig usability var og det gjorde teknologien tilgjengelig for nye grupper og gjorde den mye enklere å bruke.

 

Apple gav meg teknologi som endret livet mitt, end of story.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The troublemakers. The round pegs in the square holes. The ones who see things differently. They’re not fond of rules. And they have no respect for the status quo. You can quote them, disagree with them, glorify or vilify them. About the only thing you can’t do is ignore them. Because they change things. They push the human race forward. While some may see them as the crazy ones, we see genius. Because the people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do." - Apple Inc.

Hvil i fred, Steve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...