Gå til innhold

Radeon 9500 Softmod

MaxCPU

Anbefalte innlegg

Jeg har et helt nytt Connect3D Radeon 9500 128MB DDR tilgjengelig hvis jeg ønsker fortiden.

Disse er jo som kjent ikke helt lette å få tak i lenger. Kortet skal brukes til HTPC (i hjemmekinoen). Jeg hadde imidlertid tenkt meg Pro-utgaven av kortet, men finner ikke denne til salgs noe sted lenger.

Er det fortsatt mulig å softmod'e disse kortene med Rivatuner, eller har det skjedd et eller annen med de siste kortene?

Hadde jo ikke gjort noe med billig 9700 :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok.. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Jeg har egentlig ikke behov for mer enn 9500 Pro ytelse uansett på nåværende stadie. Har nå GeForce Ti4200 64MB og fungerer godt nok i massevis! Det hender en sjelden gang at jeg spiller, og da går det for det meste i CS.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal du oppgradere fra ett GeForce4 Ti4200 kort? Dette kortet yter ca like bra som ett Radeon 9500 kort. Jeg ville heller brukt pengene på ett annet kort som f.eks. Radeon 9700/9700Pro/9800/9800Pro eller GeForceFX 5900/5900 Ultra. Eller du kan vente en stund. Jeg tror ikke du vil merke noen stor forskjell fra å bytte til Radeon 9500.

Lenke til kommentar

Som sagt, ville jeg heller tatt en titt på en av disse kortene:

• ATi Radeon 9700

ATi Radeon 9700 Pro

ATi Radeon 9800

ATi Radeon 9800 Pro

NVIDIA GeForceFX 5900

NVIDIA GeForceFX 5900 Ultra

Disse kortene vil holde noe lenger enn det ATi baserte Radeon 9500 kortet du vurderer å kjøpe, du kan jo ta en titt i prisguiden til hardware.no for å finne ut hvilke webshop butikker som selger disse kortene, og ikke minst hvem som selger den for billigst pris..

Lenke til kommentar
Radeon 9500 kortene basert på gammel pcb, med minnet i "L-form" kan modifiseres til Radeon 9700, men disse kortene er neppe å få tak i lenger, hvertfall ikke nytt.. men skulle du få tak i det, har du flaks

:yes:

"Nye" kort skal kunne moddes til 9500pro, men det ga artifacts på mitt kort. Et umoddet og uklokket Raedon 9500none pro bør holde i massevis til hjemmekino. Er jo tross alt bare tv-ut som trengs, og til CS er det iallfall nok.

Lenke til kommentar
Som sagt, ville jeg heller tatt en titt på en av disse kortene:

• ATi Radeon 9700

ATi Radeon 9700 Pro

ATi Radeon 9800

ATi Radeon 9800 Pro

NVIDIA GeForceFX 5900

NVIDIA GeForceFX 5900 Ultra

Disse kortene vil holde noe lenger enn det ATi baserte Radeon 9500 kortet du vurderer å kjøpe, du kan jo ta en titt i prisguiden til hardware.no for å finne ut hvilke webshop butikker som selger disse kortene, og ikke minst hvem som selger den for billigst pris..

Dette er helt klart mye dyrere kort jeg ikke engang har bruk for... Som sagt Radeon pga. TV-utgangen og 9500 Pro fordi jeg ikke trenger noe mer til det jeg spiller en sjelden gang.

Lenke til kommentar

nå får vi se hva jeg husker var jo mye snakk om denne modden, ati snappet det opp og fant ut at de ikke lengre kunne bruke nedgraderte 9700 kort som hadde en defekt pipeline, dermed begynte de å lage andre pcber og nå har kortene 128mhz minnebuss i stedet for 256 mhz, og det betyr at det ikke lenger funker å modde. beklager men jeg tror jeg husker rett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...