Gå til innhold

Butikker som selger GeForce GTX 590?

A+-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå må dere huske på at gtx 590 nå er rev 2. Atlså fikset litt på i forhold til rev 1.

arni90: Husk at **DP** er en av de beste overklokkerene i europa, og vet VELDIG mye om hardware. Sier **DP** noe, så er det til å stole på ;)

Visste ikke at det hadde kommet en rev. 2 av 590? Hvorfor Nvidia gjør dette i det hele tatt er et sjokk for meg. De taper sannsynligvis en del penger per kort som lages, så å investere mer R&D i det høres ikke lurt ut.

Er man en dreven overklokker vil jeg ikke se bort ifra at en mild overklokk som 30-40 MHz er et stort problem på GTX 590. Problemet er at for å oppnå dette skikkelig må man flashe BIOS og bruke mye tid på prøving og feiling for å få det virkelig bra til, dette er ikke noe den jevne bruker burde legge seg ut på. Overclock.net har faktisk en egen tråd dedikert til flashing og overklokking av 590.

Problemet er helt enkelt VRMs som er for svake for brikkene, PCBen er fjell. Jeg har sett de vanvittige resultatene når noen omkoblet kortet til eget dedikert VRM-brett + LN2 for å nå nye høyder med 590. Var det Kingpin som gjorde dette?

Uansett er GTX 570 SLI et bedre kjøp, disse overklokker bedre ut av eska, koster mindre, potensielt mer VRAM, er lettere å erstatte / utvide på og støyer mindre så lenge du har et passende kabinett.

Det er synd Nvidia ikke har et lignende system som AMD har: der man kan kjøre et 6990 og 6970 sammen i Crossfire uten problemer.

Lenke til kommentar

Nå må dere huske på at gtx 590 nå er rev 2. Atlså fikset litt på i forhold til rev 1.

arni90: Husk at **DP** er en av de beste overklokkerene i europa, og vet VELDIG mye om hardware. Sier **DP** noe, så er det til å stole på ;)

Er gtx 590 rev2 kommet? Er det derfor ingen har dem på lager nå?

Isafall har du en link? ;)

Playron

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...