Multiverktøy Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 (endret) ligger i skrivende stund oppe i 87C*, er dette skadelig for cpu'en ? bruker 2500k og tenpen gikk rett opp da jeg sarten en innstalasjon... Endret 5. oktober 2011 av BFF-BattleFieldForever Lenke til kommentar
sidiusn Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 da er d enten noe galt med kjøleren din eller noe lingnede. fordi max temp te tåler er rundt 90 grader. og jeg kommer ikke så langt opp med oc å prime 95. så jeg tror du må refit kjøleren din Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 87grader er ikke skadelig men det begynner å nærme seg. En cpu tåler ca 100grader før den kutter av seg selv. Hvis du har montert denne selv så ville jeg nok gjort et nytt forsøk. En liten dært kjølepasta på midten av cpuen og monter kjøleren uten å stryke det utover først er måten å få best kontakt mellom cpu og kjøler. Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 (endret) monterte stock kjøler da jeg skal bytte kabinett ettervert og sette inn en a70... men satt nettopp inn en ny vifte og temp er nå 81+-..men når jeg setter in A70, MÅ jeg bytte kjølepasta ? nøyaktig sånn så kjøleren før jeg innstalerte den... Endret 5. oktober 2011 av BFF-BattleFieldForever Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 og etter du innstalerte den? Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 og etter du innstalerte den? satt inn 4/3 ? pins kontakten i der det står CPU fan Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Stock kjøleren er ett helvete å få på korrekt, så den er nok feilmontert. Løsning: Skaff deg en kjøler med fjærbelastede skruer og bakplate, da slipper du å tenke over og bekymre deg for om kjøleren slipper over tid (Dette vil skje.) Kjøleren tåler også kun X antall remonteringer før festene er ødelagt, i tilegg har du ett tvilsomt trykk på CPUen slik at kjølingen også blir tvilsom. Men ta det med ro, du kan ikke grille en moderne CPU, selv om du stopper vifta. Det som vil skje er at tempen vil stige, men på ett visst punkt vil CPUen senke spenningen og farten sin (Throttling) for å bekjempe problemet. Funker ikke dette så vil den krasje alt av programmer og stoppe opp før den smelter. Du kan grille den, men da må du ha ett ekstremist hovedkort ala EVGA Classified til 1366 som lar deg SKRU AV beskyttelses funksjonen. Dette gjøres av de som klokker på LN2 for å hindre cold bug og at temp sensoren gjør at CPUen begynner å throttle bare fordi sensoren har gått utenfor sitt måleomerådet. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 ... MÅ jeg bytte kjølepasta ? Ja. Hver gang du løsner kjøleribben fra CPU må du ha ny kjølepasta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå