vikingkylling Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Aliens: Infestation er et nytt 2D plattformspill basert på Aliens-universet, med gameplay som minner en del om Metrovania-spillene (dvs Metroid og Castlevania). Av en eller annen grunn har det fløyet totalt under radaren hos de fleste og havnet i butikkhyllene uten den helt store oppmerksomheten. Det er synd, for Aliens: Infestation er ikke bare et bare Aliens-spill til DS. Det er et bra spill. Historien er grei nok: Vi tar et stort romskip som tilsynelatende er forlatt, så noen marinesoldater må dra dit for å undersøke. Og selvsagt, de finner Aliens i mengder. Men å klage på det vil være som å klage på at Castlevania dreier seg om å banke Dracula enda en gang, eller at Samus kun banker opp rompirater og metroids. Det er jo litt av vitsen. De har prøvd å blande Aliens og Predator, men det har som regel vært ganske mislykkes. Personlig foretrekker jeg å ha dem hver for seg. Anyway, gameplayet er som i vanlig 2D Metroid og Castlevania, men i stedet for en hovedperson har man et lag på fire soldater. Tre av dem venter i et "save room", eller et rom der vi kan lagre, fylle på ammo og så videre. Vi velger selv hvem av dem vi vil spille som, men de er dessverre identiske. På den annen side er det sjelden alle som drar på oppdrag i Aliens-universet overlever, og Aliens: Infestation er ikke noe unntak. Om en soldat dør bytter du bare til en annen. Det gjør at du kan overleve det meste, men du har et begrenset antall soldater tilgjengelig. I starten har du bare fire, men du kan finne flere etterhvert. Men nok prat, ta heller noen anmeldelser om du er skeptisk. Metacritic gir det i skrivende stund 76/100, noe som slettes ikke er så verst. Spesielt når vi tenker på at det er åtte anmeldelser, og fem av dem gir det 80/100 eller mer. Resten er en på 70/100 og en på 60/100. Med andre ord, slettes ikke så verst. http://www.metacritic.com/game/ds/aliens-infestation Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Fin tråd Kylling, dette er et sikkert kjøp for meg når jeg får somlet meg til det Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 Ops, glemte noe viktig. "I'm telling you there's something moving, and it ain't us!" Sånn, ferdig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå