Gå til innhold

Flying Blue med KLM

Emma79

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er greit det, har det selv. Til forskjell til blant annet Eurobonus (sas), varer opptjenings-milesene dine livet ut(!!), så lenge du flyr med KLM eller en av partnerne minst en vei pr 20 mnd. Air France og Delta blant annet, og det kommer jo godt med siden du ofte drar reiser til USA. Vet ikke hvor mye du vet om bonusprogram og allianser og slikt, men du kan jo lese mer om FlyingBlue:

http://www.klm.com/travel/no_no/flying_blue/welcome_to_flying_blue/flying_blue_principle/index.htm

http://www.klm.com/travel/no_no/flying_blue/welcome_to_flying_blue/how_it_works/index.htm

Ikke noe stress å joine, du får en god del gode tilbud på mail (som "vanlige folk" ikke får, og det er ikke noe annet enn positivt når du er ute å reiser. Du kan jo tjene poeng på mye mer enn bare flyreisene ;) Hoteller, leiebil, og mye annet, sjekk ut linkene over :)

Endret av jvdp
Lenke til kommentar

De er der så lenge du flyr hver 20.måned ser det ut til.

Your Award Miles are valid for life as long as you fly* at least once every 20 months, on Air France, KLM, Air Europa, Kenya Airways or Aircalin, or one of the SkyTeam member airlines.

* on a flight with a paid ticket with one of the SkyTeam airlines, allowing Miles accumulation.

Lenke til kommentar

Kan vel også legge til at det ikke koster skjorta å kjøpe en billett med mer enn 25% miles-opptjening hos KLM/Flying Blue, noe som dessverre er et stort drawback hos SAS/Eurobonus hvor man skal legge på ganske mange lapper før miles-opptjeningen bikker 50%.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet-80wCWpIM

For min del føles Flying Blue som noe forbanna tull.

Med SAS booket jeg tur/retur New York for to stk til 90 000 poeng og skatter+avgifter på 521kr.

For moro skyld tenkte jeg å sjekke hva de skulle ha for en person med KLM, tilsvarende rute.

50 000 bonuspoeng og 421 euro i skatter+avgifter. Altså nesten 3300kr i skatter og avgifter.

Bare for moro skyld så søkte jeg på hva de skulle ha for tur/retur billett uten bruk av bonuspoeng. kr 3120.

Så da har man valget mellom å blåse bort 50 000 poeng + 3300kr, eller å spare poengene og bruke 3120kr på billetten.

Jaja, KLM har jo sendt meg mail tidligere ang bruk av bonuspoeng på hotellovernatting, så kanskje de har noen greie tilbud i New York.

Joda, laveste pris hittil 41000 poeng PER natt.

Såvidt jeg kan se så er bonuspoengene hos KLM fullstendig ubrukelige, annet enn oppgradering når man først har bestilt billett, men da kan man jo heller holde seg til Star Alliance.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...