King-Nothing Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Jeg bygde ny pc for ca ett år siden og den har stort sett fungert bra, med unntak av at jeg har byttet SSD to ganger på garanti fordi det var en del tull med disse. Etter at jeg fikk den siste disken, har pcen fungert bra, men nå har en av diskene begynt å knitre en del. Dette er jo vanlige lyder når den jobber for fullt, men jeg har ikke hørt disse lydene fra denne pcen i det hele tatt før for ca èn måned siden. Nå har pcen stått på 24/7 i over en uke, men den jobber tilsynelatende like hardt ennå, for knitringen gir seg ikke. Kabinettet står 30cm fra meg og jeg holder på å bli smårar av å høre å dette hele tiden. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette? Har jo ikke hatt problemet på nesten ett år, så det må være mulig å få det bort igjen? Takker veeeldig for gode svar. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Etter min erfaring er en tikkelyd fra harddisken et tegn på at den holder på å ta kvelden. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 Jaha? Også den tikkelyden som igrunn er helt normal, men som kun kommer når disken jobber alt den kan? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Etter min erfaring er en tikkelyd fra harddisken et tegn på at den holder på å ta kvelden. Sier meg enig med dette. Ta backup mens du har sjansen, det kan bli fort veldig mye vanskeligere. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Jaha? Også den tikkelyden som igrunn er helt normal, men som kun kommer når disken jobber alt den kan? Den lyden som kommer når den jobber er jo helt normal, men når det kommer "høye" tikkelyder er det et tegn på at den hoder på å ta kvelden.. Litt vanskelig å forklare forskjellen på de to lydene, men "jobbelyden" er mye lavere enn tikkelyden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå