Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjent problem med Suzuki Baleno 4WD 97 mod og mellomlaksel opplagring?

Mrs_Bust

Anbefalte innlegg

Vi tenker på å kjøpe en bruktbil av denne typen, men selger opplyser om ulyd i mellomaksel opplagring.

Dette skal visst ut fra selger ikke være noe man MÅ gjøre noe med. Koster ca kr 5000 å bytte delen. Lyden kommer kun nå man svinger skarpt.

Noen som har tips - godt eller dårlig kjøp?

Den har fått byttet reg.reim. denne uka, og er kjørt 157 000 km.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er veldig vanlig på disse bilene og det er viskoskoblingen som må skiftes. Jeg anmerker omtrent alle Balenoer som kommer innom med at denne koblingen er slitt. Har byttet mange, men vet ikke hvor lenge det holder.

Delen er kurant og bytte og Suzuki driver med bytte/pant/overhaling av disse. Tror du får delen for under 5000,-

Skal vel være enig med selger at dette er noe som ikke MÅ byttes og det blir veldig ofte nedprioritert pga viktigere ting. Hadde jeg hatt Baleno selv hadde jeg antagligvis ikke bytta den med mindre jeg kom over en jævlig billig en.

Kurant kjøp og kjent bil. Billig 4wd. Ingen skrekkhistorier fra min side.

Ikke glem at bilen snart er 15år gammel så helt problemfritt er det nok ikke.

Lenke til kommentar

Takk for tips, "Mekker'n"! :) Bare den kan holde i 2 år til, så hadde det vært bra. Vi vil ha ny eller "ny brukt" da. Denne hadde kun hatt to eiere, og nåværende eier har hatt den i 11-12 år...

Det er samboeren min som skal kjøpe nå, men meg som alltid må google og høre litt pga min skeptiskhet...

Jeg har selv en 1995-mod Toyota Carina E xlis, og ved siste EU for 1 mnd siden fikk jeg ingen merknader på den. Merker heller ingen problem. Så gamle biler kan være gode hvis man er heldig. Har hatt den i 6 år selv, og før det hadde mine foreldre den i 10 år. Nå skal det sies at den er kjørt 165 000 km, så det er jo lite til så gammel bil å være :yes:

Men i løpet av de 6 årene skal det jo sies at jeg har:

- Byttet reg.reim (på 100 000 km)

- Byttet vannpumpe (da den begynte å lekke etter 12 år).

- Byttet vindusviskermotor (gikk et lager i den, men den virket... Bråkte bare så fælt...).

- Byttet støtdempere pga rust.

Det er alt jeg har gjort med min gamle bil. Det har kostet meg ca kr 10.000 kr :new_woot:

Endret av computerlady
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...