Substitute Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Det er klassisk, du ser noe som du synes er helt fantastisk og begynner å plaffe avgårde (bilder). Jeg synes det er vanskelig å ta bilder av ting i bevegelse, og få fokus til å sitte akkurat der jeg vil, spesielt når det er flere ting som beveger seg. Bildet er tatt fra båt med 600mmL og 1,4x konverter, og hadde ikke tid til å få opp stativ. Bare pøs på med tips til forbedringer og hva jeg må fokusere bedre på. Jeg vet i hvert fall at jeg må jobbe mer med å sjekke histogram og ta først et bilde og se hvordan det ble før jeg fortsetter shooting frenzy :-) 1 Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Du har alle komponentene til et fatastisk bilde, men det klaffer ikke helt. Siden du er så langt unna så blir perspektivet veldig flatt og det får hovedmotivet til å se lite ut i forhold til ting bakgrunnen. Bakgrunnen blir også for rotete og det blir veldig trangt på toppen. Jeg er også litt skeptisk til farvebalansen, de blågrønne fargene er fine men ellers virker det som der er mye lilla. Det er uansett et flott bilde. Lenke til kommentar
telealf Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Flott foto. Ok komposisjon, men kanskje litt rotete og trangt på toppen. jeg synes måsene gjør bildet. Liker fargene, men kunne kanskje tenkt meg enda kaldere? Godt jobba. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 (endret) Takk for gode tips begge to. Det setter jeg pris på. Når det gjelder fargetoner så synes jeg at det er utrolig vanskelig å få rette farger når det er kald og isete og i tillegg lavt lys. Endret 19. oktober 2011 av Substitute Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå