Gå til innhold

[Løst] Hvordan er utviklingen på Digit.no

Anbefalte innlegg

Forstår vel ikke helt dette med "information overload" jeg. Totalt legges det inn rundt 30 bilder pr. dag, fordelt på ymse kategorier. Det er enkelt å filtrere på kategori i Bildekritikken. Da betyr det vel at de kategorier du har interesse for ikke har så mange bilder....

Det forutsetter at man velger riktig kategori. Og siler man så strengt, så går man glipp av de to-tre som er uvanlig og interessante ...

Javel, ja!:dontgetit:

De to-tre som er uvanlig og interessante må du nok da finne ved å ta umaken ved å kikke fort på alle de 20-40 bildene som legges inn daglig da!:hmm:

Jeg ser fort gjennom alle bildene stort sett hver dag og det tar ikke lange stunden å sile ut de to-tre mest interessante, som jeg kan "ta igjen" ved en senere anledning dersom tiden ikke strekker til....! :wow:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sist jeg sjekket, så står det Bildekritikken på digit.no - det har også vært klart uttrykt fra digit.-no sin side at man ønsker at nye digit.no skal være en bildekritikk-site og ikke brukes som personlige gallerier.

Den gangen bildekritikken var aktiv på Akam, så var "alle" enige om at man beholdt bildene i evig tid, da det kan være interessant å gå tilbake i tid å se på bilder og lese kritikken. Det finnes nemlig de som kan tenke seg å bla seg langt bakover i tid (i mangel av noe annet å finne på, kanskje?) for å finne inspirasjon eller lære seg noe. Og sletter man da ting, så mister man den muligheten.

Lenke til kommentar

Sist jeg sjekket, så står det Bildekritikken på digit.no - det har også vært klart uttrykt fra digit.-no sin side at man ønsker at nye digit.no skal være en bildekritikk-site og ikke brukes som personlige gallerier.

Den gangen bildekritikken var aktiv på Akam, så var "alle" enige om at man beholdt bildene i evig tid, da det kan være interessant å gå tilbake i tid å se på bilder og lese kritikken. Det finnes nemlig de som kan tenke seg å bla seg langt bakover i tid (i mangel av noe annet å finne på, kanskje?) for å finne inspirasjon eller lære seg noe. Og sletter man da ting, så mister man den muligheten.

Bildekritikk fanen er bare et "navn" her inne, kunne like gjerne stått kun Bilder for den del!

F. eks. flere steder under fanen INFO brukes Bildekrikk og Bildegalleri om hverandre. Evalueringsnivå Visning tilsier vel også at dette er ment som et nesten rent Bildegalleri dersom en er bevisst på valget, og nivå Kritikk/Tips henspeiler vel mest på Bildekritikk. At alle bilder som legges ut er åpen for kommentarer kan vel også gjøre at en nærmer seg mer en form for Bildekritikk enn rent Bildegalleri.....!

Kommer helt an på hvordan en ser på dette det!

Og her inne er det stort rom for de forskjelligste tolkninger.

Og takk for dehh! :thumbup:

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Nå må du virkelig fortelle meg hva jeg skal gjøre? Slette fordi jeg bruker bildekritikken som mitt personlige galleri, eller la de stå der slik at andre kan gå tilbake å titte på dem ( nok en illusjon)?

...eller kanskje jeg skal gi beskjed til familie og venner at nå kan de ikke se på bildene mine lenger. Det er kun en bildekreitikk-site...Basta!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå må du virkelig fortelle meg hva jeg skal gjøre? Slette fordi jeg bruker bildekritikken som mitt personlige galleri, eller la de stå der slik at andre kan gå tilbake å titte på dem ( nok en illusjon)?

...eller kanskje jeg skal gi beskjed til familie og venner at nå kan de ikke se på bildene mine lenger. Det er kun en bildekreitikk-site...Basta!

Nå er du bare vanskelig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er du bare vanskelig.

Nei, kun forvirret.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, kun forvirret.

Jeg tolker deg dithen at du henviser familie og venner til digit.no for at de skal se på dine bilder. Og at du sletter dårlige bilder, selv om de har fått konstruktiv kritikk, fordi du ikke ønsker å vise frem dårlige bilder til nevnte familie og venner. Da vil jeg påstå at du bruker digit.no vel så mye som et personlig galleri som en bildekritikk-tjeneste.

Jeg er av den holdning at ettersom dette skal være en bildekritikk-tjeneste, så skal man ikke slette de dårlige bildene da det er andre som kan lære av de, og kritikken de får.

Bildegallerier som man henviser venner og familie til, det har man hos flickr, Picasa, SmugMug osv. Og der viser man kun frem snadderet.

Endret av tomsi42
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tilfeldige bilder mener jeg også kunne vært kuttet ut.

Tilbake til teamet: Ja, det er jeg enig i. Kunne kanskje erstattes med "Featured Photografer" hvor et utvalg av bildene lå synlige f. eks ett døgn". Dette må være en som er aktiv, selvfølgelig rulleres. Kall det gjærne "Fotograf i fokus".

Lenke til kommentar

Nei, kun forvirret.

Jeg tolker deg dithen at du henviser familie og venner til digit.no for at de skal se på dine bilder. Og at du sletter dårlige bilder, selv om de har fått konstruktiv kritikk, fordi du ikke ønsker å vise frem dårlige bilder til nevnte familie og venner. Da vil jeg påstå at du bruker digit.no vel så mye som et personlig galleri som en bildekritikk-tjeneste.

Jeg er av den holdning at ettersom dette skal være en bildekritikk-tjeneste, så skal man ikke slette de dårlige bildene da det er andre som kan lære av de, og kritikken de får.

Bildegallerier som man henviser venner og familie til, det har man hos flickr, Picasa, SmugMug osv. Og der viser man kun frem snadderet.

Ok, da skal jeg slette bildene mine :).

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tilfeldige bilder mener jeg også kunne vært kuttet ut.

Tilbake til teamet: Ja, det er jeg enig i. Kunne kanskje erstattes med "Featured Photografer" hvor et utvalg av bildene lå synlige f. eks ett døgn". Dette må være en som er aktiv, selvfølgelig rulleres. Kall det gjærne "Fotograf i fokus".

Det var en god idè! :idea::thumbup:

Lenke til kommentar

Javel, ja!:dontgetit:

De to-tre som er uvanlig og interessante må du nok da finne ved å ta umaken ved å kikke fort på alle de 20-40 bildene som legges inn daglig da!:hmm:

Jeg ser fort gjennom alle bildene stort sett hver dag og det tar ikke lange stunden å sile ut de to-tre mest interessante, som jeg kan "ta igjen" ved en senere anledning dersom tiden ikke strekker til....! :wow:

Så var det med å sjekke bildene hver dag da. Har man ikke tid til det, så havner man fort i bakleksa.

Har heller ikke helt sansen for å se fort igjennom bildene, da man fort kan gå glipp av noe som viser seg å være interessant.

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig, og dette er min mening:

Dette har flere av Akams brukere forsøkt å ta opp før. Det hender jeg tar meg turen innom digit og ser. Når jeg ser ett bilde under BK kategorien 'Tips' eller hva det heter, hvor brukeren ønsker tips til hvordan bildet kunne vært bedre og man velger å kommentere med konkrete tips til hva som gjør at bildet ikke fungerer/ting som kunne vært gjort annerledes - ja så får man alle unnskyldningene levert. Da ønsker man ikke tips i mine øyne.

Ønsker man tips eller kritikk synes jeg man skal ta det til seg. Jeg synes også at hvis man er ute etter kritikk så skal man få kritikk, bra eller dårlig. I mine øyne så er ikke 'fint bilde' godt nok når man ber om kritikk.

Her i denne tråden kommer det altså en ny digit.no bruker og forteller om sine synspunkter, som jeg tror deles av mange. Sålenge det er delt inn på denne måten, og det man er ute etter er å få flest visninger og kommentarer på bildene sine så kommer man ikke langt. Jeg mener altså at dette er mye av grunnen til at folk velger å holde seg unna, være seg det at de er redde for å si noe 'feil', eller at man kaster bort tid på å gi god kritikk da det ikke tas til seg.

Og som tomsi sier, det er litt overload til tider. Det tar tid å skrive gode, utfyllende kommentarer og kritikk på bilder.

Ingen bør være redd for å si sin hjertens mening under bildene uansett evalueringsnivå! Det er bare å gi klare tilbakemeldinger dersom du ikker er fornøyd med responsen på din "kritikk". Det tåles vel vil eg tru, iallefall så lenge det er sakelighet inne i bildet.

Slike tilbakemeldinger er nyttige og er med på å utvikle både den ene og den andre! Stå på og ikke gi opp med en gang! :thumbup:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, kun forvirret.

Ok, da skal jeg slette bildene mine :).

Jeg fikk støtte for det ja :). Nå er hvertfall alle bildene som er lagt inn på nye digit slettet.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...