Ustedalen Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Jeg har nylig flyttet inn i en ny leilighet jeg leier, hvor jeg har muligheten til å koble til leierens internett via hans ruter som står i etasjen over. Internetten er helt ok, men ikke optimal (kunne ha hatt bedre signal), og det er et åpent nettverk (har på følelsen det ødelegger en del i en by). Leieren har også hjemmekontor, og har bedt meg om å ikke ha store dataoverføringer på dagtid. Jeg er igrunn en aktiv bruker av internett, og har hele tiden fire/fem forskjellige enheter tilkoblet nettet, hvor jeg bruker mye FTP eller online gaming. Spørsmålet er derfor, hva burde jeg gjøre? Hvis jeg utvider nettverket, vil jeg få et bedre nettverk ved online spilling via PS3 (og roe ned FTP på dagtid)? Er det noen enkle måter å gjøre dette på? Har fundert litt på Airport Express, noen som har noen erfaring med dette? Eller burde jeg se på å tegne eget abonnement? Jeg har hustelefontilkobling, om det har noe å si. Hvordan er det med evnt. oppsigelse av abonnementet om jeg finner ut at jeg skal flytte ut av leiligheten? Noen leverandører som lever en ok linje til en god pris? Takker for svar. Lenke til kommentar
hoppalong Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Ventelo eller nextgentel leverer god linje til lav pris Vist du har kabel-tv uttak, kan jeg skaffe deg internet gjennom kabelen til 359,- 12/5mb. Uten noen engangskostnader med alt av utstyr (router, hd dekoder osv:) Jobber i Canal Digital. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Det dere kan gjøre: Hvis den står som eier, f.eks foreldene, venner etc. Er: 1. Oppgradere nåværende hastighet (Etter behov) 2. Bytte internetlevrnadør til den som gir mest for pengene. Fiberlinje er bra for bedrifter, borettslag, med mange brukere og kravstore mange brukere. Eventuelt avtale å tegne 2 avtaler, men man må nok regne med 12 måneders bindingstid på de fleste, så hvis du klarer deg å dele utgiftene på 2 personer er ofte det lønnsomt. Ventelo eller nextgentel leverer god linje til lav pris Man bør være forsiktig med VDSL/ADSL i mindre tettsteder langt fra sentral. Ofte går det ut over både hastighet, stabilitet. Enkelte steder i bærum er bare et eksempel. Blir som en berg-og-dal-bane opplevelse på nedlastinghastigheten/opplasting i perioder. Det er nok fordi det er begrenset hva TP kablen klarer av trafikk. RJ11. Vist du har kabel-tv uttak, kan jeg skaffe deg internet gjennom kabelen til 359,- 12/5mb. Uten noen engangskostnader med alt av utstyr (router, hd dekoder osv:) Jobber i Canal Digital. Er det ikke litt merkelig at at du først jobber i canaldigital å har så forskjellige råd? Nå er det ikke feil å markedsføre deg i et itforum, men jeg syns det er litt rart at du selger noe med rabatt? Altså størst sansynlig har du ikke tro på det du selger, derfor selger du det billigere. Endret 6. oktober 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå