Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

klarer ikke løfte forøverbøyd

darket

Anbefalte innlegg

Hei

Sliter med å løfte og holde på ting hvis jeg står foroverbøyd, står jeg rett i ryggen eller litt bakover har jeg full kraft og virker normalt sterk.

Knekker jeg litt forover så mister jeg nesten all kraft, en bærepose med 1 melk, brød og kjøttdeig kan være stressendes å plukke opp.. må sideforskyve kraften, evnt hjelpe med en hånd på kneet eller midjen.

Skal sies jeg har hatt en prolaps for ca 4 år siden, som aldri har blitt "god", men jeg er ikke glad i å gå til lege eller undersøkelse. Kun undersøkelse når skaden skjedde ble gjort, lege og MR + time på NIMI ullevål. (sprukket nederste skive med lekkasjer mener jeg å huske)

Har jeg fulgt opp skaden min dårlig? Jeg har alldeles ikke fulgt mitt opptreningsprogram til punkt og prikke, og har begynt å merke en slitasje\stress i deler av ryggen som normalt sett har vært 100% hele tiden.

Skaden stråler litt ned i bein og oppover mest på høyre siden, litt stikking, føler en "kald klump" ved nederste ryggvirvel. Må bruke venstre siden av kroppen "mer" i alt jeg gjør for å kompensere eller være funksjonibel...

Hva skal jeg gjøre, har gått på voltaren nå i 3-4 uker i forbindelse med stiv og veldig vond rygg på venstre side etter noen timer søvn. (testet 3 madrasser med forskjellig stivhet\type, memoryfoam, springfjær, vanlig skum) Jeg har ca 8-10 kg overvekt desverre. Fastlege som anbefalte meg voltaren, har vel brukt det litt for lenge, men effekten er god, og orker ikke føle meg overkjørt av en truck når jeg våkner.

Går utover jobben min pr dd. og selvfølgelig over generell oppførsel og humør, alt er mye mer "ork"

Hva skal jeg prøve på?

Enten må jeg til legen igjen, eller gi det mer tid... kan prøve å trene enda mer ryggøvelser på matte eller ball eller lign ?

Endret av darket
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...