Gå til innhold

[Løst] 580GTX Lightning Xtreme Edition!


Rosoero

Anbefalte innlegg

Jeg kjører jo BF3 på ultra og elsker grafikken. Har ikke peiling på hva FPS'en er, men ser ikke ut til at jeg bestandig er over 60 fps da jeg merker litt treigheter av og til.

 

Jeg har dog lyst til å overklokke det allerede nå og da tenkte jeg å bruke MSI Afterburner. Noen erfaringer? Litt avsporing her, men..

 

Blir vel et til av dette om et par måneder tenker jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt oppsett er

 

ASUS SABERTOOTH X58, Socket-1366

Intel® Core i7-960 3,20 GHZ Processor (stock kjøler atm)

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB

MSI GeForce GTX 580 Lightning XE 3GB GDDR5 ( Twin Frozr III kjøling )

Corsair TX 650W V2 /80+ Bronze, men venter på Corsair Power Supply 750W HX ATX, EPS12V, PS/2, Modular.

 

Har kjøling på Ram og masse vifter i mitt Cooler Master HAF 932 Advanced Big Tower.

 

Tenkte også på vannkjøling til CPU for da og overklokke den til nærmere 5GHZ.

 

Har du noen tips til overklokking via MSI Afterburner?

Lenke til kommentar

Hvis det er slikt det skal være er det jo ok. Jeg synes bare det er litt merkelig at det er både rødt og grønt, men det er vel slikt det skal være da.

 

Hvor stor strømforskyning bruker du på disse to kortene?

 

Jeg har forresten kjøpt meg enda en ny strømforskyning fra corsair på 750w som burde holde. hehe.

 

Har en PSU på 1000W, just in case. Er en Antec PSU, men har jo 4 hard disker, en SSD pluss Blue-Ray brenner og DVD-ROM. :blush:

 

Kjører Cryis 2 på Ultra og det går så det suser. Nå holder jeg på med Deus Ex Human Revolution, knall spill!

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Mitt oppsett er

 

ASUS SABERTOOTH X58, Socket-1366

Intel® Core i7-960 3,20 GHZ Processor (stock kjøler atm)

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB

MSI GeForce GTX 580 Lightning XE 3GB GDDR5 ( Twin Frozr III kjøling )

Corsair TX 650W V2 /80+ Bronze, men venter på Corsair Power Supply 750W HX ATX, EPS12V, PS/2, Modular.

 

Har kjøling på Ram og masse vifter i mitt Cooler Master HAF 932 Advanced Big Tower.

 

Tenkte også på vannkjøling til CPU for da og overklokke den til nærmere 5GHZ.

 

Har du noen tips til overklokking via MSI Afterburner?

Kjøling på RAM er bare for utseende med DDR3

Antall vifter i et kabinett har litt å si for temperaturer, men jeg tror ikke det har mye å si for CPU-temperaturer.

 

En i7-960 til 5GHz? Du skal være glad om du kommer over 4GHz, det er i5-2500k og 2600k som er kjent for god klokking med Sandy Bridge-arkitekturen. Selv 32nm-prosessorer som i7-980 har problemer med å passere 4.2GHz på butikkjøling som H80 og NH-D14.

Sandy Bridge har helt klart en del tweaks som hjelper på klokkeegenskapene, eller med andre ord enklere kretser med større paralellitet.

 

Overklokking med MSI Afterburner:

Spenning øker du maksimalt til 1.15V, hold temperaturene under 90C. Og kjør for eksempel Crysis-benchmark i 3x loop for å sjekke om det er i nærheten av stabilt. Øk klokkefrekvenser i 20MHz-steg til du kræsjer, så 10MHz-steg, og så videre. Når du har funnet maks core-clock kjører du opp minnefrekvensen så langt du kan, dette har ikke så mye å si for ytelsen, men alt hjelper litt. Kjør Crysis-benchmarken loopet 20x eller noe slikt ekstremt for å sjekke om det holder i lengre tid ;)

Lenke til kommentar

Mitt oppsett er

 

ASUS SABERTOOTH X58, Socket-1366

Intel® Core i7-960 3,20 GHZ Processor (stock kjøler atm)

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB

MSI GeForce GTX 580 Lightning XE 3GB GDDR5 ( Twin Frozr III kjøling )

Corsair TX 650W V2 /80+ Bronze, men venter på Corsair Power Supply 750W HX ATX, EPS12V, PS/2, Modular.

 

Har kjøling på Ram og masse vifter i mitt Cooler Master HAF 932 Advanced Big Tower.

 

Tenkte også på vannkjøling til CPU for da og overklokke den til nærmere 5GHZ.

 

Har du noen tips til overklokking via MSI Afterburner?

Kjøling på RAM er bare for utseende med DDR3

Antall vifter i et kabinett har litt å si for temperaturer, men jeg tror ikke det har mye å si for CPU-temperaturer.

 

En i7-960 til 5GHz? Du skal være glad om du kommer over 4GHz, det er i5-2500k og 2600k som er kjent for god klokking med Sandy Bridge-arkitekturen. Selv 32nm-prosessorer som i7-980 har problemer med å passere 4.2GHz på butikkjøling som H80 og NH-D14.

Sandy Bridge har helt klart en del tweaks som hjelper på klokkeegenskapene, eller med andre ord enklere kretser med større paralellitet.

 

Overklokking med MSI Afterburner:

Spenning øker du maksimalt til 1.15V, hold temperaturene under 90C. Og kjør for eksempel Crysis-benchmark i 3x loop for å sjekke om det er i nærheten av stabilt. Øk klokkefrekvenser i 20MHz-steg til du kræsjer, så 10MHz-steg, og så videre. Når du har funnet maks core-clock kjører du opp minnefrekvensen så langt du kan, dette har ikke så mye å si for ytelsen, men alt hjelper litt. Kjør Crysis-benchmarken loopet 20x eller noe slikt ekstremt for å sjekke om det holder i lengre tid ;)

 

 

Ok, så jeg har da på en måte valgt feil hovedkort til overklokking? :p

 

 

Takk for informasjonen.

Lenke til kommentar

Skal du overklokke Robert, så bruk MSI Afterbuner til selve klokkingen. Se litt rundt på overclock.net for tips til ditt kort. Når du har klokket, bruker du EVGA OC Scanner for å scanne etter "artifacts" for å se at kortet er stabilt og ikke blir over 90-98 grader.

 

 

Og ja, 1366 er utdatert. Har selv en 2600k som jeg klokket stabilt til 5Ghz med Noctua D-14 kjøler.

Endret av iNeo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...