Gå til innhold

Str. på SSD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er millioner av anbefalinger, tester og synspunkt på størrelse ut fra ulike behov.

Mange vil si, hva nå det måtte bety, at Crucial M4 er et utmerket valg. Stabil og med god ytelse til en grei pris.

Hvor mye lagringskapasitet avhenger av behovet ditt. Jeg klarer meg godt med 64GB, men har ikke liggende mange spill og andre store filer på den. Et triks kan være å se på hvor mye plass du bruker på C: til nødvendige ting og kjøpe ut fra det.

Lenke til kommentar

Muligens, jeg vet ikke hva du mener med noen spill og noen programmer? Er det 10 spill så neppe, det 2 eller 3 så sikkert. Det avhenger jo igjen av størrelsen på spillet.

Kan vel tenke 20 GB til OS + en del programmer. Da har du ca 30GB til spill, noe som er 6 spill å 5 GB + 10 GB ledig

Om du er ryddig og bare legger det du trenger på SSD og resten på annen disk så klarer du deg sikkert med 64GB

Jeg har allerede tipset deg om å se på C disken din nå og vurdere.

Edit: Om du har en bærbar PC med kun en disk kan 64 GB bli litt lite om en skal ha en del spill osv

Endret av Pastafarian
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har en Crucial M4 på 64GB. Jeg var også usikker på om jeg skulle kjøpe 64GB eller 180GB, men jeg gikk for førstnevnte. Det jeg gjør er å kun ha OS og (installerte) programmer på SSDen, samt de spillene som krever rask lesing av teksturer osv. Resten av (Steam)-spillene har jeg på en annen disk ved hjelp av Steam Mover. Her er en guide hvor det står hvordan man skal optimalisere sin SSD, jeg fikk ca 10GB mer ledig plass etter å ha gjort alt som står der: http://thessdreview.com/ssd-guides/optimization-guides/the-ssd-optimization-guide-2/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...