skolemann Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Løser oppgaver fra en engelsk nettside, men forstår ikke helt hvordan jeg skal løse oppgaven, spesielt 1b og 2. Lenke til kommentar
skolemann Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 Ingen....?? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Sett opp en profittfunksjon, deriver den med hensyn på den/de aktuelle variabelen/variablene og sett den/de deriverte lik null. Lenke til kommentar
skolemann Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 Det er det jeg har gjort. Er profittfunksjonen følgende: Profitt = p*(3M-6p) - M^3 - 0 <--- ? Og i oppgave 2, kan jeg kun ta de partielle deriverte og sette de lik 0, deretter løse mhp. p og M? Hvordan sjekker jeg om det er minimum/maximum? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Det stemmer, du har riktig profittfunksjon og i oppgave 2 skal du sette begge lik null, ja. Du sjekker om det er minimum eller maksimum ved andrederivert-testen. (Husk at du da også må ta med de kryssderiverte). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå