Gå til innhold

Min privat økonomi, syns budsjettet mitt er noe høyt

showman

Anbefalte innlegg

Når det gjelder mobil ville jeg byttet til chess sjakk matt. Sparer 100kr hver mnd, pluss at du i tillegg kan ringe og sende sms så mye du vil for 199kr.

I mellomtiden kan du jo f.eks prøve Netcom sitt tilbud til 239,- for 3 mnd med gratis bruk uten binding. Dog anbefaler jeg kun å bruke dette dersom du bor sentralt da min egen erfaring er at de har dårlig dekning utenom dette. Bruker forøvrig selv OneCall.

Endret av TheHawk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her var det mange gode tips, sikkert flere enn meg som har bruk får disse også!

Bilen sparer jeg kun 400kr i året på å gå ned fra minikasko til kun ansvar.

Og det de 400kr ekstra dekker er: tyveri + brann + glassrute

Syns faktisk ikke det er så dumt med minikasko? Bilen er verdt ca 25.000, og den er piss lett å stjele. Er jo greit å få noe igjen om den skulle blitt stjelt ?

Jeg har faktisk Onecall! Har som regel endt med å doble minuttene mine og sms pga jeg har brukt opp de 500 som er inkludert.. og da kommer det på 299 istendenfor 199 i mnd :p

Lenke til kommentar

Vurderer faktisk sterkt å skifte ut bilen med sykkel/buss. Men den er jo sååå grei å ha også da.

Jeg skjønner ikke hvordan du kan si at jeg har en "dyr" bil. Jeg har jo gjort det så billig som overhode mulig.

Årsavgift: Denne kommer man _ikke utenom: 300kr

Forsikring: Denne må man også ha, jeg har minikasko, men sparer kun 400kr i året på å gå ned til kun ansvar: 375kr

Bensin forbruk: Ca 400kr i mnd

Utgifter: Setter helst av 500, har ikke hatt problemer enda.

så ja ca 1600kr mnd er det absolutt billigste man kan klare å eie en bil for.

Edit: å leie bil koster jo flesk i norge?

Det er ikke det at du har en spesielt dyr bil, det er alt rundt det å eie bil som generelt er dyrt...

Du oppgir at du også betaler 800kr mnd for en parkeringsplass til bilen, regner med du ikke trenger den hvis du sier fra deg bilen. Samlede utgifter per mnd for bil slik du oppgir at du har det i dag er:

• Parkering 800,-

• Årsavgift BIL 300,-

• Bil Forsikring + Reise 750

• Vedlikehold BIL 500,-

Totalt: 2350kr

Jeg forstår at du ønsker å beholde bilen, men det er en av de største utgiftspostene dine...

/Espen

Lenke til kommentar

Samboeren og jeg har vel rundt 25000kr i faste utgifter pr måned. Stort sett samme utgifter som ts. av de er vel 6000kr sparing. Går rundt, men det er trangt til tider.

du kan spare penger på å bytte forsikringsleverandør, bankforbindelse, og evt treningssenterleverandør.

Ellers er jeg en av de som mener det å sette av penger til tannlege etc er smart.

Endret av PanserJohan
Lenke til kommentar

Hei alle!

Jeg syns budsjettet mitt er noe høyt, føler alikevell at jeg har kuttet der jeg kan, har ikke engang med mat & klær :/ Er faen ikke rart folk går i luksusfellen osv.

For de som lurer, så har jeg tatt alle regninger og utgifter som ikke kommer måndlig og delt på 12, får å få det måndlige beløpet. Man kan også dele på 11 får dem som foretrekker det. Dette er delt på 12.

Noen som har lignendes budsjett? Har lyst til å kutte, men vet ikke helt hvor. Og spør meg ofte om "hvor faen blir penga av"

Har per dags dato, ca 1.250.000 i lån, ingen forbrukslån el. Har ca 130.000 på bsu. Har 500kr på sparekonto og er ca blakk nesten hver eneste gang jeg får lønning.. Har dere noen gode tips?

Faste utgifter

Settes på regningskonto mnd

• Husleie 1800,-

• Strøm 750,-

Parkering 800,-

• Nrklisens 200,-

Lege/Tannlege 300,-

Årsavgift BIL 300,-

Vedlikehold BIL 500,-

Linser 200,- Erstatt det med brille.

• TOTALT 4850,-

Belastes hver mnd

• Lån 6500,-

Livsforsikring 250,-

Bil Forsikring + Reise 750

• Fellesforbundet 450,-

• Mobil 300,-

Spenst 400,-

Bredbånd 400,- Erstatt det med 3G mobil.

Bsu sparing 1500,- Kjøp deg hus kvikt.

• TOTAL 10950,-

TOTALT 15800,-

Har en nettoinntekt på ca 20.000, noen mnd ned mot 19.000,- og andre opp mot 22.000,- + leieinntekter på 2900,-

Trenger du virkelig i de "fet skrift" ???

Fjerner du disse fete skriftene, da sparer du rundt 5400 kr per måned.

Jeg har ingen gjeld, ellers jo litt av fellesgjeld. Jeg får kun 11700 kr per måned, og klarer meg fint.

Fordi:

Strøm 600 kr

Mobil 500 kr

GET bredbånd/TV 200 kr

Husleie ca 2400 kr

= 1300 kr per måned.

Da har jeg 8000-9000 kr igjen til klær og mat og masse gode restauranter i byen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...