Gå til innhold

Problemer med "innestengt" lyd


Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp fått meg en ny PC (hjemmesnekra!). Men, for en som meg som er opptatt av lyd, plages jeg med at lyden er "innestengt"/lukket/kvelt/mm. Vanskelig å forklare, men lyden helt annerledes enn det jeg har hørt noen gang før. Jeg har prøvd å justere litt på noen innstillinger: Avspillingsenheter-> Egenskaper -> osv, uten hell. Jeg er overhodet ingen ekspert, men nå føler jeg at jeg har prøvd ALT.

 

Jeg bruker Logitech G35 headsett (usb tilkobling) og har ikke eksternt lydkort. Hodetelefonene virket helt fint på min gamle PC og laptop. Hovedkortet mitt er Asus p8z68-v, om det har noe betydning.

 

Håper virkelig noen har noe tips til dette, blir gal av dårlig lyd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned driver til G35.

http://www.logitech.com/no-no/438/5095?section=downloads

 

EDIT:

Logitech G35 lager eget lydkort gjennom programvaren.

 

Jeg har lastet ned driver og installert, avinstallert og installert på nytt uten hell. Har også nyeste driver til Realtek HD Audio Manager :(

 

Til info så er lyden like innestengt om jeg bruker headsettet eller kobler til eksterne høytalere. Jeg gjetter på at det kan ha noe med hovedkortet/windows å gjøre. Men jeg er så uerfaren på området.

Lenke til kommentar

Den innstillingen har ikke jeg sett. Vet du hvor jeg finner den? Hadde vært interessant å sjekke, nå som "alt" annet er prøvd :p

 

EDIT: Har lest litt mer og et eller annet sted på lydinstillingene i windows skal man også kunne velge kvalitet på lyden. Jeg tror den står på beste kvalitet (CD eller no) men kanskje det er noe å hente der også

Endret av Mammus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...