Mammus Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Hei! Har nettopp fått meg en ny PC (hjemmesnekra!). Men, for en som meg som er opptatt av lyd, plages jeg med at lyden er "innestengt"/lukket/kvelt/mm. Vanskelig å forklare, men lyden helt annerledes enn det jeg har hørt noen gang før. Jeg har prøvd å justere litt på noen innstillinger: Avspillingsenheter-> Egenskaper -> osv, uten hell. Jeg er overhodet ingen ekspert, men nå føler jeg at jeg har prøvd ALT. Jeg bruker Logitech G35 headsett (usb tilkobling) og har ikke eksternt lydkort. Hodetelefonene virket helt fint på min gamle PC og laptop. Hovedkortet mitt er Asus p8z68-v, om det har noe betydning. Håper virkelig noen har noe tips til dette, blir gal av dårlig lyd! Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 (endret) Last ned driver til G35. http://www.logitech.com/no-no/438/5095?section=downloads EDIT: Logitech G35 lager eget lydkort gjennom programvaren. Endret 5. oktober 2011 av jetzbullet Lenke til kommentar
Mammus Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 Last ned driver til G35. http://www.logitech.com/no-no/438/5095?section=downloads EDIT: Logitech G35 lager eget lydkort gjennom programvaren. Jeg har lastet ned driver og installert, avinstallert og installert på nytt uten hell. Har også nyeste driver til Realtek HD Audio Manager Til info så er lyden like innestengt om jeg bruker headsettet eller kobler til eksterne høytalere. Jeg gjetter på at det kan ha noe med hovedkortet/windows å gjøre. Men jeg er så uerfaren på området. Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Gjelder det alt som musikk,film,spill? Lenke til kommentar
Mammus Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 All lyd uansett kilde. Spill er verst egentlig, med alle effektene som blir "tamme" Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 I avspillingsenheter,har du sotte (høyttaler)Logitech G35 headset som standardenhet? Lenke til kommentar
Mammus Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 Jepp http://imgur.com/2T6UM Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 (endret) Hmm..det var da merkelig.. Prøvd å bytte på USB kontaktene,helst de som er på hovedkortet? Endret 5. oktober 2011 av jetzbullet Lenke til kommentar
Mammus Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 ikke så mye forskjell på usbinngangene Og lyden var som sagt like dårlig ut USBkontakten og audioutgangen med eksterne høytalere. Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Da vet ikke jeg . Hadde det vært bare headsettet så kunne være mic settings i windows,at lyd ble redusert når mic var på. Lenke til kommentar
Mammus Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Den innstillingen har ikke jeg sett. Vet du hvor jeg finner den? Hadde vært interessant å sjekke, nå som "alt" annet er prøvd EDIT: Har lest litt mer og et eller annet sted på lydinstillingene i windows skal man også kunne velge kvalitet på lyden. Jeg tror den står på beste kvalitet (CD eller no) men kanskje det er noe å hente der også Endret 6. oktober 2011 av Mammus Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Du finner den på "lyder","kommunikasjon" har sotte den til "ikke gjør noe". Ja det er bare å prøve seg frem. EDIT: Cd kvalitet.16bit,44100Hz. Dvd kvalitet.16bit,48000Hz osv.. Tror det ikke hjelper så mye. Endret 6. oktober 2011 av jetzbullet Lenke til kommentar
Mammus Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 Jeg får prøve litt til når jeg kommer hjem. Takk for hjelpen jetzbullet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå