Gå til innhold

komplett.no bruker utrolig lang tid på å sende varer?

Anbefalte innlegg

Komplett.no

Bestillte for ei uke siden http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10502

men når jeg går inn på min side står fremdeles orderen som åpen noe jeg regner med att betyr att de ikke har sendt den enda? sto også 1 stk må bestilles til lager – normal leveringstid dager fra bestilling.. er det noen måte jeg kan få fortgang i sakene? og hvor lang tid bruker de vanligvis på å sende pcer fra lagrene? kjenner begynner å bli utolmodig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oj soppas ille ja :( forrige gang jeg bestillte pc tok det bare 1-2 uker tror jeg...

tok det 1 måned før du fikk etter du bestillte den? eller tok det over 1 måned totalt sett med insending til reperasjon osv? ringte du å klagde etter du syns det begynte å ta lang tid? syns det er dårlig att de reklamerer for pcer de ikke har på lager.....

Edit leste litt fort her.. høres utrolig tregt ut... flere måneders venting.. får håpe jeg slipper raskere unna.

Endret av neoman
Lenke til kommentar
tok det 1 måned før du fikk etter du bestillte den? eller tok det over 1 måned totalt sett med insending til reperasjon osv? ringte du å klagde etter du syns det begynte å ta lang tid? syns det er dårlig att de reklamerer for pcer de ikke har på lager.....

Bestilte ferdig pc som vant test - månedens pc til 10000 elns (lagerstatus var at de hadde den)

Bestilte - ventet over 1 mnd før den kom.

Feil - sendte inn og ventet over 1 mnd.

Samme feil når den ble startet opp - ble sendt inn og måtte vente en ny mnd

Hadde selvfølgelig mye kontakt med de og selv om jeg feilsøkte og fortalte de hva jeg hadde gjort (som å teste minne) og sa til de at det mest sannsynlig var HK og ikke minne ettersom jeg hadde eliminert denne feilkilden, så klarte de i første rep å skifte nettopp det - de sendte den tilbake med nytt minne. Først andre rep de klarte å skifte HK.

Så totalt 3 mnd uten nesten å brukt den - egentlig avleggs nesten før jeg fikk bruke den.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte også en stasjonær-PC fra dem for en stund siden (tok 7 dager før den ble sendt), og mottok en maskin med både defekt skjermkort og skadet kabinett. Sendte rett inn igjen, og tok noen uker før jeg fikk den igjen. Totalt ble det litt over en måneds ventetid. Det virker som de har alt for lite folk til å jobbe med de massive mengder maskiner de har ansvar for, som fører til mye hastverksarbeid. Komplett er ikke hva det en gang var.

Lenke til kommentar

Bestillte for ei uke siden http://www.komplett.....aspx?sku=10502

men når jeg går inn på min side står fremdeles orderen som åpen noe jeg regner med att betyr att de ikke har sendt den enda? sto også 1 stk må bestilles til lager – normal leveringstid dager fra bestilling.. er det noen måte jeg kan få fortgang i sakene? og hvor lang tid bruker de vanligvis på å sende pcer fra lagrene? kjenner begynner å bli utolmodig...

Skjermkortet kommer jo ikke til lager før 10 oktober, og kabinettet først den 11, så det er nok derfor det tar tid.

Hvis du bestiller delene selv, velger et kabinett og skjermkort som er lagervare så har du det vel i posten i morgen kveld. Å bygge PC er morsomt og lærerrikt og ikke vanskelig hvis man setter seg litt inn i hvordan man gjør det. Det ligger flere guider ute om emnet. Samt at du sparer ca. 700 på å gjøre det selv i forhold til pakkeprisen kontra deleprisene som ligger ute hos komplett.

Evt. be komplett bytte til disse som er på lager

Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX

Cooler Master HAF X Big Tower Sort

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Utrolig nå ser jeg jammen meg att hardiscen ikke kommer på lager før 17 oktober. håper virkerlig de la en til sides til min pc mens de hadde den... vis ikke kommer jeg ALDRI til å handle fra komplett.no igjen.

Bra jobbet å bestille ferdigbygd pc der delene ikke er på lager, for så å syte over at de ikke sender ut en halvbygd pc.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Lesson: Bygg sjøl.

This. Har du mulighet til å benytte deg av et av Komplett's mange pick-up points har du PCen upp 'n' running 24 timer etter du bestilte delene.

Det blir også en del billigere siden du slipper å betale for at Komplett skal sette sammen pcen din, du dropper OS og om du er heldig så finner du noen av delene dine på salg.

Vet du ikke hvordan du bygger PC selv, finnes det massevis av tutorials på nettet, kan hende jeg tar feil, men tror faktisk Hardwre.no har en artikkel som beskriver steg eter steg hvordan man skal sette sammen PCen! :)

Du burde også vurdere å rename tråden din til "Komplett bruker lang tid på å bygge, pakke og sende PCen!" for dette gjelder kun ferdigbygde pcer. På vanlige ordre er Komplett blant de raskeste på å sende!

Endret av N1ko
Lenke til kommentar

Neoman: selvfølgelig reklamerer de med en Pc selvom 1-2 deler ikke er på lage. I tippegg kan du konfigurer pcen din selv, og velge en del som er på lager... Du kan jo ikke klage på Komplett fordi du ikke sjekker lagerstatus...

Komplett har ekstremt god kundeservice, leveringstid og grei pris. Handler alltid hos dem pga tryggheten! Hvis en vare som er på lager ikke har blitt sendt innen 2 dager, ringer jeg og spørr. Ganske enkelt fordi etter en system oppdatering hos dem, blir noen ordrer på en måte "glemt".

Btw; Hvis det er 1 stk igjen av en vare, og du bestiller 1 stk, blir den reservert slik at det ser ut som om den ikke er på lager. Bestiller du noe som snart kommer på lager, er du sist i køen av de som har bestilt. Er det ikke nok til deg i det partiet varer, må du vente til neste parti.

Lenke til kommentar

Neoman: selvfølgelig reklamerer de med en Pc selvom 1-2 deler ikke er på lage. I tippegg kan du konfigurer pcen din selv, og velge en del som er på lager... Du kan jo ikke klage på Komplett fordi du ikke sjekker lagerstatus...

Komplett har ekstremt god kundeservice, leveringstid og grei pris. Handler alltid hos dem pga tryggheten! Hvis en vare som er på lager ikke har blitt sendt innen 2 dager, ringer jeg og spørr. Ganske enkelt fordi etter en system oppdatering hos dem, blir noen ordrer på en måte "glemt".

Btw; Hvis det er 1 stk igjen av en vare, og du bestiller 1 stk, blir den reservert slik at det ser ut som om den ikke er på lager. Bestiller du noe som snart kommer på lager, er du sist i køen av de som har bestilt. Er det ikke nok til deg i det partiet varer, må du vente til neste parti.

mange takk for bra svar :) jeg har null erfaring med pckjøp. så tenkte bare att de hadde alle delene på lager siden de reklamerte for pcen, men ser etter hva folk skriver her att jeg har vært litt dum...

Men var veldig betryggende att de legger pc deler til sides. for når jeg ringte support på fredag sa de att de hadde alt annet en kabinettet til pcen min, selvom lageret sier noe annet velger jeg å stole på att de hadde det på bestillingstidspunktet og har lagt til sides!

Lenke til kommentar
jeg har null erfaring med pckjøp. så tenkte bare att de hadde alle delene på lager siden de reklamerte for pcen

De kan ikke fjerne PC'er fra sortimentet sitt fordi de midlertidig mangler et par deler til den. Det kan være at noen vil ha akkurat den PC'en/den konfigurasjonen og er villig til å vente til de får alt på lager. Da er det bedre å ha den tilgjengelig så folk kan bestille den, enn å fjerne den helt.

Lenke til kommentar

Det er tydelig at komplett har mye å gjøre for tiden.

Det har nå gått over 3 uker siden jeg la inn ordren hos komplett. Jeg er en relativt tålmodig sjel, så jeg begynte ikke å klage før i sist uke. Først prøvde jeg å nå dem på telefon, noe som viste seg å ikke la seg gjøre. Jeg prøvde igjen neste dag, men kom ikke igjennom da heller. Samme dag satt jeg meg ned og skrev en mail. Først 5 dager etterpå fikk jeg svar på mailen (I går.) Svaret lød som så:

Hei.

Beklager sent svar, men vi har for tiden stor pågang slik at vi ikke rekker å svare like raskt som vi ønsker.

Beklager så mye at det tar tid.

Ordren din har dessverre blitt hengende i systemet vårt. Vi har tatt tak i dette nå og skal få prioritert ordren din slik at den kan være en mulighet for at den blir ferdigbehandlet denne uken.

Mvh

Lagerservice

Komplett Services AS

Jeg bestilte dog en vannkjøler (h80)under timesalget som var, og den lå klar på pick-up-pointet i Stavanger etter en virkedag. Så jeg må si at jeg har litt blandede følelser ovenfor komplett.

Edit: Fikset link.

Endret av Dr. Feelgood_InnleggNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...