Gabsterino Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 (endret) Hei! Har lyst på nytt kamera(er) !?! Ønsker å bruke til film (vannsport/reise/etc) Har da tenkt på dette: Canon M46 Men har også lyst å ta fine bilder! (ikke kompaktkamera) Må jeg da kjøpe begge deler? Eller fungerer det like greit å gå litt opp i pris og kjøpe et bra speilrefleks kamera som kan filme? Feks Canon EOS 5D eller 7D? Eller bruke videokameraet til å "klippe ut" bilder=) BTW filmene mine er merson musikk video type filmer med musikk Endret 5. oktober 2011 av Gabsterino Lenke til kommentar
42 Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Er ingen ekspert, men; Videokameraet er godt til å filme med, imens litt dårligere å ta bilder med. Speilrefleksen tar jo selvsagt gode bilder, samtidig som at det er mange speilreflekser som er ganske gode til å filme også Kjøp deg et speilreflekskamera som filmer i HD Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Problemet med speilrefleks er at de har et veldig dårlig autofokusopplegg, ville da heller sjekket en av de speilløse systemkameraene siden de har bedre fokussystem samt tar gode bilder. 1 Lenke til kommentar
to88he Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Følg rådene til Nautica. Hvis du har relativt liten erfaring med lukker, blender, ISO, Manuell fokus vil jeg ikke anbefale deg et speilrefleks til å filme med. Et dedikert videokamera vil da absolutt være bedre. For å få virkelig god kvalitet når en filmer med speilrefleks krever det ofte en god del ekstrautstyr også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå