Gå til innhold

Sliter fortsatt med striper i Edition 5. Noen ideer?

Anbefalte innlegg

Nå er 3D Labs Wildcat VP 880 Pro med 256MB på plass etter at det første kortet jeg fikk hadde en feil, trodde jeg. Nå viser det seg at de samme stripene også fremtrer på dette kortet også.

En eller annen feil gjør jeg i oppsettet tydeligvis, for sånn skal det ikke være. Jeg tok et SCREENSHOT (394KB) av skjermbilde slik at dere får se hvordan dette opptrer. Hvis man ser på Clip Viewer, så er det ikke striper på dette.

Stripene fremkommer best i bilder som er i bevegelse, spesielt i sakte panoreringer.

Er det noen andre som opplever disse stripene i Edition 5 foruten meg?

Ellers kjører jeg med siste versjon driver fra 3D Labs, siste Service Pack 1 i Windows XP med oppdateringer, DirectX 9, Service Pack 1 fra Pinnacle.

Ellers er oppsettet som følger:

Abit IC7-G

P4 2.8GB 800

4 x 512 Gail Golden Dragon PC 3200

2 x 120GB Seagate Barracuda S-ATA Disker

3D Labs Wildcat 880 Pro 256MB

På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg har vært borte i striper i Edition, men ikke i den utstrekning du har... Stripene jeg hadde var (tror jeg i alle fall) hvert field av videoen som ble vist i samme frame. Vet du om du har aktivert eller de-aktivert "full inlay quality". Om den ikke er aktiv opplever jeg ingen striper i det hele tatt.

I det screenshotet du viser; er du i en kjapp eller rolig fade? Kan forskjellen mellom de to lagene med striper være 2ms (forskjellen mellom innspilling av hvert enkelt field)?

/Øystein :o

Lenke til kommentar
Hei.

Jeg har vært borte i striper i Edition, men ikke i den utstrekning du har... Stripene jeg hadde var (tror jeg i alle fall) hvert field av videoen som ble vist i samme frame. Vet du om du har aktivert eller de-aktivert "full inlay quality". Om den ikke er aktiv opplever jeg ingen striper i det hele tatt.

I det screenshotet du viser; er du i en kjapp eller rolig fade? Kan forskjellen mellom de to lagene med striper være 2ms (forskjellen mellom innspilling av hvert enkelt field)?

Når det gjelder "Full inlay Quality, så finner jeg ingen steder jeg kan aktivisere eller deaktivisere dette. Hvor ligger dette valget?Er det på skjermkortet elle i Edition 5?

Panoreringen i screenshotet du ser på linken er ganske langsom.

Om det er 2ms forskjell i field? Hvordan finner jeg ut dette?

Glemte å skrive i første posten at jeg kjører med WinXp Pro Norsk Versjon.

Lenke til kommentar

Beklager at det ble litt for teknisk og utydelig. :oops: Prøver å klare ut etter beste evne:

"Full inlay quality" har jeg lagt ut som en knapp i Edition, men vi kan også hente frem kommandoen ved å høyreklikke over tidslinjen, velge 'Special' og derfra velge High eller Low quality. Velg 'Low Quality' og se om det er samme problemet.

Fields:

Videokameraet tar 25 bilder i sekundet (frames). Hver frame er bygget opp av 2 fields. I praksis vil dette si at en i første field skriver linje 1, 3, 5, 7 osv. og i neste field skriver linje 2, 4, 6, 8... 25 frames pr. sekund gir en tidsforskjell på 4ms. En vil dermed få en liten tidsforskjell på field 1 og field 2 (2ms). Slik er det på alle videokameraer uavhengig av prisklasse (bortsett fra spesielle kameraer med progressiv mulighet). Når en spiller av videoen på TV ser det bra ut, men en kan få striper ved avspilling på PC fordi PC'en ofte slår sammen disse to fieldene til en frame... Jeg har ikke sett det så ille som på bildet ditt, så jeg tror ikke det er fieldene som spiller oss et puss, her er det noe annet, tror jeg.

Lenke til kommentar

"Full inlay quality" har jeg lagt ut som en knapp i Edition, men vi kan også hente frem kommandoen ved å høyreklikke over tidslinjen, velge 'Special' og derfra velge High eller Low quality. Velg 'Low Quality' og se om det er samme problemet.

Jeg har nå testet med "low Quality", og da forsvinner stripene til dels, men nå oppstår det svake horisontale striper over begge skjermene. Kvaliteten går jo også drastisk ned når du kjører i "low Quality" modus.

P.S. Nå har jeg avinstallert 3D Labs kortet og satt inn Saphire Radeon 9000 125MB kortet. Det merkelige blir merkbart mindre striper, men de er der, og etter min mening er de litt for dominerende.

Jeg har sendt deg en PM. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...