Rajcapone Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 (endret) Hei godtfolk! Jeg og en kompis bygget oss identiske maskiner i sommer, med Force 3 120 SSD som systemdisk. Saken er at jeg har aldri vært imponert av oppstardstiden på maskinen min (OS -win7) siden jeg satt opp maskinen. Har ikke noen måling på hvor lang tid den brukte etter fersk win 7 installsjon, men jeg anslår den til og være rundt 25-30 sek. Derimot nå etter å ha brukt maskinen i 3 mnd, og gradivis irritert meg grønn på treig oppstart, kjørte jeg ett boot timer. 82 sek fra maskinen startet til den var inne på skrivebordet!!! Veit det har vært endel problemmer med denne disken, og dette er ikke av di første som kom som ble tilbakekalt av Corsair. Har aldri hatt blåskjerm, som noen har rapportert pga disken,å disken virker kjapp i windows med alt den gjør. Er amatør på SSD, men skjønner at 82 sek er langt over grensen for en force 3 SSD Til sammeligning så bruker kompisen min sin identiske maskin 32 sek på oppstart, som vel også er treigt til en sånn SSD disk. Hvis jeg skal kjøre programmer og poste skjermdump, osv så hadde det vært kjekt og fått en peikepinne på hvile progz,å hvor jeg finner disse Noen som kan være behjelpelig her så hadde det vært til stor takk! EDIT: Etter og ha rotet litt rundt på nettet, leste jeg at jeg måtte prøve å røske ut alle USB ting og tang, for og så sett dem inn og restarte osv osv. Etter noen restarter viste det seg at den eksterne hardisken min er synderen. En gammel WD MyBook 320. Noterte 80sek boot med ekstern hd plugget i, og 18sek uten! Drøye greier at en ekstern hd skal lage så mye trøbbel for oppstarten.. 18 sek er vel en någenlunde normal oppstart for en Force 3 Series eller ? Har ikke fjernet Asus boot bildet, så der er sikkert flere sekunder å hente her... Endret 5. oktober 2011 av Rajcapone Lenke til kommentar
BAT Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Last ned ASU og post en skjermdump så skal vi prøve å hjelpe deg 1 Lenke til kommentar
Rajcapone Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 Last ned ASU og post en skjermdump så skal vi prøve å hjelpe deg Takker! Lenke til kommentar
BAT Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Ytelsen på ssden din ligger akkurat der den skal være. Du kan selv se her på en test med ASU gjort på Force 3 120GB gjort av The SSD review. Jeg tipper det er andre grunner til at oppstarten din er blitt tregere. Det kan være programmer du har innstallert eller driver ol. som laster under oppstart. 1 Lenke til kommentar
Rajcapone Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 Okei. Greit å få det bekreftet da. Skjermen blir svart i ca 65 sek etter BIOS bildet er ferdigloadet, og noen ganger er skjermem svart gjennom hele oppstarten Må vel leite videre etter svar i en annen tråd da, men tusen takk for hjelpen. :) Lenke til kommentar
johome Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Du får evt. kontakte Ourasi. Han er vel selve eksperten på boot i dette forumet , og booter opp OS'et på nøyaktig 5 sekunder..... 1 Lenke til kommentar
Rajcapone Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 Såpass! Kan jo gjør en henvendelse til han då, å hør om han har ei god forklaring om hva som føkker til alt. Takk før tipse Lenke til kommentar
johome Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Vet ikke nøyaktig hva han gjør , men stikkord er BIOS + endringer i registeret/oppstart ... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå