dvtt88 Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Hei, jeg lurte på hva jeg trenger for å kunne lage en side som finn.no hvordan jeg burde gå frem. fra start til slutt og også hvordan den kan være interaktiv med en mobil application. Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Hvordan du kan lage norges mest besøkte og populære nettside, få folk til å annonsere tingene sine på den, være på høyden teknologisk, og skalere uten problemer? Eller hvordan du lager en enkel webside hvor man kan legge inn annonser og søke blant dem kanskje? Hvordan du bør gå frem i forhold til å etablere en slik side/tjeneste, hvordan du planlegger et slikt prosjekt, eller hvordan du går frem rent teknisk? Hva kan du fra før? Skal du gjøre det alene, eller danne et team? Har du allerede bunnet deg til ASP.NET? Lenke til kommentar
dvtt88 Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 (endret) Det jeg skal lage er langt i fra så avangsert. det jeg er opptatt av er. * Det skal være sikkert med taken på innlogging * Skal kunne søke imellom noen kategorier * brukerne skulle kunne opplaste bilder og skrive om hva de ønsker * også at de skal selv putte annonseringen i dems egen kategori. feks. søker Sted "oslo" prisklasse "150 000 000 000"(bare et teit eks). de legger selv in prisklassen manuelt og hvor det befinner seg. jeg har litt peil på data men ganske fersk når det kommer til programmerings delen Endret 5. oktober 2011 av dvtt88 Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 (endret) Ok, som et minimum må du lære deg HTML, et programmeringsspråk (f.eks. C#), et "rammeverk" for server-side utvikling av websider (f.eks. ASP.NET mvc), og en eller annen form for databaseteknologi (SQL Server Express kanskje). Anbefalingene antar at du allerede har bestemt deg for windows og .net I tillegg bør du sette deg inn i CSS og JavaScript, men det kan nok vente litt. For å komme igang kan du jo laste ned Visual Studio Express, finne deg et passende asp.net mvc tutorial for nybegynnere (google), og begynne å eksperimentere. Anbefaler at du begynner smått - lag småting du kan kaste først før du setter igang med hovedprosjektet ditt. Endret 5. oktober 2011 av torbjørn marø Lenke til kommentar
dvtt88 Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 ok, takk torbjørn. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå