Gå til innhold

ARP problem, får ikke nett..?

Anbefalte innlegg

Heisan,

Har problemer med å komme på nett med min laptop på ett trådløst nettverk her.

Har formatert maskinen min, og installert ESET SMart Security, og får nå opp beskjed om at det er oppdaget flere maskiner med ip 192.168.1.1, og en beskjed om at dette kan være en mulig ARP Cache Poisoning... Har lest opp om det, og ser at det igrunn er fint lite å gjøre med det, da jeg ikke selv har rettigheter til å logge på den trådløse routerens innstillinger.

Jeg kjenner han som eier plassen (Det er på en campingplass), så tenkte å snakke med han, men tror ikke han kan så mye om dette.

Det er vel flere mulige årsaker til dette.

1. Det kan være en maskin på nettverket som har fått virus/trojan som tukler med ARP`n.

2. Det kan være noen som har satt ipæn sin til statisk, og 192.168.1.1

3. Det faktisk sitter noen her og stjeler informasjon..

Nå har det seg slik at jeg ikke har sett noen som jeg tror driver med slikt her, så heller mest mot det føste punktet, at noen har virus som fucker opp...

Lurer på om det er noen måte å få fiksa dette på?

+

Kan også legge til at min samboer har også en laptop, men den får ikke disse problemene...

ALtså, min maskin kan få nett en stund, og så i perioder detter nettet ut hvert minutt eller så.. Og dette skjer ofte.. Mens min samboers pc er på internett hele tiden uten problem..?

Ser ikke hvordan hun kan være på nett, og ikke jeg. VI har begge dynamisk IP, og ingen av de er i konflikt med gatewayen..

Om noen har noe info eller hjelp så skrik ut =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...