Gå til innhold

MSI GE620DX vs Samsung RF511 - HJELP! Bestilles i kveld.

Anbefalte innlegg

Hei,

Valgets kvaler, skal bestille laptop så jeg er klar til skolestart igjen etter en liten undervisningsfri uke, og hvis det skal skje må den bestilles I KVELD (evt i morgen før kl 09:00 men jeg sa undervisningsfri, gjorde jeg ikke? :roll: )

Så valget står mellom 2 laptoper:

MSI GE620DX fra CDon.no

og

Samsung RF511 fra MPX.no

Jeg finner veldig lite om begge på nettet egentlig. Men dilemmaet er:

MSI-en har bedre skjermkort og høyere oppløsning

Samsungen bedre prossessor, bedre batteritid(????), mindre støy(?????), pengere design

Jeg sliter veldig med å bestemme meg for den ene eller den andre. Full HD hadde vært gull da jeg driver med photoshop, InDesign o.l, og GT555M burde klare seg greit på medium i BF3 (ikke nødvendigvis i 1920x1080), noe som blir et lite krav for meg når det kommer ut.

På den andre siden, Samsungen, som stiller med et litt svakere grafikkort og litt svakere oppløsning.

Den har også en batteritid som dekker mine behov (4-5 timer ved vanlig bruk), og et litt mer appelerende design.

SSD har jeg liggende, og minne er så billig å oppgradere at det burde ikke være noe ankepunkt føler jeg.

Det som holder meg tilbake på MSI'en er mistanke om rimelig dårlig batteritid og støy. Jeg har som regel alltid mulighet for stikkontakt på skole og hjemme, men er greit å ha den muligheten den éne gangen i halvåret jeg reiser nordover til familie osv.

SÅ; Noen der ute som kan veilede en litt forvirret stakkar?

Endret av krs10jan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...