cdrom Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 På enkelte sanger når folka synger s begynner høyttalerne iblant å lage en høy hvinelyd. Dette skjer oftest når jeg spiller litt over normalt volum. Er dette høyttalerne eller er det kvaliteten på musikken? Lenke til kommentar
ols Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 kvaliteten på musikken? du mener at den blir så dårlig at høyttaleren skriker i ren fortvilelse? nei, men forsøk å fremkalle lyden med en tonegenerator.(last ned ttg fra timo esser f.eks). kjør hver ht separat. problemet/lyden kan da lettere lokaliseres/analyseres. kom eventuelt tilbake med en nærmere beskrivelse. foreløbig spekulasjon: klipping i fosterkeren ved for høyt nivå? løse eller fleksende deler i eller omkring ht? (stram alle skruer). svingspolen som begynner å skrape i? (kan være nok å skru ut elementet og montere det opp ned). Lenke til kommentar
Xi13 Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 På enkelte sanger når folka synger s begynner høyttalerne iblant å lage en høy hvinelyd. Dette skjer oftest når jeg spiller litt over normalt volum. Er dette høyttalerne eller er det kvaliteten på musikken? Det er nok en kombinasjon. Det spørs litt hvor markant "hvinelyden" er. På høyt volum er det ganske mange "billige" høyttalere som har tendens til en slags "hvinelyd". Lenke til kommentar
bruno Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 På enkelte sanger når folka synger s begynner høyttalerne iblant å lage en høy hvinelyd. Dette skjer oftest når jeg spiller litt over normalt volum. Er dette høyttalerne eller er det kvaliteten på musikken? Dette er et problem på nesten alle anlegg, det er flere bokstaver som er vanskelige men s-lyder er det største problemet. Selv på høyttalere i 100 000 kroners klassen finnes det problemet. Jeg ble nesten kvitt problemet med ny forstrker og kabler men det pussige er at jeg nå har fått stygge s-lyder på enkelte plater som tidligere var bra. Lenke til kommentar
Xi13 Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Ja det er jo velkjent at cdformatet har problemer med bla s-lyder. Men høye hvinelyder pleier det da ikke å bli. Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 10. august 2003 Forfatter Del Skrevet 10. august 2003 Jeg har delvis funnet ut av problemet nå Det var Winamp! Jeg byttet til Foobar2000 og da ordnet det seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå