Gå til innhold

BK: - Smyger -

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin komposisjon hvor du får med det viktigste av geita. Uttrykker godt tittelen på bildet, med venstrebeinet i fin bevegelseuskarphet. Likte dette, kanskje noe lyst på gresset. :)

Takker for det Melvin, helt enig i at gresset ble litt for lyst - lysnet på geita med rødfilter og da fulgte gresset med på lasset, burde vel gjort litt selektivt arbeid her. Det var en nyttig opplysning som jeg ikke så selv :yes:

Lenke til kommentar

Bra fanget! Oppleves litt i lyseste laget over det meste av dyret, men forstår nok hvorfor også.. Ville kuttet det lyseste der nede. 3'er herfra! :)

Tar med meg det du sier, Svein - men vil det ikke være en bedre løsning å mørkne gresset separat slik at 1:1 formatet beholdes?, føler selv at formatet spiller en rolle for dynamikken i bildet :yes:

Funker bra dette! Tror det var lurt å gjøre geita lysere, den har fin kontrast mot bakgrunnen. Passet bra i s /v

Mange takk for det, Geir :yes:

Lenke til kommentar

Bra fanget! Oppleves litt i lyseste laget over det meste av dyret, men forstår nok hvorfor også.. Ville kuttet det lyseste der nede. 3'er herfra! :)

Tar med meg det du sier, Svein - men vil det ikke være en bedre løsning å mørkne gresset separat slik at 1:1 formatet beholdes?, føler selv at formatet spiller en rolle for dynamikken i bildet :yes:

Dersom du har slike muligheter så kan det være forsøket verdt ja. (Kan ikke noe særlig om redigeringsalternativer ennå - men Elements 10 er underveis, så da.......!) :thumbup:

Lenke til kommentar

Dersom du har slike muligheter så kan det være forsøket verdt ja. (Kan ikke noe særlig om redigeringsalternativer ennå - men Elements 10 er underveis, så da.......!) :thumbup:

Takker, Svein - da får du fler muligheter enn det jeg har nå, bruker bare DPP og av og til PhotoFiltre. DPP er blitt veldig bra med retteverktøy m. m. i nyeste versjonen, men du har jo flere kameramerker enn Canon å forholde deg til og trenger noe du kan bruke til alt :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...