Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

røde arr i ansiktet / MD formulations / solarium?

Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Hei

Jeg har gått på uendelige kurer med bruk av kremer osv, med lite resultater.

Jeg kjøpte nettopp en ny krem som heter "MD formulations - Continuous renewal complex"

Noen som har erfaringer med denne? Hudlegen sa at jeg skulle smøre den på de stedene hvor jeg har arr. Jeg har hørt at man bør bruke andre kremer i tillegg? Jeg har en krem her som er grønn, som heter "Azulen paste" som skal visst være til kviser.

Jeg får kviser av og til og, er det lurt å smøre på MD formulations I TILLEGG til den grønne pasten?

Og et spørsmål til, har det seg sånn at solarium forverrer kvisene? Siden jeg synes at det virker bra, at kvisene mine "tørker" ut, sånn at jeg får mindre.

Daniel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg jobber som fagsjef for importøren av md formulations i Norge. Vi har fått mange positive tilbakemeldinger på at Continuous renewal complex bedrer fet/uren hud. Produktet er et serum som skal brukes under vanlig fuktighetskrem og virker ved at laget med døde hudceller blir tynnere slik at man unngår tette porer som utvikler seg til kviser. Produktet virker også generelt hudforbedrende slik at man får en sunnere og fastere hud med mindre ujevnheter og arr.

Azelain paste inneholder legemidlet azelainsyre som har god antibakteriell effekt samtidig som det også motvirker fortykning av laget med døde hudceller.

Jeg vil tro at å bruke Continous renewal complex over hele ansiktet morgen og kveld, med litt Azelain paste direkte på kvisene, vil gi gode effekter etter noen uker. Husk å rens huden før hver påføring og hold fingrene unna urenhetene dersom du ikke akkurat har vasket hendene.

Når det gjelder solarium vil dette ofte oppleves som å hjelpe på urenheter siden det tørker ut huden. Dessverre vil laget med døde hudceller bli tykkere etter hvert slik at porer tettes igjen. Huden vil også produsere mer talg for å motvirke uttørring. Dette gjør faktisk problemet med kviser verre. Men litt solarium innimellom kombinert med regelmessig peeling/eksfoliering vil kanskje være en god ide. Som med alt annet: ikke overdriv:)

Jeg håper dette kan være til hjelp.

Mvh

Kjersti Johansen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Hei!

Jeg jobber som fagsjef for importøren av md formulations i Norge. Vi har fått mange positive tilbakemeldinger på at Continuous renewal complex bedrer fet/uren hud. Produktet er et serum som skal brukes under vanlig fuktighetskrem og virker ved at laget med døde hudceller blir tynnere slik at man unngår tette porer som utvikler seg til kviser. Produktet virker også generelt hudforbedrende slik at man får en sunnere og fastere hud med mindre ujevnheter og arr.

Azelain paste inneholder legemidlet azelainsyre som har god antibakteriell effekt samtidig som det også motvirker fortykning av laget med døde hudceller.

Jeg vil tro at å bruke Continous renewal complex over hele ansiktet morgen og kveld, med litt Azelain paste direkte på kvisene, vil gi gode effekter etter noen uker. Husk å rens huden før hver påføring og hold fingrene unna urenhetene dersom du ikke akkurat har vasket hendene.

Når det gjelder solarium vil dette ofte oppleves som å hjelpe på urenheter siden det tørker ut huden. Dessverre vil laget med døde hudceller bli tykkere etter hvert slik at porer tettes igjen. Huden vil også produsere mer talg for å motvirke uttørring. Dette gjør faktisk problemet med kviser verre. Men litt solarium innimellom kombinert med regelmessig peeling/eksfoliering vil kanskje være en god ide. Som med alt annet: ikke overdriv:)

Jeg håper dette kan være til hjelp.

Mvh

Kjersti Johansen

Tusen takk for svar!

I tillegg til md formulations kremen, fikk jeg "clearing complex" som er en gul krem som jeg skulle ta der jeg har kviser som hudlegen sa jeg fikk kjappe resultater av. Har du erfaringer med denne?

Daniel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...