CCola Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Hei! Jeg har drevet å lete etter SSD-disk til en stasjonær PC. Og jeg skal ha, jeg er bare usikker på hvilken jeg skal ha. Min bror skal ha en slik., og jeg har vurdert en slik. 80gb skulle holde for min del, men jeg ser at det er jo drastiske forskjeller i read/write på dem. Kommer det til å merkes? Om det virkelig kommer til å gå nesten 2X raskere med Kingston sin, så kommer jeg til å velge den. Hva tror dere? PS! Jeg skal også ha en ny strømforsyning til PC'en. Hvor stor tror dere jeg trenger? Jeg får da 2 harddisker, AMD 4890 GPU, og jeg blir nok å oppdatere til en i5/7 etterhvert. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Jeg ville gått for enten en Samsung 470, 7-serien til samsung eller Crucial M4. Alle gir god ytelse for pengene. Brukeren BAT kjører en utholdelsestest på M4'en as we speak og den har skrevet over tre ganger så mye som produsenten sier og har enda ikke opplevd noen problemer enda han har smimulert mange års heftog (ikke normal) bruk. Ikke en eneste alokert sektor enda. Virker som om den nekter å dø. Den har litt lavere skrivehastighet enn mange rivaler, men skriv er det du merker minst til. Rett og slett fantastiske disker. De SSD-ene som har et brikkesett basert på Sandforce 2xxx har vist seg å ofte gi problemer med Bluescreen og hangups i enkelte systemer så unngå dem. Intell sine er ogsået alternativ. Sandforce-disker lurer deg også litt ang. de høye skrivehastighetene. De bruer komprimmering til å lagre ting som er mulig å komprimmere, men kan ikke datane komprimmeres oppnår du veldig lave hastigheter i forhold til specs som er oppgitt i best-case-scenario. Personlig ville jeg gått for en Crucial M4 128GB. 256 om du har bedre råd Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 ang. strømforsyning ville jeg gått for et sted mellom 600 og 750W med modulære kontakter. Corsair har noen gode moduler. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 Tusen takk for svar! Jeg hadde egentlig regnet med rundt 1k for SSD, men jeg tror nok det blir M4 128GB, gitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå