Rudde Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Hello, jeg er en gutt på 18 år som nettopp fikk en regning på 5301 kr fra NRK. Jeg har en TV / Monitor som blir brukt til film og kun film, jeg har ingen antenne som jeg kan få inn NRK gratis på (og det får du vel heller ikke idag?) og jeg har ingen inntekt. Jeg er VG3 student og har ikke råd til dette, jeg absolutt ingen inntekt. Så det jeg lurer på er hva faen gjør jeg nå? Regningen skal betales innen 20 dager. Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Ring dem og forklar situasjonen. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 HVA I HELVETTE! Er NRK lisensen på 5k? Lenke til kommentar
laurell Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Det var en jævlig høg regning.. "For 2011 har Stortinget fastsatt avgiften til kroner 2477,52, inkludert åtte prosent merverdiavgift." Purring og inkasso osv? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Hjelper ikke så lenge at du har en mottaker - som det er i en TV vanligvis. Har du kjøpt deg TV og registrert den på ditt navn og derfor du 'plutselig' fikk regning? NRK er vanligvis VELDIG vrang og skal ha pengene sine uansett. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 (endret) Jeg har aldri fått regning fra dem før, men i denne har de altså tatt seg betalt for 09, 10 og 11 så jeg vet faen ikke hva de loker med. Men hva faen skal jeg gjøre? Hva skjer om den ikke bli betalt? Har de i det hele tatt lov til dette? Endret 5. oktober 2011 av Rudde93 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Hjelper ikke så lenge at du har en mottaker - som det er i en TV vanligvis. Har du kjøpt deg TV og registrert den på ditt navn og derfor du 'plutselig' fikk regning? NRK er vanligvis VELDIG vrang og skal ha pengene sine uansett. Nytter ikke det så lenge du aldri har koblet TV-en til det digitale bakkenettet. Jeg ville ikke betalt, og ville klaget om jeg så måtte i inkassofengsel først! Lenke til kommentar
Runar Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Hva skjer om den ikke bli betalt? Da sender de store, sterke lisensinnkrevere og tar TV-en din. Neida. Men ring 75 12 22 50 og forklar situasjonen, så finner du nok ut hva du skal gjøre. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Hjelper ikke så lenge at du har en mottaker - som det er i en TV vanligvis. Har du kjøpt deg TV og registrert den på ditt navn og derfor du 'plutselig' fikk regning? NRK er vanligvis VELDIG vrang og skal ha pengene sine uansett. Nytter ikke det så lenge du aldri har koblet TV-en til det digitale bakkenettet. Jeg ville ikke betalt, og ville klaget om jeg så måtte i inkassofengsel først! Det hakke nåkka å si Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Jeg har aldri fått regning fra dem før, men i denne har de altså tatt seg betalt for 09, 10 og 11 så jeg vet faen ikke hva de loker med. Men hva faen skal jeg gjøre? Hva skjer om den ikke bli betalt? Har du registrert TV i ditt navn før da? Hvis ikke, så nekt på å betale - ring dem og si du ikke har noen tv. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Hjelper ikke så lenge at du har en mottaker - som det er i en TV vanligvis. Har du kjøpt deg TV og registrert den på ditt navn og derfor du 'plutselig' fikk regning? NRK er vanligvis VELDIG vrang og skal ha pengene sine uansett. Nytter ikke det så lenge du aldri har koblet TV-en til det digitale bakkenettet. Jeg ville ikke betalt, og ville klaget om jeg så måtte i inkassofengsel først! Det hakke nåkka å si Jo det har det! Man skal få lov til å kjøpe en TV, uten å betale lisens til en kanal man aldri har sett på. Jeg må f.eks kunne få kjøpe en TV til konsoll, film eller OnDemand. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Jeg må f.eks kunne få kjøpe en TV til konsoll, film eller OnDemand. Det kan du, men da må du enten kjøpe den i noen andres navn eller plombere mottakeren. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 Jeg har aldri fått regning fra dem før, men i denne har de altså tatt seg betalt for 09, 10 og 11 så jeg vet faen ikke hva de loker med. Men hva faen skal jeg gjøre? Hva skjer om den ikke bli betalt? Har du registrert TV i ditt navn før da? Hvis ikke, så nekt på å betale - ring dem og si du ikke har noen tv. Jeg kjøpte vel en TV hos netonnet i 08 eller 09, men har aldri brukt den til TV jeg har stort sett bare brukt den til xbox og film, TV ser jeg oppe med resten av familien. Jeg var også borte i USA ett år i fjor, så jeg burde iallefall ikke betale for det, men selv med det trukket fra har jeg jo faen ikke ett rødt øre Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 (endret) Jo det har det! Man skal få lov til å kjøpe en TV, uten å betale lisens til en kanal man aldri har sett på. Har 0 å si - har man mottaker, så må man betale. Ja, det ER idiotisk og noe mange er imot. Nei til NRK-lisensen Jeg kjøpte vel en TV hos netonnet i 08 eller 09, men har aldri brukt den til TV jeg har stort sett bare brukt den til xbox og film, TV ser jeg oppe med resten av familien. Jeg var også borte i USA ett år i fjor, så jeg burde iallefall ikke betale for det, men selv med det trukket fra har jeg jo faen ikke ett rødt øre Hva du har brukt den til er uten betydning. Ring dem og fortell at TV ble brukt på stua og at dere alle så på den - far/mor betaler lisens og den av de som gjør det fra før har kjøpt TV'n din fra deg(eller det var deres fra starten av?) - de har allerede betalt lisens de. Det var en missforståelse at den ble stående i ditt navn og far/mor skulle ha kvittert .... så det er enkelt og greit en missforståelse ut å går her Endret 5. oktober 2011 av kandasa Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Jeg har aldri fått regning fra dem før, men i denne har de altså tatt seg betalt for 09, 10 og 11 så jeg vet faen ikke hva de loker med. Men hva faen skal jeg gjøre? Hva skjer om den ikke bli betalt? Har du registrert TV i ditt navn før da? Hvis ikke, så nekt på å betale - ring dem og si du ikke har noen tv. Jeg kjøpte vel en TV hos netonnet i 08 eller 09, men har aldri brukt den til TV jeg har stort sett bare brukt den til xbox og film, TV ser jeg oppe med resten av familien. Jeg var også borte i USA ett år i fjor, så jeg burde iallefall ikke betale for det, men selv med det trukket fra har jeg jo faen ikke ett rødt øre Oppe? Du bor fortsatt med mor og far? Lenke til kommentar
suphadupha Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Hvis du bor hjemme/andre du bor med som betaler, så "selg" tven til de (altså skriv en kjøpskontrakt som sier at du ikke eier tven lenger) og send denne til nrk. Kun én i husholdningen som skal være nødt til å betale. Vet om flere som har gjort dette! Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 Ja bor hjemme. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Trenger ikke "selge" TV-en til noen i familien. Bare ring NRK og si hustanden allerede betaler NRK-lisens. Gavekort: Hva du måtte mene/tro er irrelevant. Finnes et lovverk som beskriver dette bra. 2 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Tror man må betale også i samme hus hvis man har egen leilighet i sokkel f.eks? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Spøk eller ikke, det er ikke morsomt å oppfordre til å sprenge NRKs lokaler. Ett innlegg har blitt slettet.Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå