Gå til innhold

Netgear WNDR3700, internett stopper opp i ny og ne.

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp investert i en Netgear N600 WNDR3700 trådløs router. Dette fordi den gir bedre trådløse signaler, som jeg trenger her jeg bor, enn den gamle DIR-655 routeren jeg har hatt tidligere.

Jeg har nå brukt Netgearen i et par dager, og i ny og ne opplever jeg noe som virker som en slags frysing fra routeren, der jeg ikke for tilkobling på websider og lignende. Jeg blir ikke logget ut av Skype, torrent putrer og går som før, og ikonet jeg har nede til høyre på baren der, viser at jeg er koblet til nettverk og har internett tilkobling.

Jeg lurer bare på om det er andre som har hatt lignende erfaringer med dette, ettersom det er veldig så plagsomt når det skjer. Det skjer vel en 4-5 ganger om dagen, og virker som at routeren "rebooter", mens den ikke gjør det. Jeg kommer heller ikke inn i configen på routeren når dette skjer.

Har noen peiling på dette, hadde jeg blitt veldig glad :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har søkt litt rundt på nettet, og det virker som en del folk har problemer med dette, at den dropper tilkoblingen i hytt å pine. Noen påstår at det kan ha med strømkoblingen til modemet, at det overspenner eller overheater og forårsaker en "reset" som gjør at man mister nettet. Andre mener at det er firmwaren som gjør det, mens noen sier de har fikset problemet med å motta IP automatisk, mens å bruke DNS serveren som ISP'en gir.

Min router er en v2 av WNDR3700, og jeg har nettop klart å oppgradere firmwaren til V1.0.0.9-DNS ifra V1.0.0.8. Det finnes en WNDR3700v2-V1.0.0.10 oppgradering, men jeg får feilmld når jeg prøver å laste den opp til routeren.

Det virker litt mer stabilt nå, etter at jeg fikk oppgradert til V1.0.0.9-DNS firmware, men tiden vil vise om det fortsatt er problemer. Jeg har heller ikke testet ut det med strømadapteret. Jeg kjører nå med automatisk IP fra ISP, og med forhåndsvalgt DNS server.

Lenke til kommentar

Reise inn til Siba der jeg kjøpte den og fikk tilgodelapp på den, så nå har jeg investert i WNDR4000 eller N750 som visstnok skal være enda bedre.

Problemet med WNDR3700 er da løst ved å oppgradere router :)

Får håpe at den nye fungerer som den skal!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tenkte bare å informere at når jeg skifta over til den nyere routeren N750 fra NetGear, har jeg ikke hatt noen problemer i det hele tatt, og det virker i tillegg som denne routeren har bedre rekkevidde også når det kommer til det trådløse.

Den har raskere wireless også. Koster drøye 100 lappen mer enn WNDR3700.

Bare et tips :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...