Gå til innhold

Tråden for opptak Politihøgskolen 2012.

OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei folkens!

Velger å poste dette innlegget i denne tråden, i tillegg til at jeg vil poste den i PHS2013 utgaven.

Hvordan fungerer legeerklæringen til ekstern lege før opptaksprøvene? Har sjekket skjemaet, men det gjør meg ikke akkurat klokere på hva som står der.

Dersom en krysser av for "allergi", kan en da få spesialattest for dette, at dette feks. ikke har noen betydning? Leser av hjemmesiden til PHS at allergier osv. bør dokumenteres med attest. Da er det vel en forutsetning at de foretar en nye prøver av allergien, eller skriver ut en eller annen for form attest?

En annen ting. Ved spirometri, sjekker de om du da er fri for astma?

Som jeg har vært inne på, har jeg vært usikker i min karrierevei. Nå satser jeg litt mer på PHS, og ser frem til en bekreftelse fra legen :)

- Jusst

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei. Har tenkt til å søke phs til våren.

Er i gang med å ta førerkortet nå og mangler bare teori + oppkjøring igjen.

Er det noen regler som dikterer hvor lenge man evt må ha hatt førerkortet før man søker phs? Dersom det f.eks er slik at man må ha hatt førerkortet i minimum 1 år sliter jeg.

takker for svar

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei folkens!

Velger å poste dette innlegget i denne tråden, i tillegg til at jeg vil poste den i PHS2013 utgaven.

Hvordan fungerer legeerklæringen til ekstern lege før opptaksprøvene? Har sjekket skjemaet, men det gjør meg ikke akkurat klokere på hva som står der.

Dersom en krysser av for "allergi", kan en da få spesialattest for dette, at dette feks. ikke har noen betydning? Leser av hjemmesiden til PHS at allergier osv. bør dokumenteres med attest. Da er det vel en forutsetning at de foretar en nye prøver av allergien, eller skriver ut en eller annen for form attest?

En annen ting. Ved spirometri, sjekker de om du da er fri for astma?

Som jeg har vært inne på, har jeg vært usikker i min karrierevei. Nå satser jeg litt mer på PHS, og ser frem til en bekreftelse fra legen :)

- Jusst

Hei!

Dette er jeg faktisk usikker på. Jeg har ingen allergier selv, så vet ikke hvordan det fungerer. Når det kommer til legesjekken etter de fysiske testene var jo ikke denne like utfyllende som den man tar hos en annen "vanlig" lege, altså din fastlege (eller noen andre). Hvis det står at du bør ha med en egen attest, ta det med. Ikke at jeg helt kan se hvorfor du ikke skal kunne komme inn hvis du er allergisk mot noe, måtte i tilfelle vært hvis du er allergisk mot blod eller noe det da :p

Kan jo evt være lurt å ringe opptakskontoret å høre med de, da er du helt på den sikre siden! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...