Gå til innhold

Tråden for opptak Politihøgskolen 2012.


OddZen

Anbefalte innlegg

 

Jeg hadde faktisk et spørsmål i forhold til legeerklæringen;

 

Må jeg krysse av at jeg har hatt svekket syn? Og så skrive en forklaring at jeg har tatt øyelaser? Eller er dette unødvendig?

 

Takk

 

Gledelig å høre at det gikk bra.

 

Jeg kommer til å krysse av på at jeg har hatt svekket syn. Så lenge PHS tillater laseroperasjoner ser jeg ingen grunn til å prøve og holde dette "skjult."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja eg tenkte akkurat på det samme her.

 

Hvilken synsstyrke har du nå?

 

Skal til 6mnd kontroll 12. Desember. På 3mnd kontrollen var jeg litt langsynt på det ene øyet (1.2) mens det venstre var rundt 1. Hadde også bittelitt skjev hornhinne på det ene øyet.

Det var så lite feil både på skjevheten og synsstyrken at de ikke vil gjøre noe med det da det er lett å overkorrigere.

Lenke til kommentar

Kjempefint å høre Yamazero =)

 

Status quo, hos meg!

 

Som sagt tidligere har jeg slitt med betennelse i skuldra siste mnd, og det ballet på seg med skiveutglidning i ryggen i forrige uke, så har vært litt stillstand i svømminga og i treninga. Men har nå starta igjen og merker det litt på selve styrkedelen at det er liten tilbakegang i utholdenhet, men det går fort å komme tilbake.

Svømminga går uventet bra, testet for første gang idag å svømme testen idag, fra å bare ha klart 2 vendinger (50m) forrige gang, og da har jeg være helt utslitt og ikke fått nok luft, til å klare hele testen på 2.15! :thumbup:

Det er ikke allverdens men jeg er kjempeglad etter en periode hvor jeg har vært langt nede pga skuldra, og ryggen, har vært redd det ikke skulle bedre seg. Men nå virker skuldra pigg ut igjen, må bare passe på å varme godt opp i skuldra, og 3 ganger hos kiropraktor har gjort susen med ryggen =)

 

Har også fikset legeerklæringen, alt gikk supert der, og alt var fint, tok det i forbindelse med en annen attest =) Men det kosta skjorta! Ble 1200 kr for hele greia, og jeg måtte 2 ganger for å komme igjennom alt, i tillegg måtte jeg til en ØNH spesialist. Men det er ingenting imot det å være egnet til å bli politi :new_woot:

 

Nå er det bare 2 eksamener igjen, og etter nyttår skal jeg som sagt jobbe. Har store muligheter for å få jobb i securitas på nyåret, i tillegg har jeg fått jobb som ekstravakt på Psykiatrisk avdeling på sykehuset, innenfor Akuttavdeling, psykosepost og rusavvennings avdelingen :yes: Tror det ikke er dumme ting å ha på CVen.

 

Kjekt med de nye folka som har kommet innom tråden! Utrolig bra at dere bidrar til å holde liv i tråden, samtidig som dere kommer med mange nyttige spørsmål :thumbup:

 

Stå på folkens, selv om dere møter motstand på veien må dere ikke gi opp! Livet har mange oppover og nedoverbakker, men det er når vi møter motstand og må trø ekstra på at vi blir sterkere og mer skikket til å møte nye utfordringer :thumbup:

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Stå på OddZen;)

 

Men kan jeg spør deg hvorfor du måtte betale 1200kr? Og hva som gjorde at du brukte 2 dager?

 

Legen hadde ikke tid til å ta alt på en dag. Han hadde sikkert feilberegna. Så var det at man må betalte et eller annet gebyr selv, noe som ikke egenandel ordninga tar. Det var på over 800 kr timen. Så var det jo for alle disse testene. Aner ikke helt asså, men dyrt ble det :ph34r:

Lenke til kommentar

Jeg forstår;) Min fastlege er i en annen by og jeg har bestilt time i januar. Jeg håper at han får det til alt den dagen;)

 

Nå gleder jeg så mye til å sende søknaden avgårde i februar, og alt av dokumentasjon i mars;)

Dette blir spennende!

 

Har du tenkt på hvor du skal ha opptaksprøvene? Jeg tror det blir kristiansand for min del.

Lenke til kommentar

Er litt usikker, Kr.sand er lengre unna for min del. Bergen er nærmest, men jeg har folk å campe hos begge plasser. Men med tanke på basseng er jo Kr.sand det optimale da, men nå så jeg jo at svømminga bør gå greit på 25 meters basseng så jeg får se =)

Bare for å være sikker på gangen i dette er det søknad på nett i februar, så får vi tilsendt følgeskjema hvor vi skal sende inn dokumentasjon og vedlegg.

Vedlegsskjemaet kommer det ilag med følgeskjema?

Lenke til kommentar

Alright, da vet jeg det, takk! =)

Ser de skriver at man bør legge ved arbeidserfaringer, og frivillig arbeid også, alt dette må visst være stemplet hos en autorisert.

Er kopi av sertifikat for klasse B nytt i år? Har lappen selvfølgelig, men syntes jeg ikke har lest det tidligere.

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Bare hyggelig;)

 

Stemplet hos en autorisert? Mener du bekreftede kopier av attestene? Alle kopier av vitnemål og attester skal være stemplet og signert av et kopieringsbyrå eller en ansatt ved offentlig kontor (skole, kommunalt kontor, politikammer osv). Attestering fra bank/postkontor blir også godtatt. Stempelet må vise hvor kopien er bekreftet. (fra samordna opptak).

 

Det har alltid vært slik i forhold til kopi av førerkort B;)

 

Jeg husker at folk fikk en epost eller et brev der det stod at man måtte også sende CV, og personlig bilde. Kan noen bekrefte det?

 

Oddzen, syntes du fargesyn testen du gjorde hos legen var tricky? Jeg husker jeg ble testet for fargeblindhet i sesjon for mange år siden, og det var et par plansjer som var litt tricky. Jeg måtte tenke meg om litt, men fikk jo alt rett da.

Lenke til kommentar

 

Oddzen, syntes du fargesyn testen du gjorde hos legen var tricky? Jeg husker jeg ble testet for fargeblindhet i sesjon for mange år siden, og det var et par plansjer som var litt tricky. Jeg måtte tenke meg om litt, men fikk jo alt rett da.

 

Haha, fargesyntesten jeg gjorde var at jeg skulle se forskjellige farger på t-skjorta til legen. Han hadde en skjorte med 3-4 farger, alle var veldig adskilt og det var rød, blå, gul, lilla. :tease: Not hard at all!

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Man skal skrive en CV på 1 side som man skal ta med seg på opptaksprøvene samt bilde.

Sist jeg sjekket fargesynet hos legen var det en plansje jeg ikke så. Det gjorde heller ikke legen som konkluderte med at den måtte være feil :p

 

Hehe;) Fikk sjekket det i dag hos optikeren, og alt så bra;)

 

Men anng CV og bilde, det får vi vite på epost, stemmer dette?

Lenke til kommentar

Man skal skrive en CV på 1 side som man skal ta med seg på opptaksprøvene samt bilde.

Sist jeg sjekket fargesynet hos legen var det en plansje jeg ikke så. Det gjorde heller ikke legen som konkluderte med at den måtte være feil :p

 

Hehe;) Fikk sjekket det i dag hos optikeren, og alt så bra;)

 

Men anng CV og bilde, det får vi vite på epost, stemmer dette?

 

Ja, det kommer på mail hvis man blir innkalt til opptaksprøver.

 

Til opptaksprøvene skal følgende medbringes:

Legitimasjon. Søkere som ikke kan fremvise gyldig legitimasjon, vil bli avvist. Passbilde

Kort CV (en side) Idretts- og badetøy Innesko med lyse såler

Urinprøve tatt samme morgen må tas med til legeundersøkelsen. Søkere som bruker kontaktlinser møter uten disse. Uttømmende politiattest

Endret av Rusken4
Lenke til kommentar

 

Jeg hadde faktisk et spørsmål i forhold til legeerklæringen;

 

Må jeg krysse av at jeg har hatt svekket syn? Og så skrive en forklaring at jeg har tatt øyelaser? Eller er dette unødvendig?

 

Takk

 

Gledelig å høre at det gikk bra.

 

Jeg kommer til å krysse av på at jeg har hatt svekket syn. Så lenge PHS tillater laseroperasjoner ser jeg ingen grunn til å prøve og holde dette "skjult."

 

Rusken4: Må man vedlegge en bekreftelse fra øyelegen etter laser? Jeg trodde det holdt med fastlegen som sjekker synet og skrive det på legerklæringen.

Lenke til kommentar

 

Jeg hadde faktisk et spørsmål i forhold til legeerklæringen;

 

Må jeg krysse av at jeg har hatt svekket syn? Og så skrive en forklaring at jeg har tatt øyelaser? Eller er dette unødvendig?

 

Takk

 

Gledelig å høre at det gikk bra.

 

Jeg kommer til å krysse av på at jeg har hatt svekket syn. Så lenge PHS tillater laseroperasjoner ser jeg ingen grunn til å prøve og holde dette "skjult."

 

Rusken4: Må man vedlegge en bekreftelse fra øyelegen etter laser? Jeg trodde det holdt med fastlegen som sjekker synet og skrive det på legerklæringen.

 

Det holder med skjemaet fra fastlegen. Har sendt mail og fått svar fra PHS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...